gezocht: deur -links voor een boxster 1998. En eventueel hersteller die hiermee wil werken.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster gezocht: deur -links voor een boxster 1998. En eventueel hersteller die hiermee wil werken.

• Maker
    Discussie
  • Gezocht; een goede tweedehandse deur voor een boxster-linker deur en een carrossier die die wil spuiten en plaatsen evenals de achterflank(moet niet vervangen worden).Is cabrio Wim hier nog??

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Tijdje in verlof geweest :music: Bedankt voor je uitleg en filmpje Wim!

da’s van die g*ngster en bestuurder bij de auteursrechtenvereniging sabam. :puke:
        auteursrechten innen voor alle artiesten, ook voor de buitenlandse waarvoor ze de rechten niet doorstorten aan de rechtmatige rechthebbenden.
        of auteursrechten innen voor radiomuziek die speelt in bedrijfsruimten :bounce:

[quote=”kleinekastenteufel” post=237451]Bij dergelijke koetswerkschade zouden wij NOOIT zo tewerk gaan.

1. 2de hands deur zelf gaan kopen, welke ? Kale deur of afgemonteerde ?
          2. Koetswerkhersteller die wil/kan werken met door uzelf gekozen deur !
          3. Uiteraard heeft iedere hersteller zijn verhaal, nog maar goed ook.

Deze werkwijze, waar de €’s overmatig belangrijk zijn, houdt alle risico’s in zich voor slecht (goedkoop) en ontgoochelend eindresultaat, met achteraf discussie. Gegarandeerd !

Zouden alles in één pakket laten, met alle eindverantwoordelijkheid bij de hersteller. Uiteraard met deze vooraf goede afspraken maken en ook luisteren.

Kon het weeral niet laten… :engeltje: :twisted:[/quote]

Als je doet wat je doet en je zegt wat je zegt, dan vertel je geen verhaaltjes, oh nee!

Je weet vast wel wie dit zong… Neen, niet RVHG!

Wim

Dat is meestal het probleem (pakket) wat je schrijft, en komt omdat de naaste niet vol casco verzekerd zijn en het op deze manier draaglijk willen houden aan kosten. 💡

Dus een goede gebruikte deur is geen probleem voor reparatie, en mag dan kaal of nog gemonteerd zijn, maar dan spelen de kosten van ombouw meestal weer een probleem, want zijn weer extra werkuren.
            De hersteller moet sowieso zorgen dat alles netjes afgemonteerd, werkt en sluitingen perfect zijn, of hij het nu doet met een deur die door klant zelf meegeleverd is, of door een die door hersteller zelf geleverd is.

Daarbij is het ook belangrijk of je een deur wel of niet in de kleur kan vinden, zowel voor buiten als binnenwerk, want anders zie je aan binnenkant dat die al uit een andere Porsche komt.

Maar alles hangt van wens klant af, want wie betaald die bepaalt. 💡

Bij dergelijke koetswerkschade zouden wij NOOIT zo tewerk gaan.

1. 2de hands deur zelf gaan kopen, welke ? Kale deur of afgemonteerde ?
              2. Koetswerkhersteller die wil/kan werken met door uzelf gekozen deur !
              3. Uiteraard heeft iedere hersteller zijn verhaal, nog maar goed ook.

Deze werkwijze, waar de €’s overmatig belangrijk zijn, houdt alle risico’s in zich voor slecht (goedkoop) en ontgoochelend eindresultaat, met achteraf discussie. Gegarandeerd !

Zouden alles in één pakket laten, met alle eindverantwoordelijkheid bij de hersteller. Uiteraard met deze vooraf goede afspraken maken en ook luisteren.

Kon het weeral niet laten… :engeltje: 😈

Wim

Als je een tweedehands deur los koopt zie je zo of deze schade gehad heeft of niet. (misschien een leek niet zo snel)

En als hij zegt dat hij de deur terug kan repareren is dit zeker mogelijk en zou anders geen goede carrossier zijn. 😉
                Maar zal dan gebruik maken van een spotter en zal er altijd plamuur aan te pas moeten komen om deur echt mooi strak te krijgen.

Voorbeeld filmpje van spotter.

Dit systeem is mooi om schades te repareren die niet zwaar zijn om plaat terug in originele vorm te brengen.
                Bij deuren moet er daarna ook weer gekrompen worden om spanning terug in deurplaat te krijgen, ander bloing bloing deur. 😉
                Is een mooi systeem, maar als je niet oppast kruipen er meer werkuren in dit karwei van begin schade tot eindresultaat spuiten.
                En dus duurder als een schadevrije deur kopen die enkel geschuurd en gespoten moet worden. 💡

Thx Wim, kan je me ook even uitleggen wat het verschil is als een carossier zegt dat hij de originele deur in perfecte staat terug kan krijgen? Dat kan dan toch ook het geval geweest zijn met de tweedehandse deur die je koopt en die moet dan ook terug gespoten worden. Ik ga akkoord bij aankoop van een tweedehandse deur met alles op en aan voor €300 of zo maar die vind je niet zomaar volgens mijn zoekmethodes…

kijk, da’s nu nog eens online CCR service :up:

Wim

Ik zou een gebruikte deur kopen via internet waar alles nog in zit, zodat je enkel de bekleding en andere kleine zaken moet overzetten, en liefst in de zelfde kleur.
                      Achterschade is waarschijnlijk te repareren zo te lezen.(niet gezien)
                      Dus als ik dan een schatting doe voor schade reparatie zit ik om en nabij de € 1750,00 ex de aankoop deur.

Dag Wim, uiteraard. Er zijn er die absoluut met vb een nieuwe deur willen werken, een andere die zegt dat hij zeker de schade uit de deur krijgt zonder dat ik er nog iets van zal merken enz…een nieuwe deur is euro 800 dus dat loopt dan op.
                        gr Wim

Wim

Ik ben hier nog, maar niet meer zoveel. 😳

En hebben de drie carrossiers de schade gezien, of is het per mail gegaan, want dan kunnen prijzen wel eens uiteen lopen. 💡

Thx Luc. Bij 3 carrosiers geweest, 3 verschillende verhalen 🙂

Wim, ga eens informeren bij Vanspringel & Co in Mol Sluis. Heeft een goede prijs gegeven voor de schade aan mijn dochter haar auto, levert blijkbaar mooi werk.

Er zijn uiteraard zeer veel deuren beschikbaar, sommige kaal, sommigen nog met raam en spiegel dat is het voordeel van een boxster te hebben… 🙄 en de prijzen gaan tss 150 en 300 euro. de deur moet dan uiteraard nog gespoten, aangekleed en geplaatst worden. Ik heb een offerte van 3000 euro voor deur en achterflank 🙁

vond ik eigelijk ook al een spotprijsje …….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.