Goeiavond iedereen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Goeiavond iedereen

  • Maker
    Discussie
  • Enkele maanden geleden heb ik mij hier eens voorgesteld, toen nog in het bezit van een Subaru WRX STI en nog lonkende naar al die mooie Porsche’s ;-). Na een intense zoektocht toch beslist de STI te verkopen en volop te gaan voor een 964 Turbo. En ja hoor vorige week was ze daar… ‘Pauline’, een jonge sexy francaise van 23 jaar ;-). Volledige historiek en facturen meegekregen. Ik denk/hoop dat het een trouwe metgezellin zal zijn op mijn weekenduitjes.

    hieronder enkel foto’s

    IMG_6168.jpg

    IMG_6132.jpg

    IMG_6185.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
    • Lekker de weg op, rustig aan beginnen en de kracht en rij eigenschappen (gewicht en power op de achterkant) van d’n Elf leren kennen. Dat is Juist wat deze wagens zo mooi maakt, dat je jezelf moet beperken ipv dat de begrenzer dat voor je doet!

      Heb zelf trouwens wel het idee dat m’n bolide eerder in puin ligt op het circuit dan op de openbare weg … :driver:

      Geen vrees hebben, wel bewustzijn, deze wagen kleeft waarschijnlijk beter aan de weg dan je ooit ervaren hebt!! Niet normaal meer met hoeveel pret en gemak je er bochtjes mee kunt draaien. Daar waar je andere auto’s over hangen in de bocht, graaft deze zich juist lekker in.

      Aanvullende Elf tips
      – Niet afremmen op de motor, maar je remmen veelvuldig gebruiken
      – Niet met slippende koppeling rijden (optrekken), want dan fikken je platen weg.
      – Ook geen gewoonte van maken om met ingedrukte koppeling voor het stoplicht of in de file te gaan staan.
      – Banden en remmen zijn de belangrijkste onderdelen, veel gebruiken, niet op bezuinigen en op tijd doordraaien.
      – Geen onder toeren draaien.
      – Pas serieus gas gaan geven en toeren maken als je motor goed warm is gedraaid (na ca 20 km sturen, ook in de zomer).

      En als je gaat spinnen, eerst de 360 en dan pas weer rechtdoor … :ass: :wtf: :mrgreen:

        Tja. Prof. Dr. Porsche… het zal wel een wijs man geweest zijn 😉

        Iemand n idee voor een rustig circuitje (noord frankrijk) waar ik (mag tijdens de week zijn) op mijn gemak, uit de drukte wat kan oefenen ?

          Paulien is een sjiek machien *luv
          Veel plezier en veilige kilometers :up:
          Enne, lees eens wat hieronder staat: is een quote van Ferdinand zelf…..

            Welkom en gefeliciteerd!

            Ik ben ook al een keer rond gegaan bij een oprit met verkanting in de bocht, 360° en netjes verder kunnen rijden gelukkig 😳

              bij mij was het combinatie eerste herfstdag met licht vochtig wegdek, beetje in de toeren bij uitkomen bocht, ook een verzakking in de weg en een plaats waar veel bussen passeren met mogelijk mazout of olieverlies en er was ook nog een zebrapad … gevolg in een fractie was de wagen 45 graden gedraaid en op het moment dat ik dat besefte ploften de airbags al in mijn gezicht … even tegensturen en corrigeren kwam er niet meer aan te pas het was zo snel gebeurt, dan besef je pas echt wat pendule-effect betekent en waar het gewicht van de wagen zit.
              Het stomme is dat ik net zoals jij wist van het gevaar en de eerste maanden zeer voorzichtig was, maar op die dag moe, net gegeten op restaurant en even niet geconcentreerd, eerste vochtige dag in weken en dan met een gewone 993 niet eens een turbo

              En als de mensen dan zeggen waarom heb je niet tegengestuurd dan weet ik dat het iemand is die niet beter weet, dat ging echt razendsnel was niks aan te doen … heb eens mijn golf gecontroleerd in een 180 graden slip kunnen redden, maar die porsche was weg voor ik het wist … dus ja gevaarlijk maar als je dag komt kan je er ook niet veel aan doen denk ik 😉

              XXX

                Een goed setje rubbers eronder lost al veel op maar ‘t is wel een brutaal ding, dat blijft zeker. :up:

                  jep, het modelleke heeft dan ook niet voor niets de bijnaam “the widowmaker”.
                  maar laat je niet te bang maken ook niet. ik zou in jouw geval een rijvaardigheidstraining volgen op een afgesloten parcours. dan weet je snel en zonder enige schade waar de limieten van je P liggen onder verschillende omstandigheden.

                    Bedankt voor de vele positieve reacties !

                    Voorheen reed ik met een ‘aangepaste’ S3 en een ‘aangepaste’ STI 😉 . Waren beiden ook supersnel (mss zelfs sneller dan de Porsche op leeftijd…) maar beleving is nu wel helemaal anders…
                    Waarom kocht ik niet vroeger een 911 … :think: (indeed… reeds van de eerste dag dat ze hier stond wist ik het: “Porsche, there’s no substitute” )

                    Wel ben ik een beetje bang gemaakt voor deze wagen. Over uitbreken op afritten tot wegschuiven bij remmen in bochten… Kan mij iemand wat advies geven ‘hoe erg’ dit is.
                    Ik weet dat ik bij regenweer de wagen best thuis laat en dat ga ik zeker ook doen maar bij droog weer…
                    is ze dan ook zo gevaarlijk of moet ik al de limieten gaan opzoeken om spektakel te bekomen ?
                    Ondertussen blijf ik met een ei onder het gaspedaal rondrijden en dat vind ik best spijtig…

                    Grtjs,
                    Frederik

                      Nice *porsche ! Leuke plaat ook.

                      Anoniem

                        Prachtig ! Veel plezier en veilige km ermee !

                          proficiat met je aankoop

                            Wat een kanon zeg voor je eerste, dikke proficiat :up:

                              sjiek :up:

                                Proficiat!! :first:

                                Alvast een dame met pit uitgekozen…
                                En… GAAN! :driver:

                                En je zal snel weten waarom: Porsche, there’s no substitute.

                                  Van harte proficiat met je knappe wagen ! :applaus: :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.