gewone keuring na gelijkvormigheidskeuring

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen gewone keuring na gelijkvormigheidskeuring

• Maker
    Discussie
  • Naar aanleiding van de topic “z-platen” even dit vraagje. Deze woensdag ga ik met de P naar de gelijkvormigheidskeuring bij D’Ieteren in Brussel. Was van zin na deze keuring rechtstreeks door te rijden naar de “gewone” keuring. Ik heb de P begin augustus ingevoerd vanuit Nederland en uiteraard zijn de transitplaten niet meer geldig (zijn max 14 dagen geldig) Ik nam dus contact op met mijn verzekeringsagent voor wie het geen enkel probleem was mijn gewone platen over te zetten op de P en me zo te dekken. De vraag is echter, ga ik hier mee in de problemen komen bij de keuring?? Vertel me nu niet dat ik op zoek moet gaan naar een garagist die met Z-platen naar de keuring moet… 😕

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • [quote=”WalterDC”:29rya4t5]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten. Het is immers niet mijn schuld dat de wachttijden zo lang zijn en die enkele dagen dat ik overtijd ben , daar zouden ze geen punt van maken. Gelukkig maar, ik had het wel straf gevonden moest het anders geweest zijn. Hopelijk maken ze er bij D’Ieteren voor de gelijkvormigheidskeuring ook geen punt van. Maar ik veronderstel van niet, daar gaat het tenslotte om de gelijkvormigheid van de wagen. Hoop ik dan toch… 😉 [/quote]

D’ieteren is ook geen officiele instantie, met welke plaat je er naartoe gaat heeft voor hen geen enkel belang

Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten. Het is immers niet mijn schuld dat de wachttijden zo lang zijn en die enkele dagen dat ik overtijd ben , daar zouden ze geen punt van maken. Gelukkig maar, ik had het wel straf gevonden moest het anders geweest zijn. Hopelijk maken ze er bij D’Ieteren voor de gelijkvormigheidskeuring ook geen punt van. Maar ik veronderstel van niet, daar gaat het tenslotte om de gelijkvormigheid van de wagen. Hoop ik dan toch… 😉

Bedankt voor de reacties. Ik zal idd eens contact opnemen met de keuringstationschef. Maar eigenlijk is dit toch niet mogelijk dat ze hier een probleem over maken. Dat zou wel schandalig zijn. Ik bedoel hiermee dat je de keuringen kan laten uitvoeren met de transitplaten, maar deze vervallen na 14 dagen. Je moet wel eerst de gelijkvormigheidskeuring ondergaan en daar zijn wachtlijsten zodat je sowieso langer dan 14 dagen moet wachten. Ik heb zelfs voor de aankoop gebeld voor een GVK, met het idee dat ik het wel zou afbellen moest de aankoop niet doorgaan. Het vroegste dat ik bij D’Ieteren terecht kon was de 23e (ze waren sowieso gesloten van de 14/8 tot 21/8) en wanneer ik naar een gewoon keuringstation belde bleken de wachtlijsten nog veel langer te zijn. Ze verplichten je dus zolang te wachten, waardoor de geldigheid van je transitplaten is vervallen, en dan zouden ze nadien gaan zeuren omdat je met je eigen platen komt? Ik zal eens direkt bellen, ik houd jullie op de hoogte. 😉

Ik moet Yvan bijtreden.
            Ik ben ook oit voor het gerecht mogen komen.
            Ik reed 14 dagen met een vervangwagen en zoals de meeste dus een gekeurd voertuig van de garage op mijn eigen platen en de verzekering ingelicht. Dus nieuw papier met een maximum geldigheid van 30 dagen.
            Gevolg, boete van 600€

[quote=”WalterDC”:zwalochy]Naar aanleiding van de topic “z-platen” even dit vraagje. Deze woensdag ga ik met de P naar de gelijkvormigheidskeuring bij D’Ieteren in Brussel. Was van zin na deze keuring rechtstreeks door te rijden naar de “gewone” keuring. Ik heb de P begin augustus ingevoerd vanuit Nederland en uiteraard zijn de transitplaten niet meer geldig (zijn max 14 dagen geldig) Ik nam dus contact op met mijn verzekeringsagent voor wie het geen enkel probleem was mijn gewone platen over te zetten op de P en me zo te dekken. De vraag is echter, ga ik hier mee in de problemen komen bij de keuring?? Vertel me nu niet dat ik op zoek moet gaan naar een garagist die met Z-platen naar de keuring moet… 😕 [/quote]

Uit ervaring weet ik dat je geen platen van een wagen op een andere mag zetten, wat ook je verzekeraar zegt, je bent wel verzekerd maar dit aspekt heeft niets te maken met de inschrijving.

Als je voor een “O” keuring gaat , geen probleem, voor zover de plaat op jouw naam staat en je de papieren van bijde wagens bij je hebt.

Voor een gewone keuring en inschrijving zou ik dit NIET proberen. Dit is wat “ZIJ” absoluut willen vermijden in de toekomst, zo niet is opnieuw iedereen “garagist”.

Bel eens naar de GOCA in Brussel of vraag het aan de stationchef van het keuringstation waar je de wagen wil laten keuren. Zij kunnen je uitsluitsel geven.

Doe geen stommiteiten, in het slechtste geval kunnen de platen waarmee je naar de schouwing gaat ” in beslag worden genomen” en heb je helemaal geen platen meer en kan je , je gewone wagen opnieuw inschrijven.

Wat ga je vertellen als je onderweg per toeval op een COMBI valt en ze vragen naar de papieren van de wagen. Je bent dan wel verzekerd maar de wagen is Niet ingeschreven en heeft Geen keuringsattest.

It’s up to you,

Yvan

ik weet uit ervaring dat als je de homologatie keuring in alken doorloopt je geen platen nodig hebt om deze procedure te doen en ondertussen wordt uw auto ook gewoon gekeurd je moet enkel terug gaan om uw pvg stikker te laten plakken dit alles kan zonder nummer platen

je moet wel zorgen dat je verzekerings technisch in orde bent en wil je eigenlijk 100 % in orde zijn moet je de auto tot daar takelen ofwel z platen om hem te brengen en op te halen maar de verzekering kan je dekken en in het slechtste geval kunnen ze u een proces maken rondrijden met niet ingeschreven voertuig en dat kan u250 euro kosten

ik zou zeggen bel eens naar de keuring die moeten u een antwoord kunnen geven

of verleng je transit platen ik weet dat dat voor een duitse wagen kan tot de tuv om is

ik heb zz platen mischien als je hier in de buurt naar de keuring wil komen ik u wel kan helpen as molenstede hechtel eksel alken …

Hey Walter,

Terug uit verlof ?
                  Je zal het wel minder erg gevonden hebben om terug naar huis te gaan nu je nieuwe aanwinst daar op je wachtte zeker ?

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.