- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 september 2015 om 22:12
Nu zitten er mooi blinkende zwart/gepolijste EMPI BRM velgen
onder, die van verre een beetje aan Fuchs doen denken, maar verre van Fuchs zijn. Ik denk eraan die te vervangen door lichtmetalen viergaats Baby Fuchs of Mahle of Pedrini. Fuchs en Mahle zijn pas geleverd vanaf 1973 en dan nog enkel op de 2 liter 4cilinder.Pedrini zijn in het begin ook bij ons geleverd op de 4cilinder en erg mooi. (De 6cilinder had vijfgaats Mahle of Fuchs of zelfs stalen velgen met wieldop, net zoals de basis 914-4.) De Pedrini kwaliteit was naar verluid ietsje minder, het waren in ieder geval ooit goedkopere velgen dan Mahle of Fuchs. Ze zijn moeilijk te vinden en er zijn er ook nog eens 2 soorten, voor ene 914 tot 1972 moet het nr. op nul eindigen, naar het schijnt.
Mahle zijn veel in de VSA geleverd en geverfd, vanaf 1973, meestal koetswerkkleur zoals bij de “LE” en soms zilver. Ik vind de viergaats minder mooi, de vijfgaats zien er trouwens een stuk anders uit.
Nep-Fuchs 5,5Jx15 in 4×130 ET40 zijn goedkoop en overal te koop. Ze zijn niet meer gesmeed, zie je aan de scherpere randen, dus iets zwaarder en misschien wel minder sterk. Ik kan oorspronkelijke Baby Fuchs kopen in de VSA aan een prijsje van voor de P-gekte, maar tegen dat ze hier zijn kost het me ook 1000 $ (zelf op het vliegtuig meenemen als buitenmaat buitengewicht kost 300€, UPS kost 340$). En dan moet ik nog zien wat ik “krijg”. Onlangs stonden er nog Fuchs met lichte schade te koop aan 600€ en die zijn waarschijnlijk hoger weggegaan. Viergaats Fuchs zijn ook pas geleverd vanaf modeljaar 1973.
Wat zou ik doen, het rostje is van 1972? Of beter nog, heeft er iemand een set 4×130 5,5Jx15 ET40 te koop? Geeft niet als het Pedrini’s zijn. 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.