”Gezinsuitbreiding”

Home Forum Stel jezelf even voor ! ”Gezinsuitbreiding”

• Maker
    Discussie
  • Gents!

Deze zomer is het al 4j geleden dat m’n zoektocht naar m’n eerste Porsche hier begon en hier eindigde door de aankoop van onze Dominique z’n 964.
    Naar mijn bescheiden mening toch één van de betere beslissingen in m’n leven,super wagen,tovert elke keer een lach op m’n gezicht.
    Reeds enige tijd spookte een nieuwe aankoop door m’n hoofd….
    Na lang wikken en wegen…

*tromgeroffel*

Afgelopen week vrijdag (exact op m’n 31ste verjaardag) ben ik eigenaar geworden van:

Porsche 912 SWB-5groene tellers & matching numbers
    1966 (maar 1ste keer in 67 ingeschreven)
    originele kleurencombo=Ivory/Rood leder
    De wagen is een ZEER goede solide basis,maar heeft zowel interieur als exterieur werk nodig.
    Motor draait niet,maar zit los.

Volgende week verhuist hij van ”de vloanders” naar ”de Liiiiiimburg”
    Can’t wait!

Wat beelden

Attachments:
    • 2015-01-26-13.27.04-1024x576.jpg
    • 2015-01-26-13.27.21-1024x576.jpg
    • 2015-01-26-13.25.42-1024x576.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Rijervaring heb ik er niet mee
      Wel met een VW 411 en 412,dus kever achtigen om het zo te zeggen,ik vermoed dat dit er dichtbij gaat liggen…maar dan net iets sportiever.
      Dat het een enorm verschil gaat zijn met de 964 is een feit

Deze kwam ik vandaag nog tegen

Ten Of The Best Sports Cars You Can Buy On eBay For Less Than $30,000

”Stop everything you’re doing and buy a Porsche 912 right now. Vintages Porsches are like mutual funds. They’re so diverse that any one you pick will likely go up in value with the market, regardless of any one of its individual components. When you add to the obvious financial gain by realizing that this is an investment you can drive everyday and have a blast every time you switch on the boxer engine, it’s a no-brainer that is just as smart a buy today as it was five years ago.”

Proficiat met de aankoop, ben benieuwd naar de rijervaring daarmee?

Proficiat! Ziet er een prachtig project uit! Succes ermee en post zeker geregeld foto’s hé!

Proficiat met de aankoop en veel succes met de restauratie. Dat wordt absoluut een super wagen als hij klaar is!

zalig om te lezen en zeker om te volgen 🙂

proficiat en post af en toe zeker foto’s van de werkzaamheden he

Proficiat. Hopelijk maak je een uitgebreide restauratie-topic. Dat wordt er absoluut één om te volgen.

proficiat, benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Maar als je de 964 bekijkt zal dat wel goedkomen :))

312528_316864644992147_150332954978651_1398887_1134034292_n-2.jpg

Proficiat!

En een roestvrije basis is steeds HET belangrijkste. De rest kan je vervangen en is dan weer nieuw.

Zo zijn ze niet makkelijk te vinden

XXX

Ziet er een super projectje uit.
                      Laat ons mee genieten met wat fotomateriaal en uitleg hé, succes!

Proficiat met de aankoop!

Zal een leuk projectje worden!

Waar in de ‘Vloanders’ heb je dat gekocht?
                        Staat daar precies nog wat materiaal te verkommeren?

Otoh, als hij niet origineel gezet wordt is zoiets ook een optie misschien.

image1371167331.jpg

Niet verkeerd imho !

Bedankt voor de tip Dirk!

De bedoeling is om hem op termijn een volledige resto te geven en inderdaad terug naar de originele kleur en interieur te gaan
                            Ivory met rood interieur en de chroom is gewoon een prachtige combo

Maar we gaan eerst beginnen met hem technisch in orde te maken zodat hij gekeurd en ingeschreven kan worden.
                            Een patina-rat-rod-outlaw-of hoe je het wil noemen theme vind ik trouwens ook erg te pruimen

Ne geweldige proficiat !!
                              Daarmee is het bij mij ooit allemaal begonnen. Ga je hem origineel zetten ? In dat geval zou hij er ongeveer zo moeten gaan uitzien. Dacht dat dit ivory is ?

912ivory.jpg

Kleine tip: als het effectief een ’66er is staat “PORSCHE” er niet in blokschrift op maar aan elkaar. Idem met de “912” badge die schuin geplaatst is.
                              In ieder geval veel plezier met de resto en foto’s posten hé !

1966_Porsche_912_For_Sale_Rear_resize.jpg

Amaaaaai mijne maaan!!!

Limburg gaat nog schooner worden als het nu is!!!

Ik wens je veel energie, inspiratie en geode moed toe!!

En ik verwacht een uitnodiging voor het doopfeest!!! 🙂

Wim

gefeliciteerd mat de uitbreiding, en inderdaad een leuk hobby project.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.