Goed adres polieren autolak omgeving Antwerpen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Goed adres polieren autolak omgeving Antwerpen

• Maker
    Discussie
  • Goed adres gezocht voor het polieren van de lak in de omgeving van Antwerpen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Wim

Meer wilde ik niet weten. :respect2: :up:

0

Ik wil zeker niemand viseren hoor Wim, bedrijven die uitgroeien van bijberoep naar
        hoofdberoep zijn bedrijven waarvan men tevreden is en uiteraard kunnen dan niet
        dezelfde prijzen gehanteerd worden maar ik ken bedrijven zoals Maarten zegt (S2)
        die 800-900euro vragen waar het dat zeker niet waard is, en dat vind ik schandalig..
        Om op uw vraag te antwoorden: ik maak prijs voor een auto en voor een weekendje werk
        zal dat rond de 300-350euro zijn, is het enkele uren meer of minder werk dan doe ik
        dat met plezier, maar ik snap zeker uw opmerking..Het is nooit mijn bedoeling om volledig
        zelfstandig te worden al dat ik dat wel zou kunnen met de garages waarvoor ik werk maar
        dan moeten mijn prijzen omhoog en dat wil ik niet..

0
        Wim

[quote=”Kevincarrera” post=155285]Toch vind ik het schandalig welke prijzen soms gevraagd worden zonder
          daarvoor bedrijven op te noemen..Ik ben ook al 7 jaar bezig maar het is nooit mijn bedoeling
          geweest om er de grote winsten uit te persen. Prijzen >500euro vind ik erover..
          [/quote]

Even een vraag aan jou dan.
          Doe jij dit hobby matig of moet je er daadwerkelijk van leven. 🙄

Waarom vraag ik dit, als je er van moet leven en overleven als bedrijf zijnde, er al meer dan een dag werk aan hebt wil je het doen volgens de regels, vraag ik mij af wat je uur tarief is. 💡
          Dan natuurlijk de producten zoals afplak tape, papier, pads en producten niet meegenomen.

Dus 2 dagen 16 werk uren aan….. ? ex btw.

0
          S2

Ik hoorde onlangs een prijs voor een BMW 1-serie (recent model) van ca. 800 Euro (zonder echte correctieve stap, dus 1 stap pre-wax en 1 stap waxen).

Zelf ben ik heel tevreden van Poor Boys en Menzerna (Auto finesse waxen (Spirit, Desire, Illusion) reken ik al in de duurdere categorie, nog geen Swissvax, maar toch …)
            Voor leder vind ik Auto finesse (hide cleanser / conditioner) dan weer onklopbaar 🙂

0

Ik volg Olivier..Toch vind ik het schandalig welke prijzen soms gevraagd worden zonder
              daarvoor bedrijven op te noemen..Ik ben ook al 7 jaar bezig maar het is nooit mijn bedoeling
              geweest om er de grote winsten uit te persen. Prijzen >500euro vind ik erover..
              Toppolishes zijn Festool, Auto Finesse, Menzerna en voor carrosseriebedrijven 3M.
              Maar iedereen weet hoeveel die producten kosten, ik werk persoonlijk iedere auto af met
              nieuwe pads maar dan komen we natuurlijk bij uurlonen..
              Kortom ik vind de beste details voortgekomen uit gepassioneerde (en geschoolde) autofanaten.

0

Uiteraard is het dezelfde wagen 😀

De wagen kwam aan op wintervelgen, ik moest deze wisselen met de zomerset 🙂

0
                S2

Zal wel dezelfde auto zijn, maar dit resultaat bekom je niet voor 4 à 500 Euro, daar ben ik vrij zeker van.

0

Wow dat is zeker niet dezelfde auto ! 😆

0

[quote=”python” post=155207]Wat kost een gemiddelde polierbeurt ongeveer ?

Ps. Hoeft geen erotische massage met producten op basis van kaviaar of weet ik veel daar ken ik toch niks van !
                      Gewoon buitenkant lak moet blinken .[/quote]

Producten die je gebruikt hebben inderdaad weinig invloed op het eindresultaat. Enkel in bescherming van de lak bestaat er veel verschil (in duurzaamheid dan).

Wil je een glanzende lak, dan komt alles uit de voorbereiding: het polieren dus.

Een goed gepolierd oppervlak zorgt voor de fantastische glans. Ik merk dat velen gefocust zijn op enkel correctie van de lak, maar niet te vergeten, het daarna afbouwen is des te belangrijker, en dat is niet iedereen gegeven! Inderdaad zeker op oudere lakken moet je gaan testen met verschillende pads/polishes wat de beste uitkomst biedt.

En laat het net dat polierwerk zijn die 90% van alle tijd in beslag neemt gedurende een behandeling. De vraag is natuurlijk wat de eigenaar verwacht qua resultaat.
                      Als ik ‘carte blanche’ krijg, is het minimum 2 volledige dagen werk! Ja, zelfs ook op recentere wagens, want daar is de vernis dikwijls ook heel wat harder wat de correctie nog iets moeilijker maakt.

Om een concreet voorbeeld te geven: hier een foto van een wagen die gepolierd werd in minder dan een dag tijd: de correctie was er zeker (alle diepe krassen waren verdwenen) maar de afwerking trok op niets! Hier was enkel gepolierd met een wollen pad zonder verder af te bouwen.

[URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/BMW%20525d/DSC03964.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/BMW%20525d/DSC03964.jpg[/IMG][/URL]

Toen heb ik er mij een weekendje aangezet en dat was het resultaat 😀 (qua kleurintensiteit een gigantisch verschil!) :

[URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/BMW%20525d/DSC04018.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/BMW%20525d/DSC04018.jpg[/IMG][/URL]

0

Ik heb eens ooit zo’n polier machine aangeschaft ,om te beginnen het was geen goeie maar dan nog het is helemaal nie zo simpel als ze op de Youtube filmkes laten doorschijnen 😕
                        Het vergt toch wel enige ervaring en kennis voor ge daar iets fantsoenlijk van krijgt gemaakt :hail:

0

Je mag toch rekenen op een 10 uren werk als je het goed wil doen .

0
                          Wim

[quote=”python” post=155221]Niet bepaald zo goedkoop maar meestal toch wel een verbluffend voor en na resultaat :think:[/quote]

Doe je ook niet even in een paar uur, meestal ben je de auto een dag kwijt, of soms zelfs 2 dagen.

0

Om de 1 of andere reden dubbel gepost …

0

Hou er wel rekening mee dat niet iedereen staat te popelen om een oudje te doen. De meeste van onze oudjes zijn al meerdere malen overspoten (en niet altijd zoals het hoort), waardoor je vaak paneel per paneel moet inschatten. Soms kan je ook helemaal geen 100% correctie meer behalen. Heb eens een wagen gehad waar in de kleurlaag krassen zaten, en dan kan je blijven polieren, maar weg krijg je ze niet 😉 .

Zoiezo knapt een wagen natuurlijk op door te polieren, zelfs als je niet alles 100% krijgt. Een lak veroudert nu eenmaal en verliest glans door weersinvloeden en ander externe factoren …

0

Niet bepaald zo goedkoop maar meestal toch wel een verbluffend voor en na resultaat :think:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.