gezocht: turbo velgen Cayman/Boxster

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht gezocht: turbo velgen Cayman/Boxster

• Maker
    Discussie
  • Iemand toevallig een setje 997 Turbo velgen in perfecte staat op overschot?
    Ze moeten op een Cayman terecht komen, dus moeten achteraan 9,5J of 10J breed zijn.

Ik heb lang zitten twijfelen over Turbo II velgen, maar ik raak precies niet overtuigd van hun voorkomen op een Cayman. Turbo I velgen lijken ook veel meer de juiste ‘tijd’ voor de Cayman.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ik moet zeggen dat het erg meevalt qua wegligging.

Het verschil op onze Mini tussen 16″ winterbanden en 17″ runflat zomerbanden is enorm. De auto gaat alle kanten op bij de minste put en bult in de weg. Ondertussen heb ik ook 17″ runflat pirelli winterbanden in dezelfde maat voor de Mini, en die rijden ook heel wat beter dan de 17″ runflat dunlop zomerbanden. De band op zich doet er dus ook veel aan!

Het verschil tussen de 18″ en 19″ op de Porsche is veel minder groot dan wat ik gewaar ben bij de Mini. Uiteraard rijdt het wat harder, maar ‘t is niet zo dat de auto langs alle kanten trekt op slecht wegdek.
      Ik zou het dus niet laten voor de baanligging, het scheelt en is wel harder, maar niet in die mate dat het rijdt als een andere auto. Heb er pirelli pzero’s op liggen (zoals Porsche voorschrijft), geen PASM.

Wat de velgen bij FG Porsche betreft, dat zijn de velgen die ik gekocht heb, waarschijnlijk moet de advertentie nog verwijderd worden (het zoekertje op kapaza/2dehands is al weg).

Ik had hier op het forum via pb ook een aanbod gekregen voor zo’n imitatievelgen in 18″. De prijs was ok. Een setje banden in dat formaat is ook wat goedkoper, wat de totaalprijs wel een stuk lager maakte dan wat ik nu voor die 19″ heb betaald. Misschien is dat ook een optie?

Hey Crossby, vroeg me af of je ondertussen je nieuwe turbo velgen al had gestoken en wat je ervaring is.
        Zou mss zelf eens naar deze http://www.fgporsche.com/nl/onderdelen/987-cayman-velgen-997-turbo-look
        willen gaan kijken, maar twijfel nog steeds over de baanligging 😉

Ik heb Turbo I velgen gekocht nu. Ik ben ook benieuwd of het zoveel harder gaat rijden dan de huidige 18″.

Qua uitzicht heb ik lang zitten kijken naar foto’s van een cayman bij AEcars met Turbo II velgen. Dat is het toch niet vind ik, precies te groot en te leeg. Was ook aan het kijken naar lobster velgen, maar op een Meteor Grey Cayman doen ze ook niet wat ze op een witte of zwarte doen.
          En eigenlijk wou ik ook geen standaard grijze velgen.
          Uiteindelijk bij de Turbo I velg beland, staat imo goed op een donkergrijze cayman.

Enfin, beide types turbo velgen (I en II) kun je wel krijgen in 18″, in replica, even ebayen en in de UK staan er wel een aantal setjes die niet eens zo duur zijn. (klik)

Ik ben uiteindelijk toch voor de OEM 19″ gegaan, dan blijft alles origineel.

Ben je nu voor de Turbo II of I gegaan?
            Persoonlijk vindk één van de mooiste velgen op Cayman en zou ze graag ook zelf zetten, maar heb schrik dat de 19″ veel te hard gaan zijn. Spijtig dat ze niet in 18″ bestaan. Zou wel graag je bevindingen horen als ze eronder staan.

Ik heb ondertussen een setje gekocht, ze liggen momenteel bij de bandenboer te wachten op nieuwe zomerbanden, om dan zo snel mogelijk gemonteerd te worden.

Het zijn originele velgen, maar de originele naafkapjes zijn er niet bij. Momenteel met ‘standaard’ grijze kapjes met gekleurd logo. Ik heb ze nog niet gemonteerd gezien, maar ik vermoed dat chromen kapjes beter zullen staan? Heeft iemand die op overschot?

neem even contact op met mij,
                ik kan je helpen,

groet John
                john@kscimport.nl

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.