graag info ivm vervangen olie automaat tiptronic 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 graag info ivm vervangen olie automaat tiptronic 964

• Maker
    Discussie
  • Zoals topic zegt graag info ivm verversen van de olie van automaat tiptronic 964
    Graag had ik geweten welke olie, hoeveel en of er tips zijn wat je juist moet doen
    Indien er filmpjes op sites te zien zijn graag ook links aub
    mvg

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • me love Ed, gewoon auto-encyclopedie alla Deepee maar deze laatste heeft geen show hé :coolness:

nu ook niet bepaald rocket science. kijk maar hoe Ed China (wheeler dealers huismeccano) de klus klaart bij een 986 tiptronic. video vanaf 13:00 min

https://youtu.be/5kpLb3sJGrY

automaatoliewissel (niet PDK) is universeel voor elk automerk. het wordt hier in DEEL 1 en DEEL 2 duidelijk uitgelegd.
        helemaal aan het eind van de tutorial wordt aangeraden om de oliewissel na max. 5 dkm te herhalen omdat ongeveer 50% van de oude olie in de automaat blijft zitten.

Toch wel rekening houden dat olie verversen van een automaat net iets anders is dan van een manuele versnellingsbak :popcorn:

[hide]het 964 werkplaatshandboek mbt de tiptronic vind je achter DEZE link. (evt. verzoek van dropbox om aan te melden gewoon wegklikken.)
            geef me een seintje wanneer je hem gedownload hebt, dan weet ik wanneer die terug offline mag[/hide]

964tiptr.jpg

Hey,
              rij zelf ook met 964 tiptr en ga dit draadje mee volgen!
              denk dat mijne ook eens een oliewissel kan gebruiken.
              van waar ben je?
              Floere.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.