Goed of slecht idee een tracking systeem ??

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Goed of slecht idee een tracking systeem ??

• Maker
    Discussie
  • Even afgesplitst van diefstal draadje omdat we daar te veel afwijken van gebeurde

weer eentje .. en dezelfde buurt quasi 😯 🙁

‘t zou m’n ergste nachtmerrie zijn eerlijk gezegd. Als er 1 van m’n elfjes moest verdwijnen zonder meer.
    ‘k was ook eventueel aan het denken van eens een tracking device in te bouwen. ‘k heb een vriend die voor zulke firma’s ontwikkeling heeft gedaan van chips en ontvangers. Misschien daar m’n licht eens opsteken van wat er echt bijna onvindbaar kan ingebouwd worden. Mocht’k iets super vernemen -> I’ll keep you updated!

En in the meanwhile, alles achter slot en grendel en altijd in het zicht parkeren.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
      • Heeft er hier dan niemand een alarm op hun huis / garage …?

De batterije eruit halen als je de wagen stalt?
          Natuurlijk niet handig, maar als je voor een langere tijd
          weg bent, het overwegen zeker waard.

[quote=”bully” post=131980]klikhierop[/quote] en kijk hier vanaf 2minuut20. klikhierop Zo gaat dat he 😉

Zoals op zovele plaatsen wordt bij ons veel ingebroken. Heb zelf enkele jaren terug ook al eens bezoek gehad. 🙁
              Mijn grootste vrees is dat ongewenst bezoek de sleutels van de auto vinden en mee wegrijden. Dat kan dan zowel met de *porsche als met één van de DDs zijn als er eentje thuis staat.

Als je de ravage ziet die in huis wordt aangericht bij het zoeken naar waardevolle zaken, dan zijn ook verstopte autosleutels helemaal niet veilig.

Tracking is misschien niet voldoende voor professionals, maar voor een gelegenheidsdief kan het voldoende zijn (denk ik!)

Tracking is goed maar dan is het al te laat als je hem moet gebruiken, liever iets dat ik niet hoe te gebruiken als hij weg is.
                Maw iets dat ervoor zorgt dat ze hem niet meenemen een stel slangen erin of tarantula’s probleem is ben ikzelf ook bang van

Goed voor een amateurke / joyrider de loef af te steken. Vorige maand hier op het rustige dorpsplein een 9 maanden oude A5 S-line met waslijst aan opties waaronder track & trace en een immobilisatie alarm (wagen zou na +/- 2 km moeten stilvallen) ,alles opgelegd door verzekeraar, gestolen.

De enige track & trace dat echt werkte was de VISA-kaart dewelke nog in de auto lag. Péage in Frankrijk was ermee betaald. Tot hier het verhaal: auto is in Frankrijk c’est tout. 😥

[quote=”patrickvb” post=131976]Ik zag deze tracker op het web: http://www.spy3k.be/unpack_and_track_prime_ut.html
                      Iemand ervaring mee?

Is dit geen idee voor een groepsaankoop?[/quote]
                      Nadeel = Batterij snel leeg

De software is alleen maar compatibel met Windows, dus niet intressant.
                      Dergelijke systemen moeten compatibel zijn voor je Smartphone en die werkt met Android, anders heeft het geen zin. Je krijgt SMS melding bij problemen maar kan dan geen detectie doen via je Smartphone.
                      Op dergelijk moment zit je meestal ook niet voor je PC hé.

[quote=”Peter_Targa_84″ post=131971]Ben ook een tracker aan het overwegen maar heb me er nog niet in verdiept.
                        Aankoop valt blijkbaar mee alleen de maandelijkse kost, daar bestaan wel wat verschillen blijkbaar…
                        Waarom dit systeem niet?
                        http://gps-partner.nl/index.php?route=product/product&product_id=52
                        Of deze, prijzen liggen wat lager:
                        http://www.gpstrackers.nl/%5B/quote%5D
                        Bij je eerste voorbeeld heb je geen extra kosten na aankoop, het is trouwens een goede tracker !

Het tweede voorbeeld werkt met credits als ik me niet vergis, dus niet gratis en je zit dus met terugkomende kosten.

Ik zag deze tracker op het web: http://www.spy3k.be/unpack_and_track_prime_ut.html
                          Iemand ervaring mee?

Edit: is dus dezelfde als in een vorige post!

Is dit geen idee voor een groepsaankoop?

Ik dacht dat met een soort van storingstoestel, dat het mogelijk was om bijna
                            al die trackingtoestanden quasi onmiddelijk buiten werking te stellen, zelfs
                            als weten ze ze niet zitten?

XXX

Bedankt voor de Tracking tip Luc.
                              Gijsbeerte, bel maar, heb mijn baseball bat klaar liggen 👿

XXX

Ben ook een tracker aan het overwegen maar heb me er nog niet in verdiept.
                                Aankoop valt blijkbaar mee alleen de maandelijkse kost, daar bestaan wel wat verschillen blijkbaar…
                                Waarom dit systeem niet?
                                http://gps-partner.nl/index.php?route=product/product&product_id=52
                                Of deze, prijzen liggen wat lager:
                                http://www.gpstrackers.nl/

Verschrikkelijk toch!! ❗

Moest er een twijfel zijn dat men denkt één van de vermiste Porsches te weten staan, voel ik me direct geroepen om mee te gaan kijken :what: en ik denk ik niet alleen…
                                  Ik ben eerlijk, ik heb in weer en wind gestaan, zaterdagen, feetsdagen, om eindelijk mijn eerste 911 te kunnen kopen! Ik kom ook maar uit een doorsnee werkbroek zoals ze zeggen. 😉
                                  Dus ik kan me best voorstellen hoe het voelt dat zo’n uitschot je droom zomaar komt weghalen :bounce:
                                  Gelukkig bestaat er zoiets als het forum, waar we samen sterk zijn.
                                  En het idee van eens een diefstal uit te lokken met een hoopje forummers heb ik ook al eens overlopen…
                                  Ineens opkuisen en geen sporen achterlaten, no evidence, no crime :coolness:
                                  In ieder geval veel succes voor de gedupeerden! En hopen op goed nieuws!!!

Gijsbeer.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.