Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 991 › GPS uitzetten / start-stopsysteem / beam achteraan uitzetten
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door deepee.
-
Een futiel probleempje van een onwetende 991.2 4S-eigenaar.
1/ Na het instellen van een bepaalde bestemming in de GPS wil ik deze ook snel kunnen uitzetten. Hoe doe ik dat aub ?
2/ Is er een start-stopknop om het start-stopsysteem aan of uit te zetten aub? Soms verwonder ik mij erover dat bij het stilstaan bv. aan een verkeerslicht de motor toch blijft draaien hoewel de motor al voldoende is opgewarmd naar mijn mening ??
3/ Kan ik selectief de ´beam´, ik bedoel de lange doorlopende lichtbalk achteraan, dimmen aub?Hartelijk dank voor uw reactie(s).
start/stop systeem kun je bij mij toch gewoon uitzetten?? knopje voor tussen de stoelen achter de pdk hendel, kan helaas geen foto trekken, wagen staat in de stalling
Een gouden tip : steeds de meegeleverde handleiding een keertje goed doornemen en lezen :
Lui heeft een andere betekenis , je kan het ook gemakzucht noemen
Start/stop knop : op middenconsole rechts ( zie foto) ,maar ik denk niet dat je deze permanent kan uitschakelen; bij geen elk ander merk trouwens.
Is blijkbaar verboden
Mety deze knop kan je hem een cyclus uitschakelen, maar zodra je je voertuig parkeert ,afzet en nadien weer start, zul je keer op keer op deze knop ( “A ” met een cirkeltje) er rond moeten drukken ,vrees ik.
Ik doe het zo ook met mijn daily Volvo. Ik had de vraag gesteld aan mijn Volvo dealer en die vertelde me dat de constructeurs sinds 2011/2012 verplicht werden dit in te voeren,ivm CO2 uitstoot-norm ; zoals bvb bij stadsgebruik.
Hinske post=287831 userid=12381[size=85]1/ Na het instellen van een bepaalde bestemming in de GPS wil ik deze ook snel kunnen uitzetten. Hoe doe ik dat aub ?
2/ Is er een start-stopknop om het start-stopsysteem aan of uit te zetten aub? Soms verwonder ik mij erover dat bij het stilstaan bv. aan een verkeerslicht de motor toch blijft draaien hoewel de motor al voldoende is opgewarmd naar mijn mening ??
3/ Kan ik selectief de ´beam´, ik bedoel de lange doorlopende lichtbalk achteraan, dimmen aub?[/size]1/ ofwel bij de actieve navi: zodra je met je vinger onderaan center bijna het scherm aanraakt komt er een pop-up met drie vlakken. één ervan is “STOP navigatie”
ofwel selecteer je op je 4de klok van je instrumentcluster de navi modus; druk op het RE wieltje op je stuurwiel en selecteer “STOP navigatie”
2/ de knop om uit te schakelen is reeds gevallen in vorige replies. Wanneer je motor niet stilvalt wanneer je stil staat, dan zou er een GEEL incoon op je dash moeten komen (valt de motor wel stil dan verschijnt ditzelfde icoon in groene kleur. Er zijn meerdere redenen mogelijk waarom je motor niet stilvalt: motortemperatuur is nog te laag; voltage van batterij is te laag; de A/C vraagt vermogen; je versnellingsbak staat in sportstand, …
3/ Weet niet of de LED’s dimbaar zijn; je kan dit testen door een potentiometer te plaatsen tussen de voeding. Als ze niet op lagere spanning functioneert gaat deze flikkeren.
andere optie is volledig uitschakelen. (ik ben ook niet wild van die rode streep over de gehele breedte van het achterwerk.)Die ellendige start/stop knop.
Ik heb deze knop in mijn daily BMW laten uitschakelen, wordt gewoon via een in te brengen code omgevormd, kostprijs 10 euro. Nu kan ik het knopje handmatig bedienen, of start/stop of niet.,
Ik zou van die automatische start/stop ook af willen.
Kan toch niet goed zijn voor de turbo en andere onderdelenDacht dat een turbo maar begint te draaien.bij een hoger toerental en niet in het stationair draaien,
Het is niet het stil staan van de turbo wat het probleem is, wel dat deze zonder koeling/smering valt wanneer de motor uitvalt.
Porsche Piwis Diagnostic Software Package- REMOTE INSTALLATION
Features of the software
[list]
[*]Diagnostic application
[*]Guided bug finding
[*]Actual value / input signal function
[*]Driving test/link function
[/list]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.