GP F1 Spa Francorchamps 2014

Home Forum Zeverhoekje GP F1 Spa Francorchamps 2014

• Maker
    Discussie
  • momenteel live de kwalificaties op TV1 en La Une.
    ‘t is weer volop aan het regenen met daarnet nog een fixe hagelbui.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Ik ben zaterdag de qualifier gaan bekijken in Spa, geluid viel me toch wel tegen. Al vond ik de V10 van de jaren ervoor toch wel vaak te luid in het echt.

Altijd mooi om te zien hoe bizar snel die F1 wagens over Spa kunnen!

Enkele foto’s die ik nam:

Attachments:
      • Photo23-08-14104843.jpg
      • Photo23-08-14122148.jpg
      • Photo23-08-14130852.jpg
      • Photo23-08-14151412.jpg

Stoffel is al een stuk in de twintig, veeeeeeel te oud om nog in de F1 kleutertuin te geraken tegenwoordig 😉

[quote=”S2″ post=177525]Trouwens heel mooie 2de plaats in GP2 voor onze Stoffel Vandoorne![/quote]
          Maar op zondag pas 6de.
          Het is geen gemakkelijk seizoen voor Stoffel: goede en minder goede resultaten wisselen elkaar af. Hopelijk kan hij in de resterende wedstrijden nog een plaatsje goed maken in het klassement, maar dat zal niet eenvoudig zijn.

Betreffende Alonso. Kan die arrogante spanjaard niet uitstaan, maar ‘t is een verdomd goede piloot en bij wijlen fantastisch om hem te zien rijden. Op BBC werd ook gemeld dat hij open en bloot in gesprek zat met Red Bull ! Silly season begint, spannend …

S2

Het “loss of downforce” verhaal … daar heb ik mijn twijfels over, dit kunnen ze perfect zien in de telemetrie. Als dit echt zo was hadden ze hem er veel eerder uit gehaald.

Mocht een andere, lees minder begaafde god, piloot tegen zo’n snelheid met een kapotte band op hoge snelheid en op de ideale rijlijn blijven rijden zijn, was er een storm van protest geweest. Nu is het Hamilton en die mag zijn band in duizenden vlijmscherpe stukjes wapening rijden op het circuit. Incl. het in gevaar brengen van andere piloten (waar kwam dat stuk “touw” vandaan dat Rosberg om zijn antenne kreeg). Goed hij “pikte” het op, op een stuk waar Hamilton niet gepasseerd was met zijn kapotte band, maar het kan evengoed eerder opgepikt zijn door een frontwing van een andere wagen die het verloren is op eau rouge.

Vorige races waren er ook klapbanden maar die reden aan een laag tempo en buiten de rijlijn zacht naar de pits.

Ik vind Hamilton over algemeen ook een zaag 😀
                Gisteren had hij volgens mij toch gelijk.
                De vloer van zijn wagen was zwaar beschadigd en de meeste downforce en dus grip word gegenereerd door die vloer.
                Denk niet dat hij nog echt sneller kon rijden.
                Stoppen was de beste keuze, kon hij zijn motor sparen.
                Die zijn immers ook gelimiteerd.
                Vorige koers brandde zijn motor op, die moest normaal nog 1 of 2 wedstrijden meegaan.
                Dus nu moet hij meer rijden dan voorzien met de motoren die hij nog heeft. Vandaar was stoppen de beste keuze.

S2

Wat ik niet versta:

De vorige 2 GP’s vertrekt Lewis uit de pits of van helemaal achteraan het veld en eindigt heel mooi vooraan. Nu heeft hij een klein akkefietje helemaal in het begin van de race, maar slaagt hij er niet in om verder dan plaats 17 te geraken?

En maar zeuren en klagen (papa, ik wil naar huis, ik vind het niet leuk meer, ik wil stoppen). Mocht hij met zijn nieuw setje banden direct in de aanval gegaan zijn, en zijn “tegenslag” omgezet hebben in aanvalslust, had hij zeker top 5 kunnen halen.
                  Hoe goed hij de vorige races was, nu was hij “een klein kind” en mijn respect is gezakt tot …

Alonso daarentegen … ik was geen Alonso fan, maar zo mogen er van mij 22 rond rijden. Aanvalslust, andere trajecten proberen, goed het lukt niet altijd en soms misschien teveel risico. Maar veel liever dit dan 44 rondjes treintje rijden!!! :hail:

Trouwens heel mooie 2de plaats in GP2 voor onze Stoffel Vandoorne!

En suzy zag er weer niet slecht uit !

het eindresultaat met:
                      – een opmerkelijke quote opgepikt op BBC : ‘One lap of Spa is like 20 at any other track’
                      – de opgave van Hamilton was wss eerder een strategische terugtrekking en Rosberg werd uitgejouwd op het podium door een incident met z’n teammaat.

f1Spa2014fullresult.png

Ik moest efkes wennen aan die grieten op de BBC in het begin, maar als je er eens aan gewend bent … Tja het oog wil ook wat …

Die Inge is dat die van “Doe me goed”? Of vergis ik mij van zeug 😀
                          Klaar voor de start op de beeb sé.
                          Trouwens vandaag heeft Neuville de rally van Duitsland gewonnen (maakte trouwens een megacrash in de shake down). Zal waarschijnlijk weer nauwelijks aandacht voor zijn in de Belgische media :bounce:

jajaa, entertainmentwaarde … ‘t zal weer niks te maken hebben met de BBC pitlane reporters Suzi Perry en Jennie Gow :mrgreen:
                            wat dat betreft ook een aardige competitie met sky sports: Natalie Pinkham … :coolness:

wij moesten het hier stellen met Mieke Scheldeman (vroemtuigen) en Inge Moerenhout (fleet.tv) of nu Catherine Van Eylen (sporza) die een kledingcontract heeft met een gordijnenwinkel :bounce:

Alleen BBC voor mij, verschil in info- en entertainmentwaarde is torenhoog. Zeker nu dat F1 flauwer en flauwer wordt, geen topklasse motorsport meer is maar topklasse management en business, kan ik alle extra entertainment gebruiken om niet in slaap te vallen.
                              Go rosberg !

XXX

Ik stem op Lewis … hopen hé
                                Morgen met joebarreke en triumph1 een klein etentje tijdens de race dus opnemen…
                                Zoontje aan’t stemmen voor Ferrari, lost case :think:

Wim

Hier op Sport1 voor alle autosport.

En we krijgen de jongste formule 1 rijder alle tijden op korte termijn. 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.