Gestolen sleutel

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Gestolen sleutel

• Maker
    Discussie
  • Betreft een hoofdsleutel en reserve sleutel van een 996 die tijdens een inbraak werden ontvreemd. Het plaatje met sleutelnummer was eraan bevestigd dus ik heb geen verdere referentie.

Iemand een idee of een sleutel van een 996 kan geherprogrammeerd worden. Er bevindt zich wel een transponder in de sleutel maar verder kan ik hierover niets terugvinden in het instructieboekje. Ga hiervoor contact opnemen met de dealer maandag.

Een verloren sleutel van een recente Cayenne bijbestellen en laten herprogrammeren kost 1400 euro 😯 dus ik hoop dat dit bij een 996 ook niet het geval is.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Tja… en binnen de korste keren lopen die mannen terug vrij en komen ze effe afrekenen met jou….

Schandalig wel hoe de wereld er vandaag de dag uitziet … 🙄

Plumber

Of …
        Als er zo’n bedragen mee gemoeid zijn zou ik stunten.
        De auto netjes op de oprit, paar camera’s erop gericht (ook eentje op straat), eventueel een (stil) alarm in de P zelf en proberen de ontsteking te verhinderen. Met wat chance heb je je sleutels terug en zijn de boefjes gevangen. 8)

Dat is echt wel pech hebben en dat getal om alles te laten veranderen 😯 zou ik ook even slecht van zijn. Maar zoals al hier vermeld oppassen dat ze niet achter de wagen komen 😥

hmmm, wist ik niet… weer wat bijgeleerd… maar misschien eveneens een nieuwe schrik opgedaan? 😕 Wat een bedragen zeg… 😥 Ik vond destijds 6000 frank voor een nieuwe sleutel van mijn Boxster al bij de haren getrokken, maar dit!! (al hadden ze mij destijds bij de aflevering van mijn laatste Honda Fireblade ook al aangeraden de sleutels best niet te verliezen, omdat nieuwe sleutels ook nieuwe transponder betekende, en ook 2000 euro was)

Dan zit ik mij op te jagen in het feit dat ik nieuwe sloten moet laten steken in huis omdat 99.9% zeker één van de (helaas vele) werkmannen die eergisteren in mijn huis moesten zijn (terwijl wij er niet waren) voor nieuwe ramen te steken de huissleutel die op een afgesproken plek klaarlag meegenomen heeft (en er dus ergens nu iemand rondloopt met de sleutel van mijn huis…terwijl ze ontkennen 👿 Ik zal er met enkele duizenden franken van af zijn… triest geld, maar als ik dit nu weer zie… en dan nog bovenop de miserie die je al had met die inbraak!!! Ergerlijk… 👿

porschky schrijft:

Ik kan mij toch niet voorstellen dat gasten à la Van Zweeden of Van Kessel geen enkel wrak van een 996 staan hebben waar ze al die zaken van kunnen overbouwen?

Daar heb ik me natuurlijk ook eerst grondig over geinformeerd maar zo simpel is het blijkbaar niet. Elke transponder hoort bij een chassisnummer, alleen de fabrikant kan dus een set afleveren die bij die bepaalde wagen hoort. Van Zweeden of Van Kessel die hebben wel eens een slot e.d. maar het contact met transponder zal nooit werken op een andere wagen, omdat je module code in het dashbord niiet overeenkomt. Tevens hebben die gasten ook nooit meer dan 1 sleutel, vraag me ook niet waarom, dus daar zit ook al een probleem.

Leve de 3,2 waar je destijds en nu nog voor een reserve sleutel 22 euro betaald, die je bij elke slotenmaker kan laten slijpen en koop je dan een nieuw kapje met Porsche logo en lichtje dan ben je max. 40 euro kwijt.

jezus, wat een absurde bedragen zeg!? 😯 Zou dit echt onmogelijk zijn om via opkopers van totaalschadewagens te laten fixen? Ik kan mij toch niet voorstellen dat gasten à la Van Zweeden of Van Kessel geen enkel wrak van een 996 staan hebben waar ze al die zaken van kunnen overbouwen? Ik denk maar luidop, maar als we over +7000 euro BTW in spreken, zou ik al eens een en ander willen overwegen…

Rudid schrijft:

Kan je deze kosten niet laten vergoeden via je brandverzekering/diefstalverzekering ?

Deze kosten worden niet terugbetaald door de brandverzekering/diefstalverzekering omdat het een wagen betreft. De kosten worden eventueel wel terugbetaald door een omnium of mini omnium maar vermits ik nooit langer dan 2 jaar een omnium neem op mijn wagens kom ik hiervoor niet in aanmerking.

Als ik het positief bekijk had ik in al die jaren dat ik een omnium zou hebben gehad al meer geld kwijt geweest aan omnium dan aan hetgeen het me nu gaat kosten. Leuk is het natuurlijk niet maar gedane zaken nemen natuurlijk geen keer.

Anoniem

Daar dacht ik ook metteen aan. Toch eens bellen naar Uw makelaar.
                    6500 om ziek van te worden 👿

Kan je deze kosten niet laten vergoeden via je brandverzekering/diefstalverzekering ?

ken

dat is wel kl*te….

wat een hoog bedrag… pfffffff

Heb ondertussen met Porsche gebeld.

De transponder van de sleutel kan voorlopig geherprogrammeerd worden zodat men de wagen niet meer kan starten. Dit geld trouwens voor alle Porsche modellen uitgerust met transponder.

Men heeft dan nog wel fysiek toegang tot de wagen vermits de sleutel blijft passen op de sloten, dus is de herprogrammatie maar een tijdelijke noodoplossing.

Contactslot met transpondercodes moet vervangen worden + alle sloten van de wagen en slot van handschoenkastje. Er dienen 2 nieuwe sleutel mastersets + reservesleutel besteld te worden bij Porsche. Deze worden dan geherprogrammeerd na plaatsing van het nieuwe contactslot. Kostenplaatje voor dit alles +6500 euro excl. btw 😯

Ik zal nooit meer autosleutels in een kluis bewaren, dat staat vast.

hoop inderedaad voor jou dat het voor een 996 wat goedkoper is.
                            en inderdaad zoals reys zegt hou de wagen goed in het oog.
                            missch politie vragen om een oogje in het zeil tehouden.
                            hou ons op de hoogte

Anoniem

‘k Zou toch in eerste instantie mijn wagen extra beveiligen en goed bewaken!
                              Na “gestolen sleutel” komt meestal “gestolen wagen”!

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.