Gezocht 993 coupé met Varioram

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht 993 coupé met Varioram

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

Ik ben op zoek naar een 993 coupé (C2, C2S of C4S), handgeschakeld en liefst met een Varioram motor (dus vanaf bouwjaar eind 1995).
    Als iemand zijn/haar wagen wil verkopen of iemand kent, gelieve mij te laten weten.
    Spijtig dat deze wagens nog niet als oldtimer ingeschreven kunnen worden, maar ik wil er niet op wachten.
    Budget is afhankelijk van de staat van de wagen maar ik wil er momenteel niet meer dan 75k in investeren (dit inclusief de kosten van mogelijk reparatiewerken).

Groeten,

Taner

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Klopt als een bus, mijne maat zijne 4S van 03/1996 is pas gekeurd als oldtimer want 25 jaar. Hij heeft dus de Bilstein/HR set, deze zijn lager dus uiteraard wat harder afgeveerd maar wel veel beter. Goedkoop rijden wordt het pas als hij 30 jaar wordt. Een 4S is idd euro 2.

De eerste 4S was er in 96 dus oldtimer keuring mogelijk want ouder dan 25jaar, wel nog volle taks+biv want nog geen 30jaar … dus taks 2600eur/jaar BIV 3500euro
        Volgens mij is een 993 euro2 en niet euro3…

Ik kan hem nog niet als een oldtimer inschrijven. Ik ga hem inschrijven op gewone platen. We zijn nu bezig om EURO 3 te krijgen voor deze wagen. Dan kan ik tot 2028 in LEZ rijden.
          Maar ik had ook gehoord over Bilsteindempers met HR veren, zijn deze hard geveerd?

993 – 4S OLDTIMER ?

Zet er dan een setje Bilsteindempers met HR veren onder, een wereld van verschil. 
              Tip: Laat hem dan keuren als oldtimer, dan zeiken de keurmeesters niet over de verlaging want dan wordt hij niet getest op gelijkvormigheid.

Bedankt,
                Ik zou het ook wel zo origineel mogelijk willen houden, maar natuurlijk zijn er in het interieur slijtages zichtbaar. Ik wil stap voor stap toch sommige onderdelen vernieuwen. Stuur, versnellingspook, handrem, autostoelen laten restaureren.
                Bestuurders stoel gaat ook niet vooruit (elektrisch), dus moet ook eens gerepareerd worden.
                Ik heb er nu nog niet mee gereden maar mogelijks moeten de schokdempers ook vernieuwd worden.

XXX

Een van de knapste ‘dikke kontjes’ die er zijn 

nice ride ! proficiat

Proficiat! Mooie keuze!

De “dikbil” is op zich al stevig “aangekleed”. Verbrede koetswerk, 15 mm verlaagd, turbo wielen en remmen, … Standaard airco, leder, elektrische stoelen, geluidsinstallatie. Daardoor nam het gewicht ook toe met ca. 50 kg en het vermogen werd op 285 Pk gehouden. De acceleratie was dezelfde als standaard, topsnelheid 270 km/uur iets minder dan de 275 km/uur voor de gewone 993.
                        Wij vinden haar het mooist zoals geleverd af fabriek, niets extra’s toevoegen, proficiat.

Proficiat, mooie dikbil. 

Mooi !!!!
                            Een beetje aangekleed is dit één van mijn all time favorites

Bedankt!
                              Hierbij enkele foto’s. 
                              Nu nog enkele weken wachten op mijn platen. 

XXX

Proficiat met de aankoop, We gaan toch foto’s te zien krijgen 

ProTech Monte-Carlo – BE0880512550
                                  Guldensporenlei 14, 2300 TURNHOUT       
                                  TEL 0032 (0) 14 43 53 00
                                  email: turnhout@protech.mc
                                  https://protechturnhout.be/#

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.