Gezocht 964 of 993

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht 964 of 993

  • Maker
    Discussie

  • Bjorn
    Deelnemer

      Beste forumleden,

      Samen met mijn vriendin ben ik op zoek naar onze eerste Porsche. We hebben ons oog laten vallen op ofwel een 964 of een 993. De vriendin haar voorkeur gaat eerder uit naar een cabrio, die van mij naar een coupé…

      Belangrijk is :
      + een niet al te hoge km stand
      + volledige onderhoudshistoriek
      + technisch perfect in orde

      Ik zal hier niet vragen welke model jullie voorkeur geniet want dat is nogal persoonlijk …

      Het is de bedoeling de wagen, onder een doek, in onze garage te stallen en enkel bij mooi weer eens uit te halen.

      Hoewel het rijplezier primeert, is een eventuele waardestijging over pakweg 10 jaar ook wel belangrijk voor ons.

      Als totale leek heb ik ook volgende vragen :

      + hoe staan jullie tegenover de aankoop bij een particulier of “Porsche specialist”?;
      + kan het kwaad dat een wagen herspoten is of als het interieur volledig/gedeeltelijk opnieuw overtrokken is?;
      + heeft een open dak of cabrio een zwak punt m.b.t. roest of lekkages?;
      + manueel of tiptronic?.

      Weten jullie ergens een interessante 964 of 993 staan? De iets “specialere” modellen (S of 4S) lijken mij wel wat maar zijn uiteraard iets duurder.

      Budget is afhankelijk van de staat en het model max 50.000.

      Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties …

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 89)
      • Centen of plaats
        De 2 eeuwige struikelblokken

          die heeft idd ook een lekker kontje, moest ik de centen hebben…. :driver:

            http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/porsche/911-993/porsche-993-c2-coupe-ltd-edition-lhd/2436494?isexperiment=true

            http://www.williamscrawford.co.uk/yii/explore/?r=site/car&id=136

            Wagen staat wel over de plas maar valt binnen budget.
            Deze Limited Edition ken ik wel niet, maar de wagen is wel af.
            Ondanks de automaat lijkt deze wagen (tov deze in Aarschot) een koopje volgens mij.

            Adrian Crawford is Porsche specialist met (zeer) goede reputatie (als je hem googled, vindt je wel wat 😀 ).
            In principe heeft hij enkel de ‘betere’ exemplaren staan.
            Ik heb in 2010 mijn 997 daar gekocht en deze was ‘flawless’. Afhandeling was zeer vlot: voorschotje betaald (£1000), ontmoet aan de tunnel (overkant), wagen geïnspecteerd, bank de rest laten overschrijven en 30 minuten later de wagen naar huis gereden (verzekering op engelse plaat, lukte toen nog). Laat u dat zeker niet tegenhouden.

            Good Luck

              Mart, een 2S en 4S vinden we idd wel prachtig. Ook ik deel, wat Porsche betreft, je fetisj, voor een breed achterkantje. Deze modellen zijn echter jammergenoeg allemaal een stuk duurder. Geen idee of die connectie van je hem wegdoet?

                [quote=”Bjorn_” post=177263]Wat denken jullie van deze: http://m.autoscout24.be/details?vehicleId=252614146&referrer=search_result%5B/quote%5D

                Nette auto met inderdaad “dure stoelen” Moet wel zeggen dat ik interieur beetje uitgeleefd vind uitzien voor de km stand.
                Velgen zijn van een 964. Maar ik zou zeker eens een keer gaan kijken :coolness:

                  Dat zijn de 16 inch velgen denk ik kan wel origineel zijn … heeft ook de brede turbozetels die zijn zeldzaam en op zich al 3-4k waard

                    Bjorn, ik weet niet of je deze website al scherp hebt, zo niet neem dan ook de tijd es om op je gemakje te kijken en de verschillen te zien. Als je voor een 993 coupe gaat, dan denk ik dat er nog wel een hele knappe S of 4S te vinden is. Een relatie van me heeft een 4S als ik het wel heb, die staat door omstandigheden al weer 2 jaar stil denk ik ( :censored: ). Hij heeft hem uit Italie gehaald, zo’n 5 jaar geleden. Dat zijn hele mooie vlotte wagens, met Turbo onderstel en een wat bredere achterkant dan de standaard 993. :respect2:

                    http://www.turbo-look.de/993_c-de.php

                    ps. Excusez m’n fettish voor brede achterkantjes. :ass:

                      Volledig origineel => Zijn dit originele velgen?

                          Mart en thefrits. Voel ook dat ik wat teveel twijfel heb… Er stond nog ene met 69000 km ook, volledig onderhoudsboekje maar die stond al sinds 2006 stil in een collectie…

                          Zal alle fora en sites blijven afschuimen en hier en daar bij een handelaar ook laten weten wat we zoeken.

                            Met jouw budget en P kennis zou ik voor 100% zekerheid gaan … geen twijfel historie :think: … lekker verder zoeken!

                              Lage km stand – Duplicato boekje – geen facturen ==> niet doen !

                                Patrick: zou mij ook verbazen moesten ze dat niet kunnen. Maar is nog een verschil tussen niet kunnen en niet mogen/willen…

                                PB

                                  [quote=”luc993cabrio” post=177233][quote=”Bjorn_” post=177225] Ik zal eens bij Porsche vragen of ze op basis van het chassis aan een historiek kunnen raken. [/quote]

                                  Kunnen ze jammer genoeg nie, heb dit al gaan vragen bij zowel RS als Knokke Motors :salut: :salut: :salut:[/quote]

                                  Ik heb zelf enkele jaren bij Audi gewerkt en daar konden ze perfect via het chassisnummer de historiek van een wagen nagaan, gek dat ze dat bij P. niet zouden kunnen dan. 😉

                                  EDIT:Wel enkel onderhoud uitgevoerd bij de officiële VW/Audi/Seat garages.

                                    [quote=”deepee” post=177231][quote=”Peter_Targa_84″ post=177183]@DeePee – het verschil tussen de cabrio en de Targa zitten onderhuids.
                                    De ‘druppel’ ter versteviging van het chassis is bij de cabrio een stuk langer een dat geeft een stijver gevoel… 🙄
                                    CCR plaatst een drubbel van een cabrio in een Targa bij restauraties.[/quote]

                                    ik heb dit resto-verhaal van cabrioWim idd op PF gevolgd. voor de oudere elfjes tem de 3.2 was dit zeker zo. in de PET van de 964 staat er nochtans maar één soort “gusset plate” voor Li/Re zonder onderscheid tussen cabrio en targa ? maar ik kan nog elke dag bijleren …[/quote]

                                    Bij de Targa’s vanaf de G50 boite zit ook de grote druppel, of knie, of hoe je het ook noemt. Dezelfde als bij de Cabrio’s. Althans bij de mijne waar ze allebei vervangen zijn. T.e.m. die met de 915 boite kunnen het kleinere geweest zijn, dat weet ik niet. Ook op de officiële onderdelenlijst zie je dat de kniestukken vanaf bj. 1987 de grote zijn. 😎

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 89)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.