gezocht : niet verkouden speurneus voor 911 targa

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht gezocht : niet verkouden speurneus voor 911 targa

• Maker
    Discussie
  • Hoi dag allen,

Graag had ik even beroep gedaan op jullie speurneuzen om een leek te helpen.
    Ik ben op zoek naar een gezonde en leuke 911 Targa, bouwjaar vanaf 74. (tot 86). Het is zeker niet dat ik twee linkerhanden heb, maar van auto’s ken ik maar weinig af.
    Dus beter niet teveel met mijn pollen aanzitten 😀

Wim heeft me al heel goed op weg geholpen (en al gespaard voor wat miserie en tijdverlies, dank je hiervoor Wim!! :respect2: ) maar ik moet eerlijk bekennen dat de moed mij een beetje in de schoenen aan het zinken is na het lezen van heel wat threads (en miserie 🙁 )

Vermits een goede raad goud waard is wil ik mij graag laten mede adviseren door jullie. (ik veronderstel dat jullie er toch stukken meer van weten dan ik 😀 )
    Dus :

911
    Targa
    Bj 74-86
    Motorisatie : 2,7L, 3L
    Geen US import, liefst met belgisch GVA
    Technisch ok
    Gezond budget.

Ik heb zeker tijd, maar zou niet graag iets interessants mislopen 😉
    Is er iemand zijn neus die hier kriebelt ? 😀 of heeft er iemand een interssante link/idee ?

Deze zal wschl wel bij wat mensen onder jullie bekend zijn 🙂 maar ik weet niet of deze wagen te vertrouwen is ? (gelet op wat feeback dat ik hier op het forum lees) :
    http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-bordeaux-83-57561091.htm

Lijkt mij vrij goedkoop, is wel een Belgische wagen met GVA volgens verkoper, Wim gaat jouw neus niet verkeerd kriebelen hierbij ?
    Anders rij ik wel eens tot daar om wat foto’s te nemen, maar loont het wel de moeite…

Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp!

Groet,
    Henk.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
    • Dank je wel Wim voor de nota en tips ivm de aankoop van een 911!

Toen ik gisteren gaan kijken ben naar de 911 targa merkte ik het olielek in bijlage op.
      Ik veronderstel dat dat niet normaal is ? (olie hoort toch in het reservoir 😆 , ook na lange stilstand ?)

Attachments:
      • DSC_0086.JPG

ik heb jullie advies gevolgd en de wagen gelaten voor wat hij was. De verkoper wou hem evt laten inschrijven als classic car/dagelijks gebruik, maar ik denk dat jullie argumenten niet te negeren zijn, dank je voor jullie meningen. Ik ben idd al wat wijzer geworden tegenover een week geleden, maar er is nog veel ruimte voor verbetering 8)

We blijven gewoon rustig zoeken, vroeg of laat zal het wel eens lukken. Als je ziet welke vodden Mush gehad heeft, zelfs met uitstekende papieren, kan je beter zo weinig risico nemen.
        Die autokeuring is gewoon zoals een lotje uit loterij zekers ?.. 😕

@vincent
        : de 911 van porsche914orange is een juweeltje, maar helaas boven mijn budget.

gd1

Wim kent hem… 😆

Ex Amerikaan .
            En herspoten ?
            Ik kan me niet voorstellen dat ze geleverd zijn met een blinkend zwarte beugel .

Wim

[quote=”bladerunner” post=89252]
              Deze ziet er op foto ook niet slecht uit.
              http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/targa-111573429.html?list_cat=porsche%5B/quote%5D

Laat die zeker maar al staan. 😥

gd1

Je kan hem natuurlijk ook kopen en er de juiste motor in plaatsen en die gereviseerde 2.7 te koop zetten om de kosten te drukken. Je hebt dan geen “matching numbers” maar wel een correcte motor in de correcte wagen.Is enkel en alleen te overwegen als het een zuivere kas is. Wat de keuring betreft, als je hem als dagdagelijks wil inschrijven en hij staat nu op o-platen, dan mag je het vergeten, motornr wordt doorgegeven.
                Ik zou zeggen, er staan er genoeg te koop, rustig verder rondkijken.
                Bij het Porsche kopen is er één gouden regel…gaan kijken en gaan kijken en gaan kijken en gaan kijken enz. zo leer je stapsgewijs op wat je moet letten, en natuurlijk veel raad vragen op bv een forum 😉 Suc6 met de zoektocht

[quote=”911-lover” post=89239]Al zou je die door de keuring krijgen met de 2.7 , het blijft een bouwpakketje dat geen matching nummer meer heeft en quasi enkel nog verkoopbaar is aan een leek .
                  Geen kenner die dit nog wil hebben .
                  en een leek betekend meestal weinig geld voor je wagen .
                  Tenzij je ermee getrouwd wilt blijven natuurlijk .
                  .[/quote]

Hier sluit ik me bij aan, geen matching numbers zou eventueel (liever niet) nog kunnen wegens ruilmotor maar dan wel de juiste.

Ik zou hem laten staan.

Deze ziet er op foto ook niet slecht uit.
                  http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/targa-111573429.html?list_cat=porsche

Al zou je die door de keuring krijgen met de 2.7 , het blijft een bouwpakketje dat geen matching nummer meer heeft en quasi enkel nog verkoopbaar is aan een leek .
                    Geen kenner die dit nog wil hebben .
                    en een leek betekend meestal weinig geld voor je wagen .
                    Tenzij je ermee getrouwd wilt blijven natuurlijk .
                    Zelf jaren eigenaar geweest van een 3.2 van 1984 met 915bak en heb er steeds een superwagen aan gehad zonder enig nadeel of stukken .

Wim

[quote=”henk_74″ post=89223]

@wim
                      : ik zou graag dat draadje opsnorren. heb je nog enig idee van sleutelwoorden of titel ?
                      [/quote]

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, en al mijn 57 blz. doorgespit om het te zoeken.
                      Maar denk dat met de vorige grote verhuis het bericht ter ziele gegaan is. 😥

Dus zal mijn eigen er nog eens voor gaan zetten en het eens opnieuw intypen.

heb daar een paar jaar terug eens gebeld voor een auto en toen werden al zijn auto’s met oldtimer keuring verkocht.
                        heeft porsche914orange een tijdje geleden niet gezegd dat hij zijn rode 2.2 targa verkocht? zoals die zijn wagenpark onderhoudt denk ik niet dat je bang moet zijn voor verassingen.
                        misschien de moeite om eens contact op te nemen.

Hoe levert de verkoper deze wagen af? Met een oldtimer keuring of dagelijkse keuring? Ik vrees dat je deze wagen niet eenvoudig met dagelijkse keuring in orde gaat krijgen. Ik zou rustig verder kijken naar een andere. Een dergelijke wagen gaat steeds moeilijk blijven om verder te verkopen, en je gaat volgens mij ook altijd met het gevoel zitten dat het eigenlijk niet klopt. Zou toch mijn gevoel zijn …

hoi collega-liefhebbers,

is er IETS dat jullie niet weten ? :respekt:
                            ik heb vanavond nog naar de verkoper gebeld en effectief, andere motor in het vooronder achteronder 🙂 , de 3.0 is vervangen geweest door een 2.7.

wil dit voor jullie zowiezo zeggen : not done ? Het GVA klopt dan in ieder geval al niet meer, vraag is of de motor van belang is voor onze vrienden van de keuring ? Je weet hoe die Belgen zijn hé :music:

@bladerunner
                            : ik heb jouw verhaal met spanning en plezier gelezen. Je hebt een superwagen :first: op het juiste moment de juiste beslissing genomen, knap. Ik wens jou nog vele jaren van plezier.

@wim
                            : ik zou graag dat draadje opsnorren. heb je nog enig idee van sleutelwoorden of titel ?

ik ga morgen gaan piepen, foto’s nemen en nummertjes noteren.

To be continued…

bedankt voor jullie tijd/advies,
                            Henk.

Wim

Als dat waar zou zijn is het een koopje kunnen zijn, alleen klopt dan de carrosserie weer niet.
                              Want deze 3.0 Carrera is volgens mij alleen maar gemaakt in ’76 en ’77

Maar dat zou verkoper toch zelf ook wel zien aan het motornummer.
                              Kan met wat geluk ook een 2.7S motor zijn, die hebben ook vijf bladen gehad.

Dus gaan kijken en nummer noteren. 💡

gd1

Die vijfbladige schroef is niet van een SC motor enkel de 2.7 en de Carrera 3.0 hadden die.
                                Nu ik eraan denk, misschien is het een Carrera 3.0 motor… 😀

Volgens de ad is’t een SC (wat ook op de koffer staat, maar ja…)
                                  Maar de motor op de foto is toch van een 3.0 SC?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.