Gps,op wat moet ik letten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Gps,op wat moet ik letten

• Maker
    Discussie

• Boxster
    Deelnemer

😉 Ben van plan een Gps te kopen op wat moet ik juist letten 😯 zo veel modellen enz enz ( tom tom / Garmin ) mijn gedacht gaat naar tom tom go Classic ,laat jullie maar horen ….

Greetz Boxster

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • [quote=”stefx911″:1r2d258h]Yep yep, ik heb als firmawagen een Vectra GTS met navigatiesysteem van Siemens.
        Heel nauwkeurig en herpakt ( herberekend ) zeer snel !
        Al in verschillende landen mee rondgetoerd en heel tevreden van…

Je zit natuurlijk wel met het feit dat de V.S de sateliet info hier en daar expres onnauwkeurig of verkeerd houdt, maar daar heb je met elk systeem last van…
        Dit doen ze zodat niemand buiten zijzelf het systeem voor militaire doeleinden zou kunnen gebruiken.
        Ook een van de redenen dat europa aan zijn eigen systeem aan het werken is.[/quote]

Hebben een aantal jaren terug aangekondigd dit niet meer te doen. Er zijn immers veel efficientere manier om strategische doelen te camoufleren.

Yep yep, ik heb als firmawagen een Vectra GTS met navigatiesysteem van Siemens.
          Heel nauwkeurig en herpakt ( herberekend ) zeer snel !
          Al in verschillende landen mee rondgetoerd en heel tevreden van…

Je zit natuurlijk wel met het feit dat de V.S de sateliet info hier en daar expres onnauwkeurig of verkeerd houdt, maar daar heb je met elk systeem last van…
          Dit doen ze zodat niemand buiten zijzelf het systeem voor militaire doeleinden zou kunnen gebruiken.
          Ook een van de redenen dat europa aan zijn eigen systeem aan het werken is.

Anoniem

Dat van die tunnels klopt inderdaad, en na het verlaten van een (lange) tunnel kan het soms even duren vooralleer de pda terug zijn weg heeft gevonden. Een systeem dat ook rekening houdt met de snelheid van de auto bestaat volgens mij enkel op ingebouwde systemen. Ik heb eens testgereden met een navigatie op een Opel Vectra, en ik had de indruk dat het nauwkeuriger werkte dan mijn pda.

Jullie spreken hier allemaal over pda systemen. Dit betekent dat de navigatie volledig door sateliet (GPS) gebeurd. Systemen in de wagen ingebouwd gebruikeb ook gyrometer. Wat er eigenlijk op neerkomt dat ze de afstand langs de weg gaan meten en op de kaart positioneren. Zelden zullen ze satelietpositie gebruiken. Voordeel valt nooit uit (vb in steden en tunnels, ardennen) en snellere herberekening bij nieuwe route.

Bij PDA systemen die enkel op sateliet werken kan de verbinding soms al eens uitvallen en duurt het herberekenen langer. Alvast een tip als je voor pda oplossing gaat, neem een voldoende grote geheugenkaart.

PS: De medion systemen uit de Aldi zijn ook de zelfde als de Mio

Ik ben ook vollop aan het nakijken welk GPS systeem bij mij past.

Moet niet teveel kosten want gebruik dat niet veel + moet het in alle wagens kunnen gebruiken.

Ik heb ook al een Mio getest vorig weekend en werkt perfect zowel in m’n Porsche (maja met stoffen dak niet moeilijk natuurlijk 😉 ) maar ook perfect in de Rover 75 zelfs als ik het toestel op de passagiers bank leg.

Mio of Yakumo is zelfde, http://www.yakumo.de/produkte/index.php?pid=1&ag=PDAs (zie DELTA 300 GPS 2L is zelfde als de Mio)

De acer n35 zou zelfde zijn als de Mio of Yakumo maar mooier? 289 euro incl car charger http://www.acer.be/acereuro/page4.do?dau22.oid=7690&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=2&ctx1=BE&crc=605823261

Daarbij wil ik natuurlijk niet zo’n ‘idiote’ zuignap 😕 evil: ) dus na wat surfen leuke site gevonden:
                http://www.pdashop.be/

Anoniem

Ik heb de Mitac Mio 168 gekocht vorig jaar, aan 478 in Makro. Staat er nu voor 350…
                  Met Destinator software. Heel handige software !
                  Waar je moet op letten volgens mij: dat de GPS antenne ingebouwd is, voordeel is dat je geen extra toestelletje hebt met eventueel een kabel en weer een extra batterij die op te laden is. Dat was het voordeel van oa de Mitac. Verder je ook afvragen of je het toestel voor iets anders wilt gebruiken dan GPS. Indien niety koop bvb een Mitac Mio 268 of 269, heel gemakkelijk in gebruik maar kan niet veel anders dan dat.
                  Heel goeie site met heel veel reviews enz: http://www.pocketpc-club.nl/index.php .

heb zelf Ipaq met tomtom, zeeer tevreden over
                    laatst de mogelijheid gehad om de Mio 269 te testen,
                    was ik ook zeer onder de indruk van,
                    heel europa geen probleem,
                    staat deze week in de aanbieding bij Makro zag ik,
                    scheelt 200 euro met tomtom go 700,
                    zit wel geen bleutooth op de mio….

Heb reeds geruime tijd Tom Tom Go ,heel tevreden over.
                      De ontvangst van satelieten is afhankelijk van het type wagen met of zonder zonnewerende voorruit bij gebruik met zonnewerende voorruit is een supplementaire antenne aangewezen (80 €).

😉 Euuu vandaag Gps tomtom go classic gekocht in okkazie 6 maand oud,met alles erbij.Nu dacht ik wel dat de antenne in het toestel zelf zit ❓ of niet soms 😉

Groeten Boxster ,en Mark toch bedankt -> en al meer info ivm BBQ 14 Aug

Anoniem

heb onlangs de tomtom en garmin kunnen testen.
                          Garmin heeft betere ontvangst dan de tomtom maar deze is dan weer beter in de route beschrijving. Ik zou de tomtom aanraden met een externe antenne.

Op het werk waar ik nu zit verkopen ze deze. Als je wil zal ik wel es vragen of ze geen “soldeke” kunnen doen 😉 )

Anoniem

Ik heb een Garmin Quest en ben er heel content van maar ik denk dat ene met een touchscreen nog makkelijker is.

hoi ,

ik heb zopas die autoradio van Pioneer met ingebouwde GPS navigatie in de P gestoken.

goeie radio en heel goede navigatie , ge hebt wel geen scherm , maar dat mis ik niet , de stem is duidelijk en de pijltjes ook .

bye

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.