Goed of slecht idee?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Goed of slecht idee?

• Maker
    Discussie
  • Dus… Sinds we in ons nieuw appartementje wonen en we hier over een keldertje en een garage beschikken, spookt het volgende idee door mijn hoofd: een wagen met oldtimer leeftijd kopen met wat werk aan om die dan zelf in orde te zetten. Ik droom namelijk al jaaaren van een eigen werkplek en een complete en ordelijke werkkist. Nu is er slechts één punt wat me hiervan wat weerhoud: ik ben geen mechanieker en ken dus van wagens (te) weinig af. Nu zou ik wel alles volgens de boekjes doen en de regels van de kunst volgen. En ik beschik over een groot gezond verstand en ben zeer perfectionistisch aangelegd, dus op die punten zit het wel goed. Ik heb zelfs al een mogelijk project op het oog: een paar kleine elektrische puntjes en de ontsteking en vacuum moet nagekeken worden. Interieur en exterieur zou zo goed als perfect zijn dus hieraan zou ik niets moeten doen. Mij lijkt het wel een leuke uitdaging maar of het een goed idee is…? Wat denken jullie?

En ja ik ben een dromer die steeds van gedachte veranderd, maar die droom gaat ook uitkomen. Die P komt! 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • [quote=”WES-RS” post=127719]Heb ik ook ergens gelezen maar weet niet meer waar. Linkje naar het topic of naar de wagen zelf?
      2.5, 2.7, S2, Turbo?[/quote]

2.5 Ne witte, heb hem al zien staan, helaas voor jou is daar buiten het poetsen zo goed als geen werk aan

0

ik heb zelf de eerste keer een kwartier zitten zoeken naar de batterij 😳 😳 😳
        maar ik ben er zeker van dat ik de enige niet ben.

0

piepklein V8 ‘je, als je de motorkap opent krijg je der nergens geen vinger meer tussen.chassisnr is zelfs bijna niet te lezen omdat er vanalles voor ligt.
          veel elektrionica voor die tijd, zekeringen paneel is groter dan van mijn huis 😀

0

Even uit interesse; wat maakt de 928 dan zo’n verschrikkelijk moeilijke wagen om aan te werken?

0

volgende onderwerp van wes als hij de 928 koopt:
              The rookie and the beast :happy: :happy:
              maar ik vrees wel dat het een lang onderwerp word, veel te complex voor een beginner die 928, + als het misloopt is het moeilijk om kenners te vinden die je kunnen uit de shit helpen.
              ik heb de mijne laatst eens meegegeven aan een technieker die zelf meerdere oldtimer BMW’s heeft waar hij aan werkt. Hij heeft hem netjes teruggebracht: no thanx, ik begin der zelfs niet aan. :bounce: :bounce:

0

PM aan Wim en je wordt zeker geholpen…
                :music:

Hier wordt deze vermeld:
                https://porscheforum.be/forum/61-porsche-gezocht/120666-porsche-gezocht-l-2500

0

Heb ik ook ergens gelezen maar weet niet meer waar. Linkje naar het topic of naar de wagen zelf?
                  2.5, 2.7, S2, Turbo?

0

Ik heb hier ergens in een ander draadje gelezen dat Wim een goede 944 heeft voor 4500 mss is dat wel iets voor jouw?

0

Hmm… Slecht idee dus… 🙁 Het is de bedoeling om plezier aan mijn wagen te hebben, geen koppijn en financiele kater. Ach, dan maar gewoon de werkplek in orde maken en ipv een project, een werkende wagen kopen en daar aan sleutelen moest er ooit iets aan gedaan worden. Bedankt voor alle wijze raad heren. 🙂 (en mijn voetjes weer op de grond te zetten) 😳

0

Ik heb daarnet trouwens voor de lol is een prijsvergelijk gemaakt met de stukken die ik reeds vervangen heb aan mijn 928 (stuurhuis,alternator,hoofdremcilinder,) en wat dat zou kosten voor een 964 en ik moet zeggen dat dat op ongeveer het zelfde neerkomt. Ik heb geen ervaring met een 911 dus heb er geen zicht op verder. Misschien dat er zijn die daar een beter zicht op hebben? Ik weet dat Richard Fortuin (what’s in a name ? :happy: ) van de 928 club van Nederland ooit een kostenoverzicht heeft geplaatst van zijn 928. Ik kan het helaas niet terug vinden want het zou misschien leuk zijn om dat is te kunnen vergelijken.

0

Wes, dit zijn inderdaad soms gevaarlijke wagens in deze prijscategorie!!! Ik heb de 928 altijd graag gezien, en ben zelf, oa ook met Wim, naar enkele gaan kijken… maar telkens ontgoocheld teruggekeerd! Zo ben ik gaan kijken met Wim naar eentje bij Van Kessel voor 4000 euro, doch Wim zijn eerste ruwe raming om alles te doen wat best moest gedaan worden, kwam al gauw in de buurt van de 20.000 euro!! Snappie…. :salut: In deze prijsklasse alleen te doen als je alles zelf kan doen, zowel qua carrosserie als mechaniek, anders tengels van af houden, en meer uitgeven voor een betere! Er staan er momenteel in Nederland te koop voor 15.000 euro met amper 86000 km en met garantie!!!

0

Is dit niks voor de Wes? Ziet er netjes uit en hier kun je ook aan sleutelen.

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/924-s-97-500-km-148008808.html?start=35

0

[quote=”Igordiver” post=127684]Verbruik? 😀
                              Afhankelijk van omstandigheden en gebruik van het gaspedaal.
                              Bij mij gaat dat van 15 tot 26 liter 😀 . Maar om er ene van de oldtimercursus te quoten

“E beke verlies hedde altij”

:happy:[/quote]

Ok, ik weet al wat een “sportief” ritje door de Eiffel kost ! 😉

0

Idd, een 928 is geen auto voor een beginnend sleutelaar, daar loop je letterlijk op leeg
                                als je alles moet uitbesteden wat je zelf niet kunt/durft.

0

Als oude IVA student had ik vroeger wel wat verstand van de techniek.
                                  Gezien de enorme vooruitgang in techniek bv de electronica, moet ik er niet aan denken dat ik zonder hiervan op de hoogte te zijn begin met sleutelen.
                                  Als je in het vak zit en je hebt de benodigde gereedschappen met af en toe wat extra handjes dan valt het te overwegen.
                                  Anders aan een vakman over laten die heeft er al moeite genoeg mee.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.