Gezocht 964 of 993

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht 964 of 993

  • Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,

    Samen met mijn vriendin ben ik op zoek naar onze eerste Porsche. We hebben ons oog laten vallen op ofwel een 964 of een 993. De vriendin haar voorkeur gaat eerder uit naar een cabrio, die van mij naar een coupé…

    Belangrijk is :
    + een niet al te hoge km stand
    + volledige onderhoudshistoriek
    + technisch perfect in orde

    Ik zal hier niet vragen welke model jullie voorkeur geniet want dat is nogal persoonlijk …

    Het is de bedoeling de wagen, onder een doek, in onze garage te stallen en enkel bij mooi weer eens uit te halen.

    Hoewel het rijplezier primeert, is een eventuele waardestijging over pakweg 10 jaar ook wel belangrijk voor ons.

    Als totale leek heb ik ook volgende vragen :

    + hoe staan jullie tegenover de aankoop bij een particulier of “Porsche specialist”?;
    + kan het kwaad dat een wagen herspoten is of als het interieur volledig/gedeeltelijk opnieuw overtrokken is?;
    + heeft een open dak of cabrio een zwak punt m.b.t. roest of lekkages?;
    + manueel of tiptronic?.

    Weten jullie ergens een interessante 964 of 993 staan? De iets “specialere” modellen (S of 4S) lijken mij wel wat maar zijn uiteraard iets duurder.

    Budget is afhankelijk van de staat en het model max 50.000.

    Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties …

14 reacties aan het bekijken - 76 tot 89 (van in totaal 89)
    • Vragen en krijgen is iets anders hé mannekes.. iedereen denkt hij een stuk goud in de garage heeft staan.
      Maar rond de 20k vind je nog wel goede 964’s.. Je zal wel een jaartje zoeken, maar de zoektocht is ééns zo leuk! 🙂
      Die de mush daar aanhaalt, zal je wel rond de 20 kunnen scoren als je de moeite doet om te gaan kijken..

        Vandenberghe is meestal aan de dure kant.
        Wel mooi exemplaar !

          Voor jou budget moet je toch een zeer deftige vinden volgens mij. Ben die 993S ook al gaan bekijken, inderdaad spijtig van de Tiptronic en gebrek aan historiek anders mooie 993S.
          Die 964 met 100000km die je gaat bekijken heb ik ook al gezien, wel prijzig vind ik :salut: :salut: :salut:

            Chris, bedankt voor de reactie. Zo een hardtop lijkt mij niet echt iets gezien het me niet echt origineel klinkt … Doet was ook een beetje afbreuk aan de lijn van de wagen.

              hallo,bestaan wel hardtops voor de 964,zijn dezelfde als voor een 911,993
              mijn broer heeft zulke hardtop gehad.
              mgv
              chris

                @Tepee: thx voor de uitleg van het onderhoud. Had mij door een handelaar laten vertellen dat een onderhoud om de twee jaar geen probleem is. Blijkbaar is dit dus niet echt aan te raden. Enig idee wat een normale prijs is voor een klein onderhoud? Wil zeker niet besparen op het onderhoud. De fun komt op de eerste plaats. In ruil voor de dun komen de onderhoudskosten en de eventuele waardestijging zou mooi meegenomen zijn.


                @Glenn
                : morgen ga ik naar die 964 gaan kijken…

                  en 7) -> ik sluit me aan bij de Mush, koop jezelf een 964 coupé van rond de 20 en scoor jezelf dan nog een 964 cabrio van rond de 30 of een 993 coupé.. Als je wat uitkijkt, vind je deze wel.

                  Amen.

                  Waar vind je nog een 964 coupe van 20K?

                  En coupe zal waardevaster zijn dan een targa of cabrio.

                  Met uw budget lijkt dit me wel een kanshebber dan.

                  Porsche 964

                  G.

                    [quote=”Bjorn_” post=177070]Beste forumleden,

                    … ofwel een 964 of een 993. De vriendin haar voorkeur gaat eerder uit naar een cabrio, die van mij naar een coupé.
                    Hoewel het rijplezier primeert, is een eventuele waardestijging over pakweg 10 jaar ook wel belangrijk voor ons …[/quote]

                    je zoekt dus een compromis à la Belge en eindigt wss met een 964 targa.

                    als waardestijging één van de doelstellingen is, dan mag je het onderhoud van de auto al zeker niet gaan meetellen. of je hem/haar nu alleen onder het doek vandaan haalt op zondag bij mooi weer of er dagelijks mee rijdt, het gemiddelde jaarlijks onderhoud zal bijna even veel kosten. je gaat bij zo’n auto geen euro’s uitsparen op motor- of remolie die er sowieso max 2 jr in mag blijven. banden hebben na ruim 5 jr hun beste kwaliteiten verloren ook al hebben ze nog 7 mm profiel …
                    waardestijgingen OK. dat zal mss lukken met meer exclusieve/zeldzame types en limited editions maar dan zal je inleg navenant zijn.

                    zoek een koop een auto waarmee je rijplezier wil beleven, al wat je er bovenop krijgt is mooi meegenomen.
                    te beginnen met de fun van het zoeken, bekijken, keuren, twijfelen, voor de neus weg zien kapen, …

                    verder valt hier op PF heel wat info te vergaren. zowel vóór de aanschaf als na de aankoop en natuurlijk voor de tourtjes, meetings, …

                      Welkom, moet lukken zou je zeggen!

                      Weet niet zeker of ze bestaan, maar een knappe 993 cabrio met een hardtop erbij? :driver:

                      Voor de 964 zijn er geen hardtops dacht ik, maar kan het mis hebben tuurlijk.

                        Alvast bedankt voor jullie reactie.
                        @ muchroom: klink mij een super idee… Maar er kan maar een P in de garage 🙁 een tweede garage zou een oplossing zijn maar wil, na al die jaren dromen, de P dichtbij 🙂

                        Die 964 zag er wel mooi uit in die kleurencombo. Weet een 993 2S staan in dezelfde combo maar is een tiptronic en ietsjes duurder.

                        @ T 911: thx voor de uitgebreide feedback. Ik zit waarschijnlijk op de verkeerde sites te kijken want de meeste 964 en 993’s die ik zie zitten rond de 40… Ga morgen eens naar een 964 C4 gaan kijken met 100.000 km (VP 44.000)

                        In Duitsland heb ik enkele betaalbare modellen gezien. Mss moeten we er maar eens een uitstap van maken om daar te gaan zien.

                          Welkom op het *porsche forum. :drink:
                          Succes met de zoektocht. :happydance:

                            Hij heeft em gekocht denk ik :engeltje:
                            Of een ander :think:

                              [quote=”Bjorn_” post=177070]
                              Belangrijk is :
                              + een niet al te hoge km stand
                              + volledige onderhoudshistoriek
                              + technisch perfect in orde

                              Als totale leek heb ik ook volgende vragen :

                              + hoe staan jullie tegenover de aankoop bij een particulier of “Porsche specialist”?;
                              + kan het kwaad dat een wagen herspoten is of als het interieur volledig/gedeeltelijk opnieuw overtrokken is?;
                              + heeft een open dak of cabrio een zwak punt m.b.t. roest of lekkages?;
                              + manueel of tiptronic?.
                              [/quote]

                              Hey Bjorn,

                              1) hoge km-stand moet je niet afschrikken, zorg er wel voor dat je een volledige onderhoudshistorie kan terugvinden met ohb of op facturen. Uiteindelijk is de historiek belangrijk voor de waarde.
                              2) zorg er ook altijd voor dat je een matching numbers hebt! Dit kan je eventueel bij Porsche gaan vragen adhv je chassisnummer en motornummer. Zij zullen je al dan niet confirmeren of het de juiste is. Neem indien nodig een Porsche-kenner mee als dat je kan helpen als leek. Verknutselde wagens hebben weinig restwaarde voor de verzamelaars.
                              3) Specialist versus particulier: geen van beide probleem mee, als de wagen correct is en de prijs ook. Doorgaans betaal je particulier een centje minder dan bij een handelaar, maar uitzonderingen bestaan.
                              4) Herspoten of overtrokken hangt er vanaf of hij in de originele kleur terug is gedaan en/of het goed gedaan is. Ik ken wel een paar carrossiers die ze direkt in een frietkraam mogen zetten ipv achter hun spuitpistool :bounce:
                              5) waar rubbers zijn, is kans op lekkages en roestvorming. Maar een goed onderhouden P, zal zijn dichtingen wel vervangen hebben, dus koop gerust een cabrio of eentje met open dak.
                              6) tiptronic heb ik af en toe slechte dingen van gelezen, persoonlijk neem ik altijd manuele p’s, gewoon omdat het een funcar is en dat is me leuker. Maar daarvoor zullen je hier nog wel andere tips geven.

                              en 7) -> ik sluit me aan bij de Mush, koop jezelf een 964 coupé van rond de 20 en scoor jezelf dan nog een 964 cabrio van rond de 30 of een 993 coupé.. Als je wat uitkijkt, vind je deze wel.

                              Amen.

                                [quote=”Bjorn_” post=177070] De vriendin haar voorkeur gaat eerder uit naar een cabrio, die van mij naar een coupé…
                                [/quote]

                                Why not both? 😈
                                Met jouw budget kun je dit snoepje al achterover slaan en er nog een cabrio bijkopen…
                                Kilometerstand is mits goed onderhoud lekker onbelangrijk :up:

                                Click

                              14 reacties aan het bekijken - 76 tot 89 (van in totaal 89)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.