Gezocht 964 of 993

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht 964 of 993

  • Maker
    Discussie

  • Bjorn
    Deelnemer

      Beste forumleden,

      Samen met mijn vriendin ben ik op zoek naar onze eerste Porsche. We hebben ons oog laten vallen op ofwel een 964 of een 993. De vriendin haar voorkeur gaat eerder uit naar een cabrio, die van mij naar een coupé…

      Belangrijk is :
      + een niet al te hoge km stand
      + volledige onderhoudshistoriek
      + technisch perfect in orde

      Ik zal hier niet vragen welke model jullie voorkeur geniet want dat is nogal persoonlijk …

      Het is de bedoeling de wagen, onder een doek, in onze garage te stallen en enkel bij mooi weer eens uit te halen.

      Hoewel het rijplezier primeert, is een eventuele waardestijging over pakweg 10 jaar ook wel belangrijk voor ons.

      Als totale leek heb ik ook volgende vragen :

      + hoe staan jullie tegenover de aankoop bij een particulier of “Porsche specialist”?;
      + kan het kwaad dat een wagen herspoten is of als het interieur volledig/gedeeltelijk opnieuw overtrokken is?;
      + heeft een open dak of cabrio een zwak punt m.b.t. roest of lekkages?;
      + manueel of tiptronic?.

      Weten jullie ergens een interessante 964 of 993 staan? De iets “specialere” modellen (S of 4S) lijken mij wel wat maar zijn uiteraard iets duurder.

      Budget is afhankelijk van de staat en het model max 50.000.

      Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties …

    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 89)
      • The proof is in the pudding Deepee … heb andere prioriteiten … klein waslijstje van kleine dingetjes … heeft ook geen prioriteit trouwens … leuk voor later als de bomen weer tot de hemel reiken! :mrgreen:

        Kan hier ook wel dagelijks de ramen gaan lappen, maaruh … dacht van niet! :happydance:

        O ja, en de WTL heeft een eigen chassis, dat in ieder geval dan toch! :coolness:

          Misschien dat dit iets is. Geven ze bijna gratis weg :bounce:
          http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-964-tiptronic-87175172.htm

            Zaterdag met de mijne langs geweest bij Johan dekens en Stefan langs geweest, Johan was net een witte 964 coupe aan het uitladen. In mijn ogen de ultieme 964 hij had namelijk nog maar 8000 km gelopen en dat was er in alle opzichten aan te zien. Hoe vaak ga je de kans krijgen om een nieuwe “oude” wagen te kopen? Service van beiden is trouwens subliem, zijn net als velen onder ons echte liefhebbers Was met mijn 964 cabrio binnen om het cabriomotortje te vervangen en tegelijkertijd merkte Stefan op dat er iets aan het piepend motortje van de ventilatie mocht gedaan worden. Beiden dus vakkundig en bovendien gratis vervangen. Waarvoor dank, hier kan je nog echt spreken van service na verkoop.

              Inderdaad niet zoveel schrik hebben van de km stand. Schade is veel belangrijker !
              Een pré is goede historie, en kopen van een particulier die ‘m al geruime tijd heeft ==> veel beter inzicht.
              Voor “belegging” koop een meer uniek model. Deze zullen iets sterker stijgen dan een “normale”
              Dus een 993 4S, S, 964 Targa etc…. Weinig productie ==> daardoor meer kans op waardestijging.
              Succes !

                KM stand heeft geen belang bij deze wagens maar wel of ze goed onderhouden zijn geweest en geen zwaar ongeval hebben gehad. Natuurlijk zoals ze hier reeds vertelden moet je ook letten op lekken aan de motor en versnellingsbak tevens hebben de meeste 964 motoren als een modificatie gehad en is daar het grootste probleem verholpen.

                Het belangrijkste is dat je kijkt of ze recht staan en binnen in goed nazien of ze geen extra lassen hebben en of er zwaar werk is aan gedaan.

                  [quote=”Peter_Targa_84″ post=177162]
                  Kijk eens in deze collectie:
                  http://opcclassics.nl/collectie/porsches/
                  Die gele 993 die er tussen staat *luv Er staan 2 964 cabrio’s bij een WTL die iets over budget gaat maar wel een rariteit is…[/quote]

                  Ik ben er eens langs gegaan om onderdelen af te halen 😯 je hebt ruim een uur nodig om alle stuk voor stuk prachtige wagens te bekijken. vooral porsche maar ook een uitzonderlijke MB, ferr..i, c..vette, … in een idd wat hogere prijsklasse maar met kwaliteit navenant.
                  Je vindt er geen tussen met een kras of bluts. Allemaal gedetailled tot in de puntjes waarmee hij tegelijk een uithangbord heeft voor z’n swissvax center.
                  Hartelijke ontvangst door een echte petrolhead die z’n dealership om de hoek verkocht heeft en nu “als hobby” deze zaak runt. Minder stress en meer fun zegt hij … wat zich vertaalt in een zeer klantvriendelijke ‘bediening’.
                  Echt de moeite om eens langs te gaan. Als je telefonisch je komst aankondigt, opent hij evt ook op zondag en staat de koffie klaar.

                  [quote=”Mart” post=177167]… Nu zullen hier best een hoop zenuwachtigen aanwezig zijn die dit allemaal elk jaar vervangen, maar als je minder dan 10.000 km in 3 jaar maakt kun je met bovenstaand schema aardig uit de voeten leert de praktijk!

                  Ennuh, dat een Coupe waardevaster is dan een Cabrio, dat hoor ik hier voor het eerst. Met de Targa’s is het wel opletten, die schijnen een beetje te kunnen gaan werken (knikken). Maar die cabrio’s zijn hartstikke sterk, wel ietsje zwaarder dan de coupe’s, maar daar krijg je dan ook een hoop beleving voor terug…[/quote]

                  Iedereen heeft de mond vol over onderhoudshistoriek als ze op zoek gaan naar een 2dehands, maar als het onderhoud degelijk moet gebeuren uit eigen geldbeugel …

                  coupé en cabrio hebben elk hun publiek. de puristen houden de prijzen hoog van de coupés (zonder schuifdak :happy: ) en de ‘zondagsrijders’ betalen gewillig voor de cabrio’s (when the top comes down, the price goes up)

                  knikken … hebben de targa en cabrio niet hetzelfde zelfdragend chassis

                    Mart, dankuwel voor de uitleg ivm het onderhoud. Zal dit normaal laten uitvoeren maar heb er al aan gedacht om puur uit interesse in avondschool mss iets van automechaniek te volgen.

                    Denk dat de rijbeleving met open kap en het gezang van de motor inderdaad wel zalig moet zijn. En wat het thuisfront betreft … Die moet inderdaad tevreden gehouden worden… Maar ze heeft al enkele coupés gezien waar ze ook bijna voor smelt… De toekomst zal uitwijzen wie zijn slag thuis haalt 🙂

                      Als je een goede 964 hebt en je weinig km maakt (< 3.500 per jaar), dan is het wijsheid om hem jaarlijks bij het begin van het seizoen op de brug te zetten voor een visuele inspectie, waarbij met name goed moet worden gekeken naar de bandjes (levensduur rustig rijden 5 jaar), remmetjes, olie (top kwaliteit olie, 1x per 3 jaar vervangen gaat prima), en riempjes (1x per 3-5 jaar vervangen). Tuurlijk kun je jaarlijks je olie, oliefilter, bougies, riempjes, lampjes en ruitenwisserbladen vervangen, maar is een beetje overdreven als ie weinig kilometers maakt en netjes gestald staat. Remolie, officieel elke 2 jaar, maar gaat in de praktijk ook wel een jaartje of meer mee. Nu zullen hier best een hoop zenuwachtigen aanwezig zijn die dit allemaal elk jaar vervangen, maar als je minder dan 10.000 km in 3 jaar maakt kun je met bovenstaand schema aardig uit de voeten leert de praktijk! Kosten voor een compleet beurtje zal varieren van 300 tot 1.000 euro per keer, afhankelijk van of je het zelf of officieel doet. Maaruh, de madame heeft de voorkeur voor een Cabrio, dus een Cabrio zal het gaan worden toch? Zeer belangrijk om het thuisfront maximaal tevreden te houden! :what: Ennuh, dat een Coupe waardevaster is dan een Cabrio, dat hoor ik hier voor het eerst. Met de Targa's is het wel opletten, die schijnen een beetje te kunnen gaan werken (knikken). Maar die cabrio's zijn hartstikke sterk, wel ietsje zwaarder dan de coupe's, maar daar krijg je dan ook een hoop beleving voor terug!! Neem je een S (993) dan heb je geen powerverlies. Ga je voor 100% beleving, kies dan voor een 964 cabrio. Ga je voor wat meer comfort, kies dan voor een 993. En als je echt klassiek wil met iets minder power, zonder ABS en stuurbekrachtiging dan zijn de 3.2 tjes (de voorgangers van de 964), de eerste keus. :coolness: :popcorn:

                        @Peter: die bij OPC zijn jammer genoeg US modellen. Een WTL zegt me wel wat maar zijn idd meestal wat prijziger.


                        @Luc
                        : is idd jammer van de historiek en de tip want is anders wel een kanshebber. Mss zelf de historiek pogen te achterhalen …

                          Is idd jammer van de onderhoudshistoriek en tip. want is anders een mooie 993S. Ook zeer vriendelijke verkoper.

                          XXX

                              [quote=”bully” post=177150]

                              Maar rond de 20k vind je nog wel goede 964′

                              Vergeet dat maar ;)[/quote]
                              moest ik er voor 20K kunnen kopen in goede staat, stond men oprit al vol :driver:

                                Zou gaan voor een goede wtl als je al een goede vindt he

                                  Maar rond de 20k vind je nog wel goede 964′

                                  Vergeet dat maar 😉

                                    Ik zou me zo niet blindstaren op die kilometers…die zijn zo teruggezet, of veranderd
                                    Onderhoudsboekje afstempelen kan ook iedereen hoor.
                                    Gewoon iemand die er wat van kent meenemen en als het gevoel goed zit…. kopen…zelfs al is’t ie wat duurder

                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 89)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.