Goeiavond iedereen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Goeiavond iedereen

• Maker
    Discussie
  • Enkele maanden geleden heb ik mij hier eens voorgesteld, toen nog in het bezit van een Subaru WRX STI en nog lonkende naar al die mooie Porsche’s ;-). Na een intense zoektocht toch beslist de STI te verkopen en volop te gaan voor een 964 Turbo. En ja hoor vorige week was ze daar… ‘Pauline’, een jonge sexy francaise van 23 jaar ;-). Volledige historiek en facturen meegekregen. Ik denk/hoop dat het een trouwe metgezellin zal zijn op mijn weekenduitjes.

hieronder enkel foto’s

IMG_6168.jpg

IMG_6132.jpg

IMG_6185.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
    • :drink:

Ik heb net mijn top 5 aangepast:

Op :first: 964 Turbo in het zwart :relaxman:

2de foto is echt de max *luv *luv *luv

Tussendoor nog enkele fotootjes genomen 😉

Zomersproetjes is ondertussen ook reeds geregeld 🙂

IMG_6208-versie3.jpg

IMG_6241-versie2.jpg

IMG_6243-versie3.jpg

Toch nog even, waarom wordt ‘pas’ de 964 Turbo de ‘widowmaker’ genoemd?

De voorgaande edities turbootjes zullen die eigenschap dan toch ook wel hebben, of niet …?

Dan ga ik wel achter je rijden VonHeist … :mrgreen:

Dank mannen voor de Turbo cursus, das dus opletten geblazen in de bochtjes!

Bedankt alvast voor de tips !

Gisteren wat gaan ‘testrijden’ en voorlopig gaat alles ‘vlotjes’ 😉
                  En idd, beneden de 4000 rpm een vlotte wagen en erboven… een bom 😯
                  Nooit gedacht dat zo’n oudje nog zo fit ging zijn.

Ik ga eens kijken of ik er nog bij kan voor de Zomersproetjes.

Grtz

Inderdaad, gevaarlijke beestjes 🙂 Turbo’s slaan altijd pas na een bepaald aantal toeren aan, Mart, omdat de turbo eerst ook op toeren moet komen door de uitlaatgassen van je motor. Vandaar ook dat de 1600cc leasebakken totaal niet oppakken in lage toeren. Daar komen de pk’s bijna uitsluitend uit de turbo, terwijl zwaardere motoren hun cilinderinhoud nog kunnen gebruiken voor kracht. Hieronder een kort filmpje met hoe een turbo werkt, als je dat niet zou weten.

[video size=640 width=800 height=640 type=youtube]yw18rCsVhYs[/video]

Mart,

Er is pas turbodruk vanaf 3.000toeren. Onder de 3.000 toeren heeft de motor wel z’n gewone vermogen maar eens de turbo aanslaat word je gelanceerd als een rakket. Vandaar het ‘turbogat’.

Geef je volgas net onder de 3.000 toeren in een bocht, heb je veel kans dat tijdens het nemen van de bocht de turbo aanslaat en is hij niet meer te houden…
                      De eerdere opmerking dat deze wagentjes ‘Widowmakers’ zijn is hier zeker terecht. :engeltje:

AnthonyS, hoe werkt zo’n turbo dan? Staat ie niet constant op power dan, komt ie er opeens in bij een bepaald toerental, dus dat je boven een bepaald toerental wordt gelanceerd ofzo? :think:

[quote=”deepee” post=170052]:up:
                          [/quote]

:coolness: Wist niet dat deze wagen iets te maken had met MIB…
                          Ik heb wel al 24 maal de film Bad Boys bekeken 🙂 :up:

:applaus: zeer mooi en veel *porsche genot gewenst

:up:
                              meninblackporsche.gif

Proficiat met je wagen. Voor velen hier een droom….ja…ook de mijne! 😉

Eindelijk nog een 964 turbo :relaxman:

Het enige waar je je van bewust moet zijn is het fameuze ‘turbogat’. Voor de rest rijdt de wagen gelijk een andere 964.
                                  Eens de turbo aanslaat zorg je ermaar beter voor dat je stuurtje recht staat of de achterkant haalt de voorkant in 🙁

Hopelijk ontmoeten we elkaar eens op een ritje…. Zomersproetjes?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.