Gezocht: CDI-tester/reparateur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Gezocht: CDI-tester/reparateur

• Maker
    Discussie
  • beste mensen,

zou er iemand onder jullie weten waar ik iemand kan vinden die vertrouwd is met Porsche elektriciteit/ontsteking/etc…

We zoeken namelijk iemand die onze 3-pins Bosch CDI (voltage-transformer) kan testen en repareren. We rijden voorlopig zonder CDI rond nu (dus enkel met distributeur en bobijn), maar in hoge toeren loopt ie niet zo goed, en zouden we dus graag opnieuw onze CDI monteren.

We hebben zelf de volledige testmanual, maar we zijn niet slim genoeg, en hebben ook niet de juiste apparaten om de tests te doen.

Het moet dus iemand zijn met verstand van oude elektriek, en hopelijk met het nodige materiaal…

Hieronder enkele foto’s om het wat duidelijker te maken:

alvast bedankt voor de hulp!

mvg,
    Jan

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • RE: gratis bobijnen:

Vraag dan maar meteen oude en zwarte bobijnen als de nieuwe remanufactured blauwe Bosch bobijnen serieuze qualiteitsproblemen hebben!

Groetjes en good luck,

Bert

Dag beste mensen,

hertelijk dank voor de info! Ik contacteer deze mensen asap 8)

Bert: ik dacht al dat ik die impmad2000 had gezien op pelican parts, bij die CDI threads…

en wij nemen sowieso een tweede CDI mee, en enkele bobijnen. Die krijgen we gratis ter beschikking van FG. 8)

groetjes!
        Jan

AUTO TECHNIEK MEYNS (Didier) bvba
          Brugsesteenweg 247
          8460 OUDENBURG
          Tel.: 050 / 81 66 24

Jan,

Aangezien je ook op DDK, het engelse klassieke porsche forum post,
            (http://www.ddk-online.com zoek “impmad2000” op; hij woont een beetje verder dan mij en hij is electrisch ingenieur die de kapotte CDI’s gerepareeerd krijgt. Hij doet dit in zijn vrije tijd dus het kost meestal een donatie aan de kankerverening Macmillan.

Koop op Ebay maar een tweede bij: zeker als je de china reis maakt: ik heb altijd een reserve bobine + cdi box in de 911.

Groetjes uit Engeland,

bert

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.