gezocht: orginele vering/ophanging boxster 986

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht gezocht: orginele vering/ophanging boxster 986

• Maker
    Discussie

• David
    Deelnemer

iemand deze soms nog liggen?
      alvast bedankt

david

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Ik heb nog een originele ophanging voor een 996 3.4 van bj 2000 misschien passen die?

Als je toch de ophanging wil vervangen kan ik je aanbevelen om de Bilstein B6 schokdempers te installeren (zijn quasi komfort en demping identiek aan de originele standaard versie) en ook de H&R stabilisatoren voor- en achteraan te installeren. (indien de gele kleur van de Bilstein schokdempers je niet bevalt kan je deze voor de installatie in het zwart spuiten zodat er ‘optisch’ geen verschil is met de originele uitvoering).
          De originele stabilisatoren zijn ‘holle’ buizen maar de H&R stabilisatoren zijn massieve onderdelen. Het rijgedrag verbetert aanzienlijk en de auto ligt veel stabieler ook in bochten aan lage snelheid reeds duidelijk merkbaar.
          Voor beide onderdelen voldoende ‘Googlen’ , ook op duitse internetsites want er zit nogal wat prijsverschil bij de diverse leveranciers.
          De originele veren vind je allicht op het internet bij iemand die de omgekeerde transformatie heeft uitgevoerd of wil uitvoeren.
          Succes !

Thx deepee
            Heb momenteel (veel te lage) vaste sportvering vandaar dat ik geen referentie heb

alleen die van een 3.2 is achteraan anders

M030 sportophanging van een 2.5 986 heeft achteraan rood/rood kleurcode
              gewone van een 2.5 986 heeft achteraan geel/blauw kleurcode

986spiraalverenAR.jpg

Zou moeten dienen voor een 2,5 maar ik weet niet zeker of deze van een 2,7 verschillen of identiek zijn

Alvast bedankt
                David

zet er even bij of het voor een 2.5, 2.7 of 3.2 moet dienen
                  trouwens heb je op PFNL meer kans op succes aangezien ze daar voor de APK geen problemen hebben met aangepaste vering

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.