Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › GEZOCHT 911 3.2 BOUWJAAR 8/1986 tot 1989
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door 924carreragt.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ziet er uit als een gewone 911, met voorspoiler, turbospoiler achter, turboremmen.
En daarmee nog geen foto .
die had ik ook graag gezien daar ook ik nog nooit een small body turbo gezien heb .🙄 😉
porsche911orange schreef:
“Bernard, als je me een voorbeeldje kan tonen van een smalle “turbo” om het zo te noemen geloof ik u, anders kan ik het moeilijk geloven”
Turbo-motor in een Carrera-koetswerk:
Optiecode M 148, aangepaste motor 930/66.
M 148 Leistungsgesteigerter Motor Typ 930.66: “motor met betere prestaties”.
om even terug te komen op de foto’s, mooie kleur en prachtige interieur kleur ! 😯 Waw, zeer mooi.
De mijne was ook verlaagd en niet voorzien van een frontspoilerlip .
Ook nooit last gehad bij hogere snelheden .
Toch niet van het weggedrag , wel van het targadak als dat erop zat .
Man was dat de allereerste keer schrikken 😈porsche914orange schrijft:
Met het feit dat een voorspoilerlip niet echt nodig is ben ik mee akkoord.
Zelfs jaren een 3.2 targa gehad en nooit iets van probleem ondervonden, zelfs op +200km/h.ik moet me verbeteren, de 3.2 was origineel van fabriek uit, verlaagd en sportophanging 😉
kleinekastenteufel schrijft:
De “Turbo-look” woog 50 kg. meer dan de standaard Carrera. De verhoogde luchtweerstand door voorspoilerlip, breder koetswerk en achterspoiler had tot gevolg dat de topsnelheid circa. 25 km./u. lager kwam. Daarom kozen nogal wat klanten voor een Turbo-motor in een smal Carrera-koetswerk.
Met het feit dat een voorspoilerlip niet echt nodig is ben ik mee akkoord.
Zelfs jaren een 3.2 targa gehad en nooit iets van probleem ondervonden, zelfs op +200km/h.Bernard, als je me een voorbeeldje kan tonen van een smalle “turbo” om het zo te noemen geloof ik u, anders kan ik het moeilijk geloven 😈 😆
Ik geraak meer en meer overtuigd om GEEN spoilerlip te laten demonteren. Ik ga effe een polletje starten via forum 911.
Bedoelde voorspoilerlip werd standaard enkel geleverd op de “Turbo-look” vanaf 1985.
De wagen hoogte verminderde zodoende van 108 naar 94 mm’. vrijboord.De “Turbo-look” woog 50 kg. meer dan de standaard Carrera. De verhoogde luchtweerstand door voorspoilerlip, breder koetswerk en achterspoiler had tot gevolg dat de topsnelheid circa. 25 km./u. lager kwam. Daarom kozen nogal wat klanten voor een Turbo-motor in een smal Carrera-koetswerk.
Wij hebben altijd gedacht dat op de 3.2 de voorbumper met onderspoiler als splitter dienst deed en dat de optionele flexibele onderlip enkel dienstig was als een soort bescherming voor de onderspoiler (slepen) en voor de looks.
Onze 3.2 – 1987 had en heeft nog steeds geen onderspoilerlip!
😕 😈 😕
Echt wel. Op de mijne zat deze eerst niet meer op, maar nadat hij onder handen genomen was heb ik hem er terug opgezet (de gaatjes waren toch voorzien). Eens je iets boven de 120km/u gaat voel je echt een groot verschil, de wagen is veel stabieler en wordt echt naar de weg toegezogen. Zonder krijg je een beetje het gevoel of de wagen vooraan naar boven wil. Al vind ik hem ook mooier zonder …
Bedankt voor de complimenten.
Wat het “loshangend deeltje” rechts onderaan is weet ik niet , maar ik vermoed idd. het trekoog.
Ik kan niet gaan kijken daar de wagen op dit moment volledig onderhanden genomen wordt. Dit wil zeggen, volledig gedemonteerd, bijgewerkt en terug herspoten als gevolg van steenslag en hier en daar een roestplekje. De wagen had nog steeds zijn eerste lak, dus was het moment gekomen om te herspuiten. De auto wordt terug in de originele kleur gezet, hij wordt trouwens niet aan de binnenzijde gespoten daar ik geen enkele sticker wil verwijderen.
Technisch picobello, geen lekken en rijd als nieuw. Ik heb de auto dan ook gekocht van tweede eigenaar en deze man heeft de auto zelf meer dan 20 jaar gehad en destijds als tweedehands in een officieel Porschcentrum gekocht.Over de spoiler vooraan heb ik getwijfeld maar ik kies toch om zonder te rijden, temeer omdat hij zo uitgeleverd is geweest. Ik wil hem zo origineel mogelijk houden.
Maakt een voorspoiler zo’n groot verschil?
Anoniem9 februari 2011 om 15:26= redelijk van prijs de dag van vandaag. In Duitsland gaan ze meer de laatste tijd.
Is het sleepoog volgens mij. Het enige wat ik nog zou doen is de voorspoiler plaatsen. Dit is werkelijk een enorm verschil op de autostrade.
Optisch (foto’s) heel heel mooie en integraal originele 3.2 Targa.
Als alles ook technisch mee zit kan je daar voor een lange tijd heel gelukkig mee zijn.
3.2 = bullit proof.Hangt daar iets los rechts onderaan, of is dat het sleepoog?
🙄 😈 🙄
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.