Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Gezocht: 997 coupe C2 rhd handgeschakeld
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door Mart WTL.
-
Vriendje van me uit Engeland is op zoek naar een knappe 997 carrera 2 RHD handgeschakeld voor dagelijks gebruik.
We hadden afgesproken om gisteren een rondje te gaan doen om hem nog wat gekker te maken, maar helaas m’n apex gemist, zit tegen een longontsteking aan en had huisarrest van m’n meisje. Balen, want ik had wel uitgezien naar dat rondje sturen met hem. Ander keertje dan maar weer.
Ik ben niet zo bekend met de 997. Zijn er legio van gemaakt met bovenstaande specificaties of is dat zoeken naar een speld in een hooiberg?
Kleine selectie op 997 + handgeschakeld + 2-wielaandrijving
Niet echt een speld in een hooiberg dus 🙂
Aha, er valt nog heel wat te kiezen.
Zijn het gewoon goede wagens of hebben ze (buiten de normale aandachtspunten bij de 2e hands auto’s) specifieke problemen waar je voor uit moet kijken cq extra op moet letten?
Hey Mart
Een aantal jaar geleden zat er een bedrijf hier net over de grens in Nl, die hadden allemaal RHD autos te koop.
Vooral Porsche, Ferrari en Lotus.
Ze zaten denk ik in Eindhoven :think:
Porsche 911 (997) Carrera 2 coupe handgeschakeld in z.goede staat met Car-Pass
•4 nieuwe banden op 158.000km Pirelli P Zero
•Groot onderhoud bij officiële Porsche dealer op 3/7/14
•gekocht bij officiële Porsche dealer met onderhoud geschiedenis vanaf 2005 tot op heden.Uitrusting
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airconditioning
Alarm
Automatische klimaatregeling
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Electrische ruiten
Electrische zetelverstelling
Electronic Stability Program
Leder bekleding
Lichtmetalen velgen 19”
Met onderhoudshistorieMistlampen
Multifunctioneel stuur
Navigatiesysteem
Niet-rokersvoertuig
Parkeersensoren
Radio
Sportophanging
Sportzetels
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Xenon Lichten
Zetelverwarming
Zij-airbagsOverige informatie
Transmissie: Manueel
Aandrijving: achter
Aantal versnellingen: 6
Cilinderinhoud: 3596 cm³
Aantal cilinders: 6
Gewicht: 1395 kg
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik*:11,0 l/100 km
(gecombineerd)
16,1 l/100 km
(stadsverkeer)
8,1 l/100 km
(buitenwegen)
CO2-emissie*:
266 g/km(gecombineerd)
Emissieklasse: Euro 4
Aantal deuren: 2
Aantal zitplaatsen: 2
Laatste technische controle: 07/2014Die zitten er nog denk ik hoor, was Target cars. Zal effe zoeken 🙂
Et voila: Target Cars Europe
Even googlen zal je wel meer vertellen over het bedrijf.
Op de een of andere manier heb ik het idee dat ze in Engeland zelf nog iets voordeliger zijn. De dealerdichtheid schijnt er ook een stuk hoger te zijn. Ik heb vooralsnog geen idee in welke prijsklasse hij zoekt. Maar ik zat dus te kijken naar de tips en vond die rooie wel een hele knappe zeer nette auto. Dat kost dan zo’n 35.000.
Toen moest ik gelijk denken, daar heb je dus ook een hele knappe smalle 964 voor. Wat denken jullie, is het mogelijk om als dagelijkse auto een 964 coupe te rijden? Of niet? Zou je vaker en meer onderhoud (uitval) hebben aan een goede 964 dan aan een 997 van dezelfde prijsklasse? Of worden de 964’jes alleen nog maar gebruikt als hobby wagentjes?
Als zijn budget rond de 20.000 ligt dan gaat die vlieger tuurlijk niet op…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.