Goedkope taxatie gezocht

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Goedkope taxatie gezocht

• Maker
    Discussie
  • Om mijn net gekochte 996 4S te verzekeren voor diefstal vraagt mijn verzekering een waardebepaling door een officieel expert. Weet iemand waar ik goedkoop aan een taxatie kan geraken?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Heb via internet gevonden wat ik zocht:

Waardebepaling – Taxatie

Zeer betaalbaar (heb wat kunnen onderhandelen over de prijs), zijn specialiteit is Porsche (vandaar dat ik de info post), zeer correcte man, weet waar hij over praat.
      Vandaag gebeurde de expertise:
      Heeft zo’n 25min geduurd.
      Zijn bevindingen: overal verfdikte nagemeten: koetswerk volledig origineel, buiten bumpers nooit herschilderd, ongevalvrij, zeer goede staat… geschat op 36.000€ terwijl ik er 33.000€ voor betaalde …

Expertise was nodig om de wagen voor een degelijk bedrag te kunnen verzekeren. Zonder expertise kan ook maar hoeveel krijg je dan terug bij een diefstal ? ZEER weinig voor een wagen van 2002! vraag maar even bij jullie verzekering.

Raar dat ze voor een vrij recente 4S een taxatie vragen. In mijn geval zonder problemen een omnium, zonder taxatie. Destijds heb ik wel een taxatie laten uitvoeren voor een volledig gerestaureerde Harley van ’76. Wat zeer logisch is uiteraard.

Ik heb de mijne verleden week laten schatten voor de verzekering, dan krijg je een verkort expertiseverslag wat normaal voldoende is voor de verzekering. Ik heb 102,xx€ betaald (85 + BTW) en het lijkt mij een zeer correcte schatting.

Mikey

Geen probleem! De ironie wil trouwens dat de eerste taxatie 80€ gekost heeft en de 2e 150€.

😉

Dit geheel terzijde, idd belangrijk dat de taxateur enige competenties heeft, en liefst wat Porsche betreft. 😉

[quote=”tvanbroekhoven” post=106522]Kmoet nu wel zeggen dat ik niet per sé op zoek was naar ‘goedkoop’. 😉 Die gasten hebben mijn kar de vorige keer 21K geschat, waarmee ik wel akkoord kon gaan. Vandaar.[/quote]

ik heb het mss verkeerd verwoord, ik bedoelde niet dat jij ook opzoek was naar “goedkoop”.
              Maar wel een slechte expert had getroffen…

Kmoet nu wel zeggen dat ik niet per sé op zoek was naar ‘goedkoop’. 😉 Die gasten hebben mijn kar de vorige keer 21K geschat, waarmee ik wel akkoord kon gaan. Vandaar.

Mijn persoonlijke mening is dat je beter goede expert moet hebben en niet een goedkope taxatie.
                  Lees maar eens volgend draadje…
                  https://porscheforum.be/forum/24-algemeen/106140-taxatie-shock?limit=12&start=12#106287

Nu vermoed ik ook dat de prijs van het expertiseverslag afh is van hoe uitgebreid je wil gaan in je expertise van je wagen

best ook eens navragen of je verzekeringsmaatschappij met iemand samenwerkt? Kan je
                    a)sneller geholpen worden
                    b)geen kans op 2de opinie, dus geen discussie
                    c)mss betere prijs krijgen

Alleen op clubevenementen en speciale dagen voor zeg maar “massa-taxaties” werken taxatiebureau’s met een aangepast tarief, zeg € 85,-

Voorbeeld: de Leander meeting dit voorjaar en in april had taxateur van Neerijnen ook een speciale taxatiedag: http://www.vanneerijnen.nl/upload/3491_nieuwsbrief%20taxatiedag%207%20april%202012.pdf

Als je niet kunt wachten tot zo’n dag dan betaal je inderdaad meer.

Wim

Gewoon een taxatiebureau bellen voor oldtimers of auto’s, en kosten bedragen meestal tussen de 100 en 150 euro.
                        Ik denk zelf dat je beneden de 100 euro nergens terecht kan. 💡

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.