gezocht : fotos 944 turbocup op francorchamps 1986

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Motorsport Foto’s gezocht : fotos 944 turbocup op francorchamps 1986

• Maker
    Discussie

• Kristof Van Hoof
    Deelnemer

Hallo

Zoals al gemeld hier in een andere thread heb ik onlangs een 944 turbocup van 1986 gekocht.
      Ik probeer nu wat meer over de historie van de auto te vinden, wat niet evident is. Zelfs de Porsche archieven geven weinig prijs, omdat ze er bijna niks meer van hebben.
      Eén van de turbocup races in 1986 werd in Francorchamps gereden op 2 augustus, voor het begin van de 24 uren. Ik ben heel benieuwd of er hier iemand toen fotos heeft genomen van die race, of weet waar ik fotos zou kunnen vinden. Alvast dank.

In oude Christophorus tijdschriften van 1986 heb ik al wel wat fotos gevonden : bvb de start van de eerste race in april op de Nurnburgring. 39 autos aan de start, 1 ervan is misschien mijn auto (er zijn er 50 gebouwd).

K.

Attachments:
      • christophorus201.JPG
    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • de algemene sponsorstickers komen er misshien wel eens terug op (schell / billstein / matter / recaro / dunlop). Ben nu bezig met de restauratie van een originele Matter rolkooi die ik heb gevonden. Intussen heeft hij terug z’n originele (en gereviseerde) Billstein cup schokdempers, maar achteraan moet ik de torsiestang nog een tand versteken om de auto laag genoeg te krijgen (lastig jobke). Daarna evt eens bekijken om de stickering te doen. Hij zou er dan zo moeten uitzien.

1-2klein.jpg

1.jpg

SUPER leuk dat je zo’n foto’s van je wagen gevonden hebt! :up:
          Geeft een serieuze meerwaarde (ook al is het enkel gevoelsmatig).

Ben je zelf ook van plan om er terug een bestickering op te laten maken?

Hoi

Intussen ontdekt dat mijn auto de nr 36 was in het 1986 cup seizoen. team VW Schultz uit Essen, pilote Annette Meuvissen. Via een Duiste kennis die ook een ’86-er cup heeft, 2 fotos van de auto gevonden in z’n originele kleurstelling (rood + gele vlammen (so eighties 😕 ) + zwarte achterkant).

nr36anette.jpg

zelfde auto op circuit na het cup seizoen (andere stickering)

nr36.jpg

Bedankt om het filmpje te delen.

Moeten toch wel spannende races geweest zijn.

Leuk filmpje! :up:

Alleen jammer dat ik niet alles versta wat er gezegd word.

Video gedigitaliseerd. Ik heb er een stuk van op youtube gezet :

1986 turbo cup video

Hoi John, Google ken ik ook wel en Asarus kende ik ook al. Toch bedankt.

Het lastige is dat bijna alle info die je vindt over de 250PK 1987 versie en later gaat. Van de eerste CUP serie van 1986 is weinig te vinden.

Maar hier komt verandering in 😀 : ik heb zopas op e-bay een originele fabrieksvideo kunnen kopen van het 1986 turbo cup seizoen. Ik moet hem nog ontvangen end an zal ik hem digitaal moeten laten omzetten (U-matic video formaat), maar ben heel benieuwd wat daarop te zien gaat zijn !

cupvideo.jpg

best kun je als zoek tekst ingeven : 951 turbo cup AFBEELDINGEN
                      INFO
                      overzicht wagens: HIER
                      :salut:

@deepeee: fantastisch flimke :relaxman: :driver: :first: :popcorn:

Costa

‘t is van 2 jaren later in Canada, maar misschien zit hier bruikbaar beeldmateriaal tussen ?
                          wel geestig om de kapsels en kleding van de 80ties nog es terug te zien, samen met de achtergrond :music:

[video width=425 height=344 type=youtube]4i3w4QwPPx0[/video]

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.