Gezocht 964 of 993

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht 964 of 993

  • Maker
    Discussie

  • Bjorn
    Deelnemer

      Beste forumleden,

      Samen met mijn vriendin ben ik op zoek naar onze eerste Porsche. We hebben ons oog laten vallen op ofwel een 964 of een 993. De vriendin haar voorkeur gaat eerder uit naar een cabrio, die van mij naar een coupé…

      Belangrijk is :
      + een niet al te hoge km stand
      + volledige onderhoudshistoriek
      + technisch perfect in orde

      Ik zal hier niet vragen welke model jullie voorkeur geniet want dat is nogal persoonlijk …

      Het is de bedoeling de wagen, onder een doek, in onze garage te stallen en enkel bij mooi weer eens uit te halen.

      Hoewel het rijplezier primeert, is een eventuele waardestijging over pakweg 10 jaar ook wel belangrijk voor ons.

      Als totale leek heb ik ook volgende vragen :

      + hoe staan jullie tegenover de aankoop bij een particulier of “Porsche specialist”?;
      + kan het kwaad dat een wagen herspoten is of als het interieur volledig/gedeeltelijk opnieuw overtrokken is?;
      + heeft een open dak of cabrio een zwak punt m.b.t. roest of lekkages?;
      + manueel of tiptronic?.

      Weten jullie ergens een interessante 964 of 993 staan? De iets “specialere” modellen (S of 4S) lijken mij wel wat maar zijn uiteraard iets duurder.

      Budget is afhankelijk van de staat en het model max 50.000.

      Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties …

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 89)
    • XXX

        @993 – Italianan kunnen gewoon niet rijden, vanddar die lage km standen :mrgreen:

          -Altijd oppassen met Italiaanse km standen….kijk maar op Autoscout….Italianen zitten bijna altijd onder de 100.000 km :think:
          Die mannen rijen niet zeker :bounce:

            ik spring Luc hierin bij: lukt niet.. al meerdere malen geprobeerd, maar kunnen ze niet :'(

              @Luc: was van plan om morgen ook eens bij Porsche center Knokke binnen te springen.

                [quote=”Bjorn_” post=177225] Ik zal eens bij Porsche vragen of ze op basis van het chassis aan een historiek kunnen raken. [/quote]

                Kunnen ze jammer genoeg nie, heb dit al gaan vragen bij zowel RS als Knokke Motors :salut: :salut: :salut:

                  [quote=”Peter_Targa_84″ post=177183]@DeePee – het verschil tussen de cabrio en de Targa zitten onderhuids.
                  De ‘druppel’ ter versteviging van het chassis is bij de cabrio een stuk langer een dat geeft een stijver gevoel… 🙄
                  CCR plaatst een drubbel van een cabrio in een Targa bij restauraties.[/quote]

                  ik heb dit resto-verhaal van cabrioWim idd op PF gevolgd. voor de oudere elfjes tem de 3.2 was dit zeker zo. in de PET van de 964 staat er nochtans maar één soort “gusset plate” voor Li/Re zonder onderscheid tussen cabrio en targa ? maar ik kan nog elke dag bijleren …

                    opletten met zo’n verhaal en die km en dan al herspoten en geen historie 😕

                      Die T1 staat mij wel aan. Heb hier wel nog een bus verf staan…

                      Net terug van Vandenberghe. Enkele mooie 964’s zien staan. Vooral de 964 C4 met 100.000 die hier reeds ter sprake kwam lijkt mij wel wat. Alleen… De wagen komt uit Italië en heeft een blanco duplicaat onderhoudsboekje. Er steekt een duplicaat factuur bij van november 2013 m.b.t. tot een onderhoudsbeurt van 2.700 euro. Ik zal eens bij Porsche vragen of ze op basis van het chassis aan een historiek kunnen raken. De wagen ziet er optisch zeer verzorgd uit (wel herspoten).

                      Iemand ervaring met Vandenberghe?

                      XXX

                        Iets origineels???
                        Deze staat bij http://www.classic-room.com , staat niet op zijn webstek maar wel in de showroom, is van een klant van ‘m en ongeveer 80K *luv

                        [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101403650_zps750dde27.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101403650_zps750dde27.jpg[/IMG][/URL]
                        [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101412014_HDR_zpsb8b989ad.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101412014_HDR_zpsb8b989ad.jpg[/IMG][/URL]
                        [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101452472_HDR_zps3ab9a91c.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101452472_HDR_zps3ab9a91c.jpg[/IMG][/URL]

                        Ja ja, nen echte hé.

                        Heb je nog wat zakgeld over, zo’n kleine 100K dan is dit misschien iets voor u, en ja ‘t is met *porsche motor… (er opver hé)

                        [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101817023_HDR_zpsc4c10bef.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/2014_MAKHCC_Maneblusserclassic/IMG_20140815_101817023_HDR_zpsc4c10bef.jpg[/IMG][/URL]

                          He Frits net ff gelezen wat je allemaal kan krijgen met de 993 😳
                          Heul veul komt bekend voor :up:

                            Succes en we horen graag hoe het geweest is… :popcorn:
                            Mocht je een keer naar een 993 gaan kijken.
                            Hier wat lees voer:
                            http://www.jackals-forge.com/lotus/993/993_buy_guide.html

                              Bedankt voor de talloze reacties. Had niet verwacht om zoveel feedback te krijgen.

                              Heb al gezien dat er van de 964 C4 targa idd maar een 1900 stuks gemaakt zijn. Ga vanavond bij Vandenberghe eens naar die targa kijken ook.

                                Stuur die koopjes van ‘niet waardevaste cabrio’s’ van 20k maar naar mij door als jullie ze toch niet willen :mrgreen:

                                  “Heeft geen schade, maar wel wat dicht bij een brand gestaan …” :coolness:

                                  XXX

                                    @DeePee – het verschil tussen de cabrio en de Targa zitten onderhuids.
                                    De ‘druppel’ ter versteviging van het chassis is bij de cabrio een stuk langer een dat geeft een stijver gevoel… 🙄
                                    CCR plaatst een drubbel van een cabrio in een Targa bij restauraties.

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 89)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.