Goed of slecht idee?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Goed of slecht idee?

• Maker
    Discussie
  • Dus… Sinds we in ons nieuw appartementje wonen en we hier over een keldertje en een garage beschikken, spookt het volgende idee door mijn hoofd: een wagen met oldtimer leeftijd kopen met wat werk aan om die dan zelf in orde te zetten. Ik droom namelijk al jaaaren van een eigen werkplek en een complete en ordelijke werkkist. Nu is er slechts één punt wat me hiervan wat weerhoud: ik ben geen mechanieker en ken dus van wagens (te) weinig af. Nu zou ik wel alles volgens de boekjes doen en de regels van de kunst volgen. En ik beschik over een groot gezond verstand en ben zeer perfectionistisch aangelegd, dus op die punten zit het wel goed. Ik heb zelfs al een mogelijk project op het oog: een paar kleine elektrische puntjes en de ontsteking en vacuum moet nagekeken worden. Interieur en exterieur zou zo goed als perfect zijn dus hieraan zou ik niets moeten doen. Mij lijkt het wel een leuke uitdaging maar of het een goed idee is…? Wat denken jullie?

En ja ik ben een dromer die steeds van gedachte veranderd, maar die droom gaat ook uitkomen. Die P komt! 🙂

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
    • En welk projectje heb je op’t oog? Dit maakt ook al een verschil.

Ieder zijn specialiteit, dus bezin eer je begint 😉

XXX

Ik ben 2 maand gelden begonnen aan de winterkuis… Motor en boitte eruit en demonteren maar.
          Soms denk je dan ‘ga ik dat er nog ooit terug in krijgen’, maar met een goede mechanieker als vriend
          en de kennis die men hier wil delen op’t forum kom je toch al heel ver.
          ALs je niets doet, kan je ook niets verkeerd doen.
          Maar wat velen zeggen klopt wel, leg de euro’s maar klaar… 😎

Ik heb zelf avondschool automechanica gevolgd, maar sleutelen in een leeromgeving is totaal anders dan ‘iets’ doen aan je eigen auto. Aan mijn Spitfire heb ik indertijd zelf wat kleine zaken gedaan, maar grote klussen liet ik toch over aan iemand die daar beter voor geschoold is en de praktijk beter in de vingers heeft. En de Spit had nog een primitieve motor waarbij je zeer gemakkelijk alles kon bereiken.
            (alhoewel, ik herinner me dat ik het ganse interieur heb gedemonteerd om de slave cilinder van de koppeling te vervangen. ( en even later zelfs een tweede keer want niet goed ontlucht 🙁 )
            Het eerste probleem thuis is het gebrek aan een brug en ander professioneel materiaal. Gedeeltelijk was dit op te vangen door de auto mee te nemen naar de avondschool en daar gebruik te maken van de infrastructuur, het materiaal, maar vooral … het advies en de supervisie van de leraar.
            Maar dan moet de auto wel rijden natuurlijk. En je moet de klus klaren in één avondsessie.

Een projectje is mooi, genieten van een rijdende auto nog veel mooier.

Ik had de smurf gekocht “om zelf een beetje aan te sleutelen” 8)
              1e poging tot sleutelen was ik (allezja, de smurf) al een vijs kwijt, viel in de kap rond de motor, never to be seen again (een mechanicien heeft ze wel teruggevonden), de tweede keer was de roemruchte batterijwissel :popcorn:

Mijn goesting is over. Ik ben geen sleutelaar en zal het nooit worden, maar jij bent jong, dus ja…
              Ik heb hier anders nog een mooi project staan, in heeeel goede staat zelfs, iets duurder als de 996 4S maar dat compenseert door de BIV, verzekering en tax die zo goed als niets kosten en waardoor je (alleen al om hem in te schrijven) 5000 Euro in the pocket hebt…

Je zegt het zelf: je bent geen mekanieker en je kent (te) weinig van wagens af.
                +1.
                Een auto is een complex technisch geheel. Als je er niet genoeg van kent, of niet begeleid wordt door iemand met verstand van zaken blijf je er beter af, want voor je ‘t weet is je heel je mooie P naar de kl… . En verandert je “projectje” in een technische en financiële nachtmerrie… :bounce:

Beetje project loopt altijd net wat anders, lees kosten die uit de hand lopen :think:

Je bent nooit te oud om te leren 😉

… maar het zou natuurlijk zonde zijn dat als je er niet uit komt, je duur geld moet investeren – of het project met verlies moet verkopen 💡

Je zegt het zelf: je bent geen mekanieker en je kent (te) weinig van wagens af.

Hou maar wat dollars aan de kant als iets niet van de eerste maal lukt 😛 …Vandaag langs geweest bij de motordokter die de mn elfje aan t restaureren is. Automechanica is echt wel een vak. Anders les nemen bij de Guy (Morris) van hier op t forum :think: On the other side : why not ! Babyfoon installere om lieve woordjes aan madam – boven in de zetel – te fluistere, terwijl gij beneden, onder uw P ligt te sleutele…

En waarom vind je het een slecht idee…?

Slecht idee. :salut:

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.