gezocht: 944

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht gezocht: 944

  • Maker
    Discussie
  • Forummers, wegens een toekomstige overstap naar een andere werkgever ben ik genoodzaakt een daily aan te schaffen. En om van de nood een deugd te maken, ben ik van plan een 944 aan te schaffen. Ik zou ook met de fiets kunnen gaan, het is ongeveer 7 km. Maar als ik om die reden een Porsche kan aanschaffen, waarom dan met de fiets gaan??
    Dus als iemand een gezond exemplaar weet staan of via via iets te koop weet, hoor ik het graag!

    Grtjes,

    Gijsbeer.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • Misschien iets voor jou Wout , km stand zou ik niet te hard op vast pinnen maar het is een vroege type1 ,ziet er op eerste zicht (gezien de prijs ) niet zo slecht uit .944

        1600-1800 silver rose ( geen idee of porsche hier exacte cijfers van heeft )

        Turbo S in 1988 alleen al 1635 ex ( merendeel silver rose )
        Daarna nog een pak turbo’s met 250 pk zonder de S in de benaming, maar in essentie turbo S- en

        Ik kan het volgende week zaterdag wel eens navragen, dan zie ik de ‘expert’ met een eigen database

        Wim

          Dat is volgens mij de kleur die ik vind op onze 944, wel apart en mooi.

            Van de Turbo S?

            Ik bedoelde de silver rose edition

              Ik denk dat ze er 1000 wilden maken, maar dat het er uiteindelijk een 1600-1800 gemaakt hebben

                Wat zou de vraagprijs van zo’n Silver Rose zijn?
                Daar waren 400 stuks van he?

                Is er ergens een site, met nog speciale versies van de 924,944?

                Altijd al fan geweest van specialekes 😀

                  Das de solver rose editie
                  Redelijk gezocht
                  Geen koopjes meer in te vinden

                  De turbo s heeft de turbo van 220 vervangen ja
                  Dan hebben ze de s laten vallen
                  Sowieso is een 250pk een pak duurder dan de 220pk
                  Er zijn er ook wel minder van

                    Amai,

                    bedankt voor de uitleg!

                    Vandaag al veel bijgeleerd over de 944!

                    Ik had ook al ergens gelezen dat de Turbo S van de eerste generatie eigenlijk hetzelfde is al de normale Turbo van de 2e generatie.

                    Deze vind ik wel nog mooi, alhoewel dat ik de echte kleur eens in het echt zou moeten zien.

                      En de 944 turbo cup in franse uitvoering met 290pk heb ik ook nog niet zien passeren.

                        Niet te vergeten:
                        De 944 Turbo S met 250pk 🙂

                          De S2 is zowat de laatste der Mohikanen daarna werd het oorspronkelijke 944 type aanduiding niet meer gebruikt maar werd het 968 ,welke op zich eigenlijk ook een 944 basis had maar uiterlijk toch wel wat verschil vertoonde.
                          Een S2 heeft een 3.0 l 16klepper motor van 211pk ,hij ziet er hetzelfde uit als een turbo (bumpers ,achtervleugel,spoiler,) maar ook het onderstel zoals remmen en derg. zijn hetzelfde als van een Turbo .
                          Het enige grote verschil is dat de S2 een atmosferische 3.0l heeft en de turbo een 2.5 turbo motor.

                          Type 1 = een 2.5l (163pk) met het dashbord geleend uit de 924 .(1é gen interieur)
                          Type 2 = vanaf half 1985 krijgt de 944 een update voornamelijk interieur , het instrumentenpaneel ,bekleding en stoelen zien er wat frisser uit .
                          Hoewel uiterlijk nog niet de grote verschillen waarneembaar zijn is een type 2 onderhuids toch wel wat anders (ophanging, remmen, kabelboom ,ecu ,….)
                          Later krijgt die nog nog verschillende motor uitvoeringen zoals :
                          944 = 2.5L 8 klepper (163pk)
                          944 2.7 = 2.7l 8klepper (163pk)
                          944 S = 2.5L 16 klepper (190pk)
                          944 S2 = 3.0L 16klepper (211pk)
                          944turbo = 2.5l 8klepper turbo (220pk)
                          Zelfde als bij bv. 911 het geval is word er op de gewone modellen ook wel eens graag een spoiler of een bumper van een Turbo/S2 tegen gevezen en dat maakt het natuurlijk wat verwarrend.
                          944forum.com

                            Prachtige 944 hierboven!

                            Doet me herinneren aan eentje die ik enkele jaren geleden op kapaza zag staan, ik denk dat die kerel vermelde dat het om een jubileum model ging.
                            Prijs was dan rond de 10k. Maar dan was ik nog niet op zoek om een porsche.

                            Wat is een S2 dan, de sportievere versie part 2 dan?

                              Vind ik ook 😉

                              P3220008.jpg

                              DSCF2826.jpg
                              En twee maanden nadien zag die er zo uit 🙁

                              139881564-porsche-944-s2-1990-in-onderdelen_2015-04-09.jpg

                              porsche-944-s2-1990.jpg
                              De CUP 2’s waren wel nog heel 🙂

                                En wat hebben we geleerd vandaag !?

                                Dat Cup II’s heel mooi staan onder een 944 🙂

                                  Type 2 vanaf bj.85 !
                                  Een S2 is nog wat anders , alhoewel die natuurlijk ook tot de tweede generatie behoren .
                                  De 944 heeft in het algemeen zelfs een relatief weinig last van roest .(vergeleken met andere (modellen) merken )
                                  Maar toch zijn er zo een paar specifieke plaatsen waar het als eerste begint .
                                  Vooral het gedeelte tussen deur en achterwiel lijken de type 2 meer last van te hebben .
                                  Verder nog de openingen waar de twee slotpennen van de achterklep invallen .(water afvoer verstopt )
                                  In de kofferbak zitten links en recht holten die als opbergvakken gebruikt worden , door slechte koffer rubber komt ook hier water instaan met roest tot gevolg .
                                  Foto is een S2 3.0 16v Bj. 1990
                                  P3220004.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.