Going soon

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Going soon

• Maker
    Discussie
  • Going soon
    Als contraire mens rijd ik precies altijd met die on-echte Porsche-kes; bijgevolg staan de 911-jes hier maar wat te staan. 😥 😳
    Ik begin er dus meer er meer aan te denken ze weg te doen. 💡
    Vandaar een hier wat flauwe / onofficiële pre-sale alvorens ik ze op kapaza e.d. gooi.
    Met een beetje geluk gaan ze zo naar een liefhebber hier. :up:

1/
    De laatste aanwinst is dus de 911sc. En ja hij mag al weg. 😐
    Hele mooie wagen; en belangrijker hij rijdt – ondertussen toch – zo mogelijks nog beter dan ie er uit ziet. :driver: :driver:
    Ik heb mij goed geamuseerd met hem op punt te zetten, maar nu hij zo goed als af is, verlies ik precies wat de interesse.
    Hier ff de link naar wat meer info: https://porscheforum.be/forum/4-911/125883-alle-arten-entenburzel-the-home-edition
    Over de prijs ben ik nog wat aan het nadenken. Tips welkom. :popcorn:

2/
    Enige tijd terug hier ook nog een 993 binnen gereden, met de bedoeling hem ‘opzij’ te zetten. :geek:
    Maar eigenlijk is dit wat dom zo lang laten stilstaan. De wagen verdient beter. :think:
    In de ‘juiste’ kleur (zwart/zwart) en met de ‘juiste’ opties (incl. LSD & Sportuitlaat) zoals ze zeggen. :mrgreen: :mrgreen:
    89k kms, echter zonder boekje :what: .
    Nu volgens mijn garagist is de motor (droog) er nog nooit uit geweest, zijn de velgen nog niet herspoten (in goede staat) en zitten de originele schijven er nog op; vandaar dat we geloven dat de kms echt zijn. Lederen dashboard is zelfs nog in nieuwstaat en originele radio is er ook nog bij. Wagen staat in feite 99% origineel. Op de uitlaat-eindstukken en nieuwe veren na; en ook pinkers werden vervangen door respectievelijk witte & rode exemplaren. Mooi. :lekker:
    Wagen is helemaal nagelopen en hier en daar wat zaken aangepakt en hij staat zo goed als klaar nu ‘to hit the road’ (let wel: Duitse wagen, moet nog ingevoerd worden).
    Geen sporen van ongeval, lak al wel bijgewerkt (foto’s voor herlakken wel beschikbaar).
    Ik had voor al dit moois een 54.000 euro in gedachte. :coolness:
    PS:grappig genoeg heb ik er geen foto’s van, zal voor een van de volgende worden

3/
    De MW, daar twijfel ik nog ff op. Unmotived seller of hoe noemen ze dat. :censored:
    Echter, op 2 jaar maar een 1.000km gereden en dan nog meestal gewoon om hem ff warm te zetten. Schandalig eigenlijk. Zeker ook deze wagen verdient beter. :bounce:
    Wagen en historiek is gekend denk ik. Voor de nieuwkomers, hierbij de link naar wat meer info: https://porscheforum.be/forum/4-911/123506-tis-weer-zover
    Bij zo’n uniek stuk is het moeilijk om er een prijs op te plakken. :wtf: Rekening houden met zowel de bouwkwaliteit als de bouwer, zal ie zeker niet in de koopjes hoek belanden. Ik heb wel een getal in mijn hoofd maar ga er voorlopig van uit dat de toekomstige koper ook liever wat discretie verkiest ivm de ‘prijs’, vandaar dat ik ff zondig tegen de forum regels. :engeltje: :engeltje:
    PS: Iemand enige tips wat het beste verkoopkanaal is voor dit type wagen? Ik kan de MW toch moeilijk op Kapaza zetten, of wel? ❓

Al deze wagens zijn mijn persoonlijke ‘goesting’ maar met de 944 & 928 welke deze maand nog op plaat komen (het werd tijd g@dverd!kke), gaat er met de 911-jes zo mogelijks nog minder gereden worden. En ondertussen staat er ook nog een 1992 speedgele 968 te wachten op zijn 25ste verjaardag. :respect2: :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • [quote=”DST” post=236362]

UPDATE

1/
      De laatste aanwinst is dus de 911sc. En ja hij mag al weg. 😐
      Hele mooie wagen; en belangrijker hij rijdt – ondertussen toch – zo mogelijks nog beter dan ie er uit ziet. :driver: :driver:
      Ik heb mij goed geamuseerd met hem op punt te zetten, maar nu hij zo goed als af is, verlies ik precies wat de interesse.
      Hier ff de link naar wat meer info: https://porscheforum.be/forum/4-911/125883-alle-arten-entenburzel-the-home-edition
      Over de prijs ben ik nog wat aan het nadenken.

Nagedacht en advies ingewonnen. VP: 54.000 euro (dus ik zat bij mijn eerste gedacht in Best er niet ver naast :mrgreen: )

ter vergelijking: http://www.speedservice.nl/verkoop/porsches/911-bp-rally-1
      Ook een schooneke
      Zal in sommige zaken zeker wat beter zijn, andere wat minder (motor nog standaard bijvoorbeeld) maar soit

Voor diegene welke hem IRL willen zien, staat normaal op de GR8 in Kortrijk dit weekend
      http://www.kortrijkxpo.com/kalender/event/pxk/281/gr8-international-car-show/

Tim

Iets in de zin van de classic car club manhattan is ook al bij mij opgekomen en nog niet helemaal afgeschreven. Ben er 2 jaar geleden geweest, als ik hun website nu bekijk is dat al serieus uitgebreid.

Het zou mij niet verwonderen dat de meeste forumers uw mening genegen zijn. Jij ziet de nadelen :bounce: en ik zie de voordelen :engeltje: . Mijn idee is geen Dockx-verhuurdienst maar een besloten club :coolness: . Ik heb mijn porsche :driver: kunnen kopen omdat ik hem eerst gedeeld heb met enkele personen 😉 . Dat is inderdaad niet eenvoudig maar ik sta daar wel voor open.

ik zou dat alvast nooit doen, voor hetzelfde geld rijden die direct in hoge toeren en rijden ze je motor in de soep, sinds ik mijn beauty heb en hem onder handen heb laten nemen ben ik de enige die achter het stuur heeft plaats genomen, ik rij hem eerst rustig warm en dan pas laat ik de paardjes los :driver: ik ga men P niet laten verkrachten door :censored:

Leuk. 😀

Ik zou ook wel dergelijke collectie willen aanleggen…maar eerst een degelijke garage. Het zal misschien vlugger gaan door een vereniging op te richten en de wagens te huur aan te bieden aan leden (naar het voorbeeld van the classic club). Op die manier rijden de wagens :driver: en zijn er meerdere :happydance: die er geniet van hebben.
              Het zou mij veel moeite kosten om een dergelijke wagens te verkopen. Ingeval van interesse om zoiets op te richten dan ben ik :salut: erbij!

DST,proficiat met de nieuwe 944 cabrio!
                Jij bent als een pot honing waar de mieren naar toe komen.
                Een SL staat ook op mijn verlanglijst (maar dan ook een projectje).

een mooi verhaal en een barmhartig gebaar om deze TA te redden van gewisse verrotting.
                  eens opgeknapt zal je er snel een ander baasje voor vinden die deze wel met veel liefde zal koesteren

dus nu al twee SL’s van 68 …..Amaaaaiiii :respect2: :happy: 😀 😀

Ik zeg het, zo worden mij ondertussen gewoon aangeboden

Net sms gehad ivm SL van 68…

Ik zeg het, zo worden mij ondertussen gewoon aangeboden

Net sms gehad ivm SL van 68…

Ik ga stoppen met uw posts te lezen, ook al behoort tot de taak van een mod.
                          Reden: je bent duidelijk ziek en ik vrees dat het aanstekelijk werkt…
                          Om een fatale besmetting te vermijden, worden je posts enkel nog gelezen door mojn collega’s. :mrgreen:

Anyway, toch dikke proficiat! :up: Joost mag weten hoe je toch altijd weer net die “speciallekes” weet te vinden…. Menig forummer vraagt zicht al dan niet luidop af…

Oeps, geen foto genomen

Gewoon 100% originele triple black cabrio
                            Met de D90tjes nog mooi onbeschadigd

En ja, gezien dit is de eerste wagen welke ik niet voor mijzelf gekocht heb (heb al een zwarte 944 cabrio), komt ie te koop zodra ie terug tiptop staat (ik schat een 3 tot 4 weken).

Ik besef ondertussen al dat ik mij bijna net zo amuseer met het “project” gedeelte (op internet onderdelen zoeken, lullel & discussieren met de garagist enz) als met het rijden. Ik heb er geen psychiater voor nodig gehad. En zeker wanneer hij er anders misschien nog jaren gestaan heb, is het extra leuk weer een toppertje op plaat te krijgen. :up:

had er al iemand achter een [IMG]http://i66.tinypic.com/t0rklu.jpg[/IMG] gevraagd ??

Proficiat met de aankoop, moest je er toch te veel hebben :sleep: en hem willen doorverkopen, laat gerust iets weten…

Ondertussen weten ze me al te vinden :coolness:
                                  Blijkbaar ben ik bekend als die kwiet die alles koopt 😳

Soit, via kennis had ik een lead naar eerste eigenaar, belgische 944 cabrio welke al ff stil stond.
                                  Gisteren dan toch maar snel gaan kijken en in een zotte bevlieging startkas en sleutelaar meegenomen.

:bounce: :what: Stond ie dus al 4 jaar buiten stil, zonder cover of niks ruzie :censored:
                                  Ik kreeg onmiddellijk meedeleven met dat beestje

Start dat spel toch onmiddellijk zeker, gene smoor of niks. Dak werkte nog, klaplichten werkten nog. Remmen zaten zelf niet vast of niks. Clou van het verhaal was dat ie in 2012 net voor meer dan 10.000 euro in orde gezet was. Van de garage op de oprit gezet en daar vier jaar gewoon gestaan. Unfokking believable, kust na men :censored: Strafst van al: dieje gast had die wagen de eerste 20 jaar maniakaal onderhouden ( interieur als nieuw, kap cover als nieuw, enz) , boekje staat van voor tot achter vol mee stempels. Daarna blijkbaar wat miserie gehad en mentaal afgehaakt. 🙁

Tja, wagen stond niet officieel te koop, dus als ik hem niet mee nam, stond ie er over 4 jaar misschien nog. Of erger.

Dus als ex-scouts goede daad gedaan en ff (lang :popcorn: ) gediscussieerd en hopla volgende projectje onmiddellijk mee naar huis gereden.

De 911jes kunnen dus echt wel weg nu.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.