glad wegdek

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen glad wegdek

• Maker
    Discussie

• Pieren
    Deelnemer

Onze oprit ligt er deze dagen spekglad bij, en het is voorzichtig te zijn met elke wagen, maar het valt ons toch op dat het meest gevaarlijke ding de P is, raar is: het zijn niet de aangedreven wielen die het probleem vormen, maar de voorwielen, die draaien gewoon niet, dus sturen is er al helemaal niet bij…
      Iemand enig idee hoe het komt dat die voorwielen helemaal niet draaien?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Anoniem

[quote=”svandamme”:2eg2n577]moest ik weten hoe ik het ding permanent met TC af kan doen opstarten dan deed ik het meteen…[/quote]
        Hewel, simpel, zoals in Star Wars: gewoon schieten op het knopje 😆 😆 😆

[quote=”yabba944″:24euidtc]Boxster S kopen met PSM [/quote]

computers halen de fun eruit… met de bimmer rijd ik de laatste weken permanent met TC volledig af… moest ik weten hoe ik het ding permanent met TC af kan doen opstarten dan deed ik het meteen…

Anoniem

Koop een C4. Heb vandaag eventjes getest op de sneeuw met de C4…heel leuk…en geen probleem met tractie of sturen. 8)

Mijn Lexus met winterbanden doet goed zijn werk tot nu toe. Nog niet in netelige situatie gekomen.

Wim

Hebben Pieren nog niet gehoord, dus weten we echt nog niet wat het echte probleem was/is. 🙄
                Want als de wielen niet draaien. 😕

ken

hij staat in wintermodus achteraan met de druppellader eraan is al ff niet buiten geweest, vandaag gewoon ff laten draaien das alles…

met mijn dagelijks werkpaardje (bmw 320d) staan er winterbanden op, geen probleem om ergens te rijden zelfs op een goed besneeuwde baan, maar voorzichtigheid is natuurlijk wel van toepassing!
                  is ook anders kwa gewichtsverhouding.

zou een 996 en een 997 met achterwielaandrijving ook deze problemen hebben?

WB

Ik legde vroeger in men p-shes in de winter een gewicht van ongeveer 50kg in de voorkoffer. Wagen bleef zo stabieler op de weg. Omdat de motor vanachter ligt, auto daar veel zwaarder is dan vooraan en teveel power geeft gaat de wagen rechtdoor ipv. te draaien hoe je ook probeert (had het ook eens moeten meemaken, vandaar……)
                    In de boxster heb ik het nog niet geprobeert omdat die nog niet buiten geweest is, maar vandaag moet ik wel. Omdat de motor iets meer centraal gelegen is weet ik niet of ik het nu ook moet toepasen, maar voor alle veiligheid……….
                    Nog een fijn weekend!!!!
                    WB

Mijn P’tje blijft bij dit weer mooi binnen .
                      k zo niet willen dat er iets mee gebeurd .
                      Ik rijdt elke dag lekker veilig met de Audi Quattro wat na jaren enkel achtertrekker gereden te hebben een echte zegen is .
                      Elke dag zie ik iedereen klooien op gladde en/of besneeuwde wegen terwijl ik nergens last van heb .
                      Enkel zoals elke wagen moet ik oppassen voor het remmen . Dat is quaqi het enigste dat me eraan herinnert dat het glad is 😀

Wim

[quote=”Pieren”:3k4knixt] maar de voorwielen, die draaien gewoon niet[/quote]

Heeft volgens mij niks met zand te maken, maar meer met de remmen die vastgevroren zitten. 💡

Boxster S kopen met PSM , rijdt super, ook door sneeuw.
                          Of 944 turbo, das lachen nu, voorwielen blijven terplekke staan en de rest draait er rond 😀

911 wordt nu nog erger dan anders gehinderd door zijn zware rugzakje achteraan he.

Vroeger gooiden ze nogal eens een zak of twee zand in het vooronder.

Tekort aan gewicht op de vooras.

Wim

Vast gevroren. 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.