Goed of slecht idee een tracking systeem ??

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Goed of slecht idee een tracking systeem ??

• Maker
    Discussie
  • Even afgesplitst van diefstal draadje omdat we daar te veel afwijken van gebeurde

weer eentje .. en dezelfde buurt quasi 😯 🙁

‘t zou m’n ergste nachtmerrie zijn eerlijk gezegd. Als er 1 van m’n elfjes moest verdwijnen zonder meer.
    ‘k was ook eventueel aan het denken van eens een tracking device in te bouwen. ‘k heb een vriend die voor zulke firma’s ontwikkeling heeft gedaan van chips en ontvangers. Misschien daar m’n licht eens opsteken van wat er echt bijna onvindbaar kan ingebouwd worden. Mocht’k iets super vernemen -> I’ll keep you updated!

En in the meanwhile, alles achter slot en grendel en altijd in het zicht parkeren.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • Wat was het vroeger toch eenvoudiger ,bij mijn 964 haalde ik gewoon het Dme-relais eruit . 😉

[quote=”deepee” post=132111]
        ik zou de gasten niet gaan uitdagen of frustreren met jouw truukje Mush, de kans is groot dat er nadien meer rook uit jouw T5 opstijgt dan uit die gast z’n aparaat.[/quote]
        Totally worth it!!! :mrgreen:
        En dat meen ik 8)
        In theorie gaat die gast de link niet leggen hé? Hij sluit aan op de stekker, zet zijn bakske op en bakske kaput. Kan altijd gebeuren toch? Die heeft niet de tijd om die stekker in de auto uit te meten hoor…
        Je kan ook een fake stekker maken waar bvb het draadje dat ervoor zorgt dat hij de auto kan starten niet aangesloten is 💡

[quote=”Mushroom” post=132084]…Als die pipo uit de cité zijn bakske van 10.000 Euro aansluit zal er een rookwolkje uitkomen :hail: :loser: …[/quote]

ik leer hier uit dat wanneer je een goed verborgen onderbreking inbouwt op zowel de benzinepomp/dme-relais als een vitale draad van de uitleesstekker je al heel wat slechterikken te snel af kan zijn. de bedrading van je systeem moet uiteraard al even goed verborgen/ingewerkt zijn dan de schakelaar zelf, zoniet hebben ze de losse draden achter de bekleding/dashbord maar te volgen.

ik zou de gasten niet gaan uitdagen of frustreren met jouw truukje Mush, de kans is groot dat er nadien meer rook uit jouw T5 opstijgt dan uit die gast z’n aparaat.

al met al triest dat we in een tijd leven dat we ons goed zo dienen te beschermen :bounce: :bounce:

paar rottweilers en kilo lood voldoen momenteel hier nog, hou men hart vast voor de toekomst.

Volgens mij weten die kerels beter dan eender wie hier op het forum waar de uitleesstekker zit hoor Mush. Er bestaan zelfs toestellen die weergeven of er al dan niet een gps, laptop, ipad, iphone of ander toestel in jouw wagen ligt, zelfs al zie je deze niet liggen. Daarom ook zoveel diefstal van toestellen die in wagens blijven liggen, ook al zitten ze in het handschoenkastje, onder de zetel of in de koffer. Het is en blijft een plaag waar we jammer genoeg attent moeten op blijven.

Op het T5-forum maken ze een fake uitleesstekker en ze zetten op de juiste pinnetjes +12 Volt :respekt:
                Als die pipo uit de cité zijn bakske van 10.000 Euro aansluit zal er een rookwolkje uitkomen :hail: :loser:

Wel effe aan denken als je de wagen naar de dealer brengt… :wtf: 😳

Een vriend van mij deed de bezine onderbreking via de aansteker.
                  Aansteker erin is rijden
                  Aansteker niet aanwezig is onderbreking bezinepomp
                  Zoek maar naar de schakelaar 😀

[quote=”bully” post=132077][quote=”john.beton.” post=132055]maar mijne mag je 6 uur van de accu halen en weet nog steeds waar hij is en of hij aan het rijden is. zelfs na kabels door te knippen van 1 van de 6 modules ( maar vindt ze maar allemaal)
                    tracking steeds goed[/quote]Dus die jammen ze, rijden weg met je auto en elders wordt met dat andere apparaatje gekeken waar die zit, halen em eruit en plakken em onder een vrachtwagen die naar Oesbekistan gaat :mrgreen: En anders rijden ze em idd een geprepareerde vrachtwagen in en halen daar op hun gemak alles eruit.[/quote]
                    en al die moeite om een auto van 27 jaar en een foto van de jaren 1800 maar dan moet ze wel mijn vrouw uit de kringloopwinkel ook meenemen en ik leg er nog op bij. :happy:
                    alle gekheid op een stokje maar het is soms erg.
                    ik maak het elke dag mee in de winkel en soms voor 5 €.

[quote=”john.beton.” post=132055]maar mijne mag je 6 uur van de accu halen en weet nog steeds waar hij is en of hij aan het rijden is. zelfs na kabels door te knippen van 1 van de 6 modules ( maar vindt ze maar allemaal)
                      tracking steeds goed[/quote]Dus die jammen ze, rijden weg met je auto en elders wordt met dat andere apparaatje gekeken waar die zit, halen em eruit en plakken em onder een vrachtwagen die naar Oesbekistan gaat :mrgreen: En anders rijden ze em idd een geprepareerde vrachtwagen in en halen daar op hun gemak alles eruit.

[quote=”john.beton.” post=132073]heb ik nog steeds de foto van mijn ex schoonmoeder in de auto hangen en dan is iedereen zijn goesting over :happy:[/quote]Dat werkt vaak het beste :respekt:

[quote=”WES-RS” post=132071]Moeten ze dan ook toevallig net bij hebben hé John. 😉

Ik begrijp Wim zeker, alle kleine beetjes helpen.
                          En ze moesten jouw P maar net in het oog hebben maar moeten laten staan omdat je wielen naar de stoep gedraaid staan. ;)[/quote]
                          je kunt geluk hebben in het leven zeggen ze dan.
                          jammer genoeg gebeurt het nog dagelijks maar als de accu’s het niet meer doen heb ik nog steeds de foto van mijn ex schoonmoeder in de auto hangen en dan is iedereen zijn goesting over :happy:

Moeten ze dan ook toevallig net bij hebben hé John. 😉

Ik begrijp Wim zeker, alle kleine beetjes helpen.
                            En ze moesten jouw P maar net in het oog hebben maar moeten laten staan omdat je wielen naar de stoep gedraaid staan. 😉

[quote=”cabrio wim” post=132064]Wat Bully schreef pas ik ook al jaren toe op mijn auto’s 💡

Plus hoe meer veiligheid hoe beter, zo heb ik ook een geharde stuur blokkering, en als de auto voor langere tijd alleen staat draai ik de wielen altijd naar de stoeprand op of op een veld volledig naar links of rechts, kunnen ze hem nooit op een trailer trekken met de lier, of gaat ontzettend lang duren.

En dat is wat dieven niet willen dat het te lang duurt.[/quote]
                              en dan een takelwagen langs je stopt die hem met de hijskraan zo de wagen in de hoogte tilt langs de stoep rand met de wielbeugels :happy:

Wim

Wat Bully schreef pas ik ook al jaren toe op mijn auto’s 💡

Plus hoe meer veiligheid hoe beter, zo heb ik ook een geharde stuur blokkering, en als de auto voor langere tijd alleen staat draai ik de wielen altijd naar de stoeprand op of op een veld volledig naar links of rechts, kunnen ze hem nooit op een trailer trekken met de lier, of gaat ontzettend lang duren.

En dat is wat dieven niet willen dat het te lang duurt.

@ cabrio wim
                                  Wat stel jij voor dat heel betrouwbaar is?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.