Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › GEZOCHT 911 3.2 BOUWJAAR 8/1986 tot 1989
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door 924carreragt.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Anoniem8 februari 2011 om 20:50
Jawadde! Mooi.
Mijn eerste Porscheritje was met identiek dezelfde! Vanaf dat moment beslist om er mij eentje aan te schaffen…er stond ook een coupe turbo look in de showroom, dan toch die gekocht.Ziet er propere Targa 3.2 uit. Evenwichtige kleurstelling aan de buitenkant.
Meer foto’s, motor, interieur?
🙂 😈 🙂
Ik heb vorig jaar mijn eerste Porsche 911 3.2 Targa gekocht van tweede eigenaar. Bj 1986 met G50 boite en ik moet zeggen, deze schakelt zo soepel en zacht, net alsof ik met mijn dagdagelijkse wagen rijd. Ik ben blij dat ik voor de G50 gekozen heb.
Ik kijk nog wekelijks op de Europese verkoopsites en ik heb de indruk dat de prijzen voor een deftige 911 3.2 met minstens 20% gestegen zijn.Attachments:Sorry, wij waren u voor. Deze is inderdaad in perfeccte staat, en nog steeds…
Voor de Carrera 3.2 werd de 915 versnellingsbak aangepast om het hoger koppel beter te kunnen verwerken.
De duurzaamheid van de 915 bak werd beter door een externe oliepomp die de hete olie naar een buiten de bakbehuizing gemonteerde koeler leidde.
De 4de en 5de gang werden verlengd (28/29 en 29/38), het cardan kreeg een overbrenging 8:81.Pas in 1987 werd de vertrouwde 915-bak vervangen door de G(etrag) G50-5-bak met Borg Warner synchronisatie.
G50 makkelijk te herkennen omdat de achteruit linksboven zit i.p.v. rechtsonder bij de 915.De montage van de G50 bak was voor Porsche goedkoper dan de aangepaste 915 met externe oliekoeler.
De G50 kan een koppel van 300 Nm aan en had geen aparte koeling nodig.De koppeling werd tegelijk vergroot zoals op de Turbo tot 240 mm’. met ook een rubberen demper op de naaf.
Door de hydraulische bediening van het geheel is de pedaaldruk aanzienlijk lichter.In 1989 werd De Turbo ook uitgerust met een 5-bak die was afgeleid van de G50 bij de 3.2 Carrera.
Op louter technisch vlak was de G50 aldus een zeer grote vooruitgang.
Waardebehoud van G50 of 915 is geen verschil. Is enkel in de hoofden van de verkopers dat de G50 meer waard is. 😀
Je bedoelde mijn cabrio. ❓
Als je die bedoeld, moet ik helaas bekennen dat deze verkocht is, en in de buurt van Gent vertoeft.
En als je over waarde behouden spreekt, mijn 3.2 cabrio met 915 bak is verkocht voor in de 30K. 😀
Nadeel van de G50 bij ons in Nederland is dat deze na ’86 zijn, en niet meer voor old-timer in aanmerking komen door nieuwe regeling, dus bij ons net andersom, 915 bak waardevoller. 😉g50 behoudt beter zijn waarde
die grijze die laatst gerestaureerd is met foto’s op het forum, is die te koop?mvg
Zijn alleen geen cabrio of targa, en die heeft hij het liefst. 😉
Maar Ronvos, waarom een G50 bak. 😕
915 bak is sterker en sneller in optrekken dan een G50, en als deze goed is, en goed afgesteld staat, deze lekkerder rijd als de G50. 💡
In ieder geval succes met de zoektocht. 8)
[color=#0000FF”>hier staan goede exemplaren met G50 bak
en bovenaan op de pagina klikken op “trefferliste” om ze allemaal door te bladeren… als je hulp of advies wil met de import, stuur gerust een PM
sorry is geen g50 bak!
bovendien maar historie vanaf 2004
Ik wil alles weten ,koop geen kat in een zak
moet topwagen zijn
een jaar geleden was er een blauwe cabrio te koop bij een alfa romeo garage in Turnhout, was volledig gereviseerd bij Van beurden, waarom heb ik hem niet gekocht????Deze van een nederlandse forummer misschien http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=27427 er zitten nu fuchsen onder 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.