Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 914 › gezocht : degelijke porsche 914
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door Verschaeren Jimmy.
-
MakerDiscussie
-
10 juli 2013 om 13:02
Daar mijn zoektocht naar een degelijke porsche 914 niet van een leien dakje loopt :wtf: hoop ik dat er misschien iemand op het forum iemand kent of er zelf één heeft die hij van de hand wil doen (hoop doet leven…).
Ben op zoek naar een 914 in goede staat waar ik op korte termijn geen grote werken moet aan doen, kleur zilvergrijs of zwart, motorisatie speelt niet zoveel rol, liefst chromen bumpers.
Ben bereid deftige prijs te geven voor deftige wagen. -
MakerDiscussie
-
[quote=”Veurf” post=136263]het hoeft geen volledig originele te zijn als hij maar in goede staat is en ik geen problemen heb bij de inschrijving/keuring. Maar verkies echt wel het een grijze of een zwarte, een ander kleur kan mij echt niet bekoren…[/quote]
http://m.autoscout24.be/anbod/porsche-914-targa-benzine-grijs-259620120
Deze ben ik even geleden gaan bekijken, mooie porsche.
http://m.autoscout24.be/anbod/porsche-914-targa-benzine-grijs-259620120
Heb deze een tijdje geleden gaan bekijken mooie auto.
Proficiat Veurf!!!
Ik ging even wachten tot je hem ging voorstellen op het forum, maar toch even dit topic terug naar boven schoppen 🙂
Aankoopkeuring op die zwarte die intussen 10x gepost is, hier en elders? :geek:
Het lelijke vleugeltje eraf, enkel eerst prijs vragen om de achterkofferklep te herspuiten. Er zitten er hier wel met ervaring.Op het PF forum NL zit er ook iemand met een echt strakke zilvergrijze, maar met ruilmotor. Het is hogere prijsklasse en de 914 ziet er zelfs nieuw uit, maar ik heb niets meer gevraagd. De 2 buitenste helften van de oorspronkelijke motor zouden wel nog ergens bestaan. Stuur me maar een PM met je e-adres en dan geef ik dat aan de brave man door, die contacteert je en dan ben ik er verder meteen van tussenuit, ik heb geen aandelen. Zo discreet ging het toen ook, dus ik pas me aan.
😎Ben wel ff op vacantie straks. Met zo weinig mogelijk internet.
het hoeft geen volledig originele te zijn als hij maar in goede staat is en ik geen problemen heb bij de inschrijving/keuring. Maar verkies echt wel het een grijze of een zwarte, een ander kleur kan mij echt niet bekoren…
[quote=”S2″ post=136254]
Probleem met de 914 is dat ze zo snel roesten dat er bijna geen originele 914’s meer over zijn, daar komt nog eens bij dat de 914 of de VoPo (VolksPorsche) heel lang als minderwaardig bekeken is (en dus zeker niet de moeite om te restaureren).…
Maar je kan dus niet vergelijken met bvb. een 924/944 of 968, want daarvan zijn er veel meer nog in betrekkelijk goede staat (waardoor je niet noodzakelijk moet uitwijken naar de “sunny state” )[/quote]
Niet alleen zijn er allicht veel weggeroest, wat overschiet is dan nog meestal verbouwd. Zuiver rationeel denk ik ook veel meer P te krijgen in de 924S of 944 reeks voor minder geld. Ergens las ik dat alle 914’s roestig zijn, alleen zie je het bij sommige (nog) niet.
😕Zie ook regelmatig 914’s aangeboden met bijhorende originele motor en transaxle los erbij, weeral werk gespaard. Ik denk er ernstig over na, maar dan rij ik misschien P in 2024.
Als ik ff jouw draadje wat mag vervuilen?
Ben ook op zoek, maar dan zeker geen donker kleur, liefst warm geel/ oranje … geen rood. Dat 914 type zilver met een lichtjes metalen blauwe schijn vind ik ook wel mooi. (Ken de naam vd kleur niet, arctic of ijszilver?)
Ik weet er een goede staan in Waals-Brabant, bij een klant van Porsche Passion911. Enkel 2 portieren en 1 deurpost te herwerken, de man beweert een bestek te hebben voor een duizend € kosten bovenop een vraagprijs van 14duizend. Hij heeft 25duizend km op 5 jaar na een echt volledige revisie van ophanging en motor ennueh … is een ravennagroene; het geelgroene typische vrolijke snoepjeskleur van die tijd. Ik heb zelfs niet geboden, want het motornummer klopt niet, type 2L injectie wel. De eigenaar heeft zelfs een afgestempeld oldtimer paspoort met al die nummers en is waarschijnlijk ter goeder trouw, hij is er heilig van overtuigd een volledig originele te hebben.
Dus.
Terzake.
Zoek je een volledig originele of ben je al blij als een beetje juiste type ruilmotor erin zit?[quote=”Veurf” post=136250]
De wagen lijkt op het eerste zicht in goede staat (zou sowieso natuurlijk eerst gaan kijken) en had al veel positieve zaken gehoord over Arno Wienands dus misschien dat ik maar eens een tripje naar Nederland moet overwegen ?[/quote]Mijn beperkte ervaring met hem is alleszins ook ok, maar dat ging enkel over onderdelen en niet over een complete auto 🙂
Ik zou ook mijn licht eens opsteken bij Jeroen914 op Porscheforum.nl , als ik me goed herinner heeft hij me indertijd ook veel nuttige tips gegeven.
[quote=”WES-RS” post=136253]
Zelf zou ik weg blijven van zo’n “Californische” maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat deze slecht zijn! (enkel lelijk, door de reflectors, maar dat is een andere zaak ;))Veel succes in de zoektocht! :up:[/quote]
Probleem met de 914 is dat ze zo snel roesten dat er bijna geen originele 914’s meer over zijn, daar komt nog eens bij dat de 914 of de VoPo (VolksPorsche) heel lang als minderwaardig bekeken is (en dus zeker niet de moeite om te restaureren).
Het is maar sinds korte tijd dat deze aan een opmars bezig zijn, maar intussen is het aanbod zo beperkt geworden dat goede exemplaren zeldzaam zijn.
De Californische exemplaren zijn zeker geen garantie op “roestvrij” (de mijne kwam aantoonbaar uit California, maar had toch ook wat roest). Bovendien heeft de Californische zon een verwoestend effect op het interieur (dat wordt zo heet dat alle plastic verkleurt, scheurt, vervormt, …)
Maar je kan dus niet vergelijken met bvb. een 924/944 of 968, want daarvan zijn er veel meer nog in betrekkelijk goede staat (waardoor je niet noodzakelijk moet uitwijken naar de “sunny state” )
Een wagen zoeken die maar beperkt aangeboden word is natuurlijk een lastige zaak.
Persoonlijk zou ik de kat uit de boom kijken en wachten tot je echt dé wagen tegenkomt voor je een wagen koopt waar je misschien wel spijt van krijgt… 🙁Zelf zou ik weg blijven van zo’n “Californische” maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat deze slecht zijn! (enkel lelijk, door de reflectors, maar dat is een andere zaak ;))
Veel succes in de zoektocht! :up:
Ik had enkel gekeken om hem in te schrijven voor dagelijks gebruik en dat bleek niet zo eenvoudig daar er een Europees gelijkvormigheidsattest nodig was, nu heb ik vernomen dat het statuut van oldtimer zou veranderd zijn en dat er minder beperkingen zouden zijn in het gebruik.
Is het inschrijven als oldtimer van een geïmporteerde auto dan veel eenvoudiger ? In dat geval zou ik het wel overwegen.
De wagen lijkt op het eerste zicht in goede staat (zou sowieso natuurlijk eerst gaan kijken) en had al veel positieve zaken gehoord over Arno Wienands dus misschien dat ik maar eens een tripje naar Nederland moet overwegen ?Waarom zou dit moeilijk zijn?
Als je hem als oldtimer wil inschrijven zie ik geen enkel probleem. Als je hem op “gewone” platen wil inschrijven wordt het misschien iets lastiger (gelijkvormigheidskeuring).
Persoonlijk vind ik DEZE ook wel iets hebben.
Baby fuchs velgen en een 2.0 *luv
Had ik gezien, maar het is zo een soort 914 dat ik zoek, ben reeds een tijdje aan het rondkijken op verschillende internetsites maar het aanbod is vrij pover, zodoende dat ik dacht om misschien via “mond-aan-mond reclame” een exemplaar op de kop te kunnen tikken.
Iemand die misschien van plan is om zijn porsche weg te doen maar nog niet geadverteerd heeft.
Had ook een mooi exemplaar naar mijn zin gezien in Nederland http://www.914parts.nl/index.php?cont=autos (deze van 14.500€) maar ik heb mij laten vertellen dat nederlandse wagens naar België overbrengen in ingeschreven + gekeurd krijgen niet evident is.Wauuuuwwww, dan is hij echt pas klassiek als die in 2099 verkocht gaat worden. 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.