Gezocht: Nette 944 Type 2 Oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Gezocht: Nette 944 Type 2 Oldtimer

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

ben voor een collega op zoek naar een nette 944 type 2 oldtimer.

budget is 8k.

hiervoor verwachten we:

– 944 type 2
    – oldtimer
    – riemen/rollen/waterpomp/keerringen gedaan
    – deftig interieur en exterieur

Mijns inziens moet dit wel haalbaar zijn. We zijn de laatste weken
    al 2x Nederland ingereden, maar zijn niet veel deftigs tegengekomen.
    (was dan wel aan lagere prijzen dan 8k)

Wie kan ons helpen?

:coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • [quote=”icepo” post=139845]Ben ik gisteren gaan kopen. Heel strakke wagen maar was ook te verwachten bij een auto van Herman. Mijn type 1 is dus te koop, maak ik binnenkort wel es een advertentie voor.[/quote]
      congrats en nu nog een correcte velgenset er onder om het helemaal af te maken.

@Icepo proficiat met de aankoop van je wagen . :applaus:
        Alvorens een verkoopstopic aan te maken gelieve eerst een topic Icepo stel zich voor aan te maken . 😉

[quote=”WES-RS” post=138880]Nog steeds op zoek?

Deze lijkt me anders ook wel de moeite: 944S ’87[/quote]

Ben ik gisteren gaan kopen. Heel strakke wagen maar was ook te verwachten bij een auto van Herman.
          Mijn type 1 is dus te koop, maak ik binnenkort wel es een advertentie voor.

T’ja dilemma voor je collega :sleep:
            Mijn persoonlijke mening 10.000 voor een 2.7cc waar onderhoud moet aan gebeuren ,dan moet die wel HEEL goed zijn 😐
            Ik begrijp dat de 944 de laatste jaren in prijs beter gewaardeerd word en terecht want het zijn heel fijne auto’s maar voor de voorop gestelde 8000 € zou ik ook gedacht hebben dat je daar makkelijk een mooi exemplaar voor te pakken zou krijgen .
            Blijkbaar niet zo simpel dus :think:

Gisteren naar de 944 gaan kijken, had zelfs maar 110.000 km’s en is een zeer zuivere wagen.

Maar nu komen de 2 nadelen die voor m’n collega het budget tot over z’n limiet trekken:

– distributieriem + waterpomp en alles wat daarbij hoort:
              ‘oui oui, ils ont étaient fait, j’ai des factures’
              – ‘Ah ben oui, c’etait 13 ans passé 🙄 ‘
              ‘oui mais les kilometres, …’

En dan het feit dat het nog geen oldtimer is, dus BIV + rijtaks voor de 2.7 (14 fisc. PK)
              komen er ook nog eens bovenop.

Prijs was niet onderhandelbaar, dus zitten we rond de 10.000€ met alles erbij en dat is boven
              z’n budget.

Wel een leuke originele wagen waar buiten de distributie niets op aan te merken viel,
              zelfs geen krasje…

Veel succes! :up:

Ja, nog steeds op zoek, Ward kijkt voorlopig de kat uit de boom.

We gaan deze week nog naar eentje kijken met 116.000km’s, eerste eigenaar, alle facturen, ongevalvrij, …
                  zit op 8.000€ 🙂

Ziet er op foto niet slecht uit, maar een ritje naar Friesland nodig om deze te bekijken.

Nog steeds op zoek?

Deze lijkt me anders ook wel de moeite: 944S ’87

Als je er niet met Hellraiser uit geraakt, stuur me dan zeker een bericht. Heb ook wel interesse in een mooie 944.

Kan beamen dat Ward zijn 944 echt wel een mooi exemplaar is.

Dat interieurmotiefje had ik nog nooit gezien, staat wel leuk. 😀

Jep,

heb al een mailtje gestuurd naar m’n collega!

Groetjes,
                              Johan

S2

Mooie 944! Misschien net wat de topicstarter zoekt?

😉

Hallo,

Ik overweeg om een zoektocht te starten naar een nette S2 of turbo, waardoor ik eventueel mijn 944 2.5 zou willen verkopen.

Is van 87, 113.000km (aantoonbaar) en zowel interieur als exterieur in prima staat. Ik heb hem na een lange zoektocht in 2006 uit Duitsland geimporteerd.

Distributieriem is in 2012 vervangen.

Enkele foto’s vind je hier: http://sdrv.ms/1choInk

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.