Gezocht: 914 2.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Gezocht: 914 2.0

• Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij is op zoek naar een 914 met 2.0

Moet zuiver zijn en dagelijks kunnen rijden

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
    • wat die zijpinkers betreffen, die zijn zeer makkelijk te verwijderen,
      bij ons zaten er ook op en zijn ervan.
      Ze halen de pinker eruit en steken er een tinnen plaatje in en overspuiten het.
      Je kan het niet meer zien

Mijn beste wensen met je aankoop

een 914/4 had standaard stalen velgen , maar er was een optie voor baby-fugs, zoals die die er bij ons opliggen
          proficiat met de aankoop 😆

Van harte en have fun met je nieuwe aanwinst. Zeker fotos posten in het topic als je haar binnen hebt hé 🙂

S2

Van harte proficiat met de nieuwe aanwinst Tom! Geniet ervan!

Dag mannen,
                Sinds gisteren ben ik niet langer op zoek om mijn droombakske te vinden.Na amper 2 weken zoeken ben ik dankzij stefx911 op dat groene schatje gebotst.Na het zorgvuldig bekijken van de wagen op de brug en het goedkeurende knikje van stef was het tijd voor het testritje.
                Dit loste alle verwachtingen probleemloos in en was voorbij voor ik het wist.Nu is het enkel nog wachten op de nodige documenten en het verbeteren van een paar schoonheidsfoutjes.IK ben dus in blijde verwachting. tom914

Je kan ook de flenzen laten aanpassen of vervangen

wat die fuchsen op een 914 betreft:
                    ik denk dat enkel de 914/6 met fuchsen kunnen uitgerust worden (5-gaten), ofwel zijn de originele ‘poten’ op een 914/4 vervangen van 4-gaats naar 5-gaats.

[quote=”S2″:3qemhvek]Is alleszins een wondermooie auto!
                      Vindt het met die combinatie zwart / chroom / groen heel gelikt uitzien.
                      Persoonlijk vind ik deze zelfs mooier dan die op Flanders Collection.

Komaan Stef, wat meer uitleg, welke staat, een mooi verhaaltje? 🙂 [/quote]

Hi is idd mooier dan die in Gent, en gezonder.
                      Tis een US die nog moet ingevoerd worden. Is aan de buitenzijde ooit al eens herspoten geweest in de originele kleur.
                      Binnenkanten nog allemaal origineel. Originele stickers in motorcompartiment.
                      Motor ziet er nog heel goed uit en draait als een klokje. Heeft nieuwe warmtewisselaars, sportuitlaat (denk bursch), nieuwe banden…

Op een paar kleine details, die nog in orde gebracht worden, is de carosserie echt in zeer goede staat en zeer gezond.

Enkel wel spijtig van die zijpinkers vooraan.

Chrome bumpers zijn bijna als nieuw. Heeft ginder op de brug gestaan en met de looplamp alles goed gecontroleerd. Auto en verkoper hadden echt niets te verbergen.
                      Na een testrit was Tom verkocht 😉 😀

Wagen wordt dus nog volledig in orde gezet en zal ook gekeurd worden voor dagelijks gebruik. Daar nog een jaar garantie bij en de zaak was beklonken. Ook het invoeren neemt de verkoper voor zijn rekening.

Tom zal dus nog even moeten wachten. Misschien dat hij al wel op bij Porsches met Pasen te zien zal zijn.

Die kerel heeft wel het een en het ander staan hoor! Nog enkele 914’s, 3 911 targa’,s, een 911 Coupe van 68, enkele kevers, VW busjes (waaronder een split bus) een 928 , mercedes 280S van jaren 60,…
                      Zie ik daar een 911 onder een hoes staan. Plots valt mijn oog op de vorm van de achterbumper: Jawel, een 964 RS! Zwart met rolkooi en maar 36.000 km op de teller! Niet te koop maar van een vriend van hem….

Trouwens, één van die Targa’s, een SC, zag er ook super uit!
                      Dus indien iemand naar ene op zoek is…

[quote=”stefx911″:t2pyr4e9]Enig idee Koen hoe die kleur noemt ?[/quote]

Dat is zeer moeilijk te zien vanop een foto.
                        Deze uitleg hebben ze op het andere forum gegeven

De eerste (’73er): gruenmetallic (POR 224)?
                        De laatste (die met de Porsche stickers): vipergruen? (POR225) of ‘tuerkisgruen’ of ‘signalgruen’ (beiden tot ’71).

S2

Is alleszins een wondermooie auto!
                          Vindt het met die combinatie zwart / chroom / groen heel gelikt uitzien.
                          Persoonlijk vind ik deze zelfs mooier dan die op Flanders Collection.

Komaan Stef, wat meer uitleg, welke staat, een mooi verhaaltje? 🙂

Enig idee Koen hoe die kleur noemt ?

Wondermooie wagen .
                              Dat model heeft steeds mijn aandacht getrokken.
                              Als die die ooit zou wegdoen (nu gaat het nog niet) ….. 😉

Vandaag deze gaan keuren… nog enkele details regelen en dan zal de nieuwe eigenaar Tom914 zijn!

[quote=”911-lover”:1u6d0qdw]Een setje propere Fuchsen kosten al snel 1000€[/quote]

Die prijs had ik ook al in gedachten… Thx

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.