Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › Gezocht: Nette 944 Type 2 Oldtimer
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
11 juli 2013 om 13:34
Hoi,
ben voor een collega op zoek naar een nette 944 type 2 oldtimer.
budget is 8k.
hiervoor verwachten we:
– 944 type 2
– oldtimer
– riemen/rollen/waterpomp/keerringen gedaan
– deftig interieur en exterieurMijns inziens moet dit wel haalbaar zijn. We zijn de laatste weken
al 2x Nederland ingereden, maar zijn niet veel deftigs tegengekomen.
(was dan wel aan lagere prijzen dan 8k)Wie kan ons helpen?
:coolness:
-
MakerDiscussie
-
Laatste zijn we naar gaan kijken,
heeft wat olieverbruik, koppeling is er bijna door en distributie moet gedaan worden.
zou ik voor zijn budget niet in orde kunnen zetten.Turbo voor 6K moet je zowieso al vanaf blijven 😀
Waarschijnlijk heb ik mazzel gehad. Al een paar keer want ik ken er in feite de ballen van en slaag er toch telkens in om een mooie transaxel te vinden voor een redelijke prijs. Zijn de, zoals sommigen er ze hier noemen, de “waterkokers” toch aan een “remonte” toe of vergis ik mij ? In ieder geval vind ik iedere Porsche een prachtige aparte wagen, wat ook de waarde ervan is, het maakt me niet uit. Ik zie werkelijk alle modellen graag. Ik heb wel geleerd dat een gezonde originele wagen wel wat geld kost. Wonderkoopjes zijn uiterst zeldzaam geworden.
In ieder geval veel succes gewenst met de zoektocht en als ik iets weet staan zal ik het zeker laten weten. Met een budget van 8K moet dat toch lukken ? Nu ik er aan denk…wist Cabrio Wim geen 44 staan bij een buur van hem ?
Mvg Axel.De 2 bovenste links zijn ons ook al bekend.
De eigenaar van de zilveren in Rijswijk wil hem niet aan een Belg verkopen omdat hij er al
problemen mee gehad heeft.De blauwe staat bij een kennis van me. Voor 3.500 mag deze weg, maar er zit nog veel carrosserie-
werk aan onder de polyester zijdorpels en geen recente facturen.Denk dat we tegen volgende week alles bekeken hebben wat er momenteel te koop staat aan
wagens die er op foto redelijk uitzien 😆Is een beetje het verhaal van een hooiberg en een speld. Deze laatste 2 zijn misschien het bekijken waard.
Ziet er een mooie uit python.
Deze ziet er op het eerste zicht verlaten en onverzorgd uit, maar de prijs is er dan misschien ook naar…
Hier KLIK nog een op speurders ,bieden vanaf 5500 € maar staat al een paar maanden te koop !
Owja, nog vergeten te vermelden,
voorruit was gebarsten in gezichtsveld en de motorkap had al een keer tegen
de voorruit gehangen op de hoeken (typisch 944-euveltje bij demonteren)
dus hadden ze er zwarte folie opgeplakt om de barsten te maskeren…Nee, we zijn ook al 2x Nederland ingetrokken,
maar er is momenteel precies niets deftigs op de markt.Hij wil gerust tot 5.000€ betalen voor eentje met rotte koppeling of waar
de distributie nog van gedaan hoeft te worden (maw bij een wagen van 5.000€ mag
er nog tot 2.500€ kosten aan zijn)
Tot nu toe hebben we naar wagens tussen de 6-8.000€ gaan kijken omdat ik
van mening was dat we daar een deftige platte 2.5 voor zouden hebben.Denk dat ik nu met hem naar wagens beneden de 5.000€ ga kijken en iedere keer
ter plaatse een bestek ga maken…Nou kijk eens aan ! 🙄
Ik heb destijds op het 944 forum eens een bak kritiek gekregen omdat ik zij dat veel 944 een hoop afgeragde rommel is en hun prijs helemaal niet waard zijn :sleep:
Ik vind de 944 een heel knappe wagen maar ben nog steeds van het zelfde oordeel :ass:
Trouwens hetzelfde is waar voor een negen-elf :engeltje:Neem nu deze hierboven ,vraagprijs is 7000 doe daar nog pakweg 3500 bij voor reparatie dan kom je aan de prijs van een turbo uitvoering 🙄
“verzorgde porsche 944 te koop, wagen is in een heel goede staat zowel mechanisch, interieur en exterieur.”
Blijkbaar aan uw verhaal te lezen, is dit dus alles behalve waar… :what:
Ook al gekeken op de buitenlandse markt? Of moet het een Belgische zijn?
De 944 uit de link hierboven was dus een echte incontinente drama queen…
Dat ze voor zoiets 7.000€ durven vragen gaat me toch een beetje te boven. 🙄
Ziet er op foto’s heel mooi uit, tot je hem van dichtbij bekijkt.– rotte hoeken voor de achterwielen zijn dichtgeplamuurd
– olie hangt tot het uiteinde van de balkjes halverwege de bodemplaat
– koppeling bijna erdoor
– vliegt uit versnelling bij vlot optrekken
– stuur/fuseekogels zijn erdoor
– probleem met koplampen (klein brandje gehad ter hoogte van bobijn)
– rotte benzineleidingen (heb de jongen gezegd dat hij een medaille verdient om daarmee te durven rondrijden – type 2 dus hangen boven uitlaatcollector en zijn gebarsten en staan vochtig…)
– incontinentie tussen nokkenashuis en kulas, carterpanpakking is erdoor, lekt aan olieafscheider, …
– oud type waterpomp, geen rekeningen van distributie of onderhoudshistoriek
– …We gaan volgend weekend nog naar 2 andere kijken en staan steeds open voor aanbiedingen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.