graag jullie hulp gevraagd

Home Forum Zeverhoekje graag jullie hulp gevraagd

• Maker
    Discussie

• porschky
    Deelnemer

Waarde vrienden,
      Graag had ik jullie hulp gevraagd bij een meer professionele aangelegenheid van mij. Het is een beetje zoals een poll invullen, maar dan met een wetenschappelijke bijbedoeling… :mrgreen:
      Ik begin immers momenteel aan de normering van twee nieuwe psychologische vragenlijsten die ik ontwikkeld heb, en waarvoor we nu, om normtabellen te kunnen maken, de ‘normale data’ dienen te verzamelen. En ja, ik weet het, ik begeef mij op zeer glad ijs door jullie nu even als normaal te beschouwen, maar ook in de wetenschap kan nu eenmaal niet alles even exact zijn, nietwaar… 😀
      het duurt gemiddeld een 6-tal minuten bij de meesten. Het zou tevens leuk zijn (understatement) mocht je die link eventueel ook willen doorsturen naar vrienden, familie, of gewoonweg mensen die je ook eens wil pesten met vervelende vragenlijstjes invullen uiteraard…
      Zeer oprechte dank aan allen die willen meewerken, door op volgende link te klikken:
      http://dplace.be/PPP

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
      • :first:

:happy: :happy: :happy:

😀 😀 😀 deze zie je straks terug op FB… :mrgreen:

I once called a suicidal hotline.
              I had to press “1” for Enligsh and got transferred to a call desk in Pakistan.
              When I told them I was suicidal they got all excited and asked if I could drive a pick-up or fly an airplane…

we zijn in ieder geval toch al gek… op Porsches… de rest laat ik voorlopig in het midden… :mrgreen:

Ach, langs de ene kant weet iedereen hier dat ze een beetje koekoe zijn 😉 het is gewoon die ontkenningsfase dat je doormoet, daarna is het pas echt dolle pret :happy:

trouwens, aangezien ik die nieuwsgierigheid maar al te goed kan plaatsen, kom ik even terug op de herhaaldelijke vraag omtrent info rond de resultaten. Het is slechts een kleine moeite voor mij om naderhand feedback te geven… MAAR aangezien de resultaten geheel anoniem zijn (uiteraard!!!), en er ook geen totaalscore op het einde vermeld wordt bij deze afname ( men kan vermoedelijk wel raden waarom, neem ik aan…), kan ik moeilijk feedback geven over een individuele score, en zeker op dit moment, aangezien de ‘normale waarden’zelfs nog niet bekend zijn, en we dus nog niet weten vanaf welke score een resultaat ‘zorgwekkend’kan zijn. Dat neemt niet weg dat indien iemand zich echt wel zorgen maakt over deze persoonlijkheidskenmerken bij zichzelf, en er echt een concreet antwoord op wil, mag men mij uiteraard altijd persoonlijk contacteren. Dan kan ik kijken of een meer persoonlijk invullen van een ‘pen en papier-versie’, met nadien een meer uitgebreide feedback, opportuun en haalbaar is… En nee, het is geen sluikreclame, we spreken over een gratis aanbod! 😀

zolang we maar niet aan de antwoorden dienen te merken achteraf dat bij de meesten het glas vermoedelijk eerder gans leeg was… :mrgreen:

By The Way, heb dat lijstje natuurlijk ook ingevuld….met een vol glas wel te verstaan :drink:

Hier ziet het ernaar uit dat er een donderslag gaat volgen…nog iemand in Limburg met dat idee 😆

voila lijstje ingevuld “na regen komt regen” 😯

ben benieuwd naar de resultaten.

Dat word hier interessant om te blijven volgen moet ik zeggen :mrgreen:

Was mijn glas nu half leeg of half vol 😉 😀 ❓ :drink:

[quote=”porschky” post=105255]Wat enkele vraagjes betreft: inderdaad Koen, bij de vraag of men ooit reeds een zelfmoordpoging ondernam, zijn er slechts twee antwoordmogelijkheden, want je kan moeilijk ‘een beetje akkoord zijn’… tenzij je je met een losse flodder door het hoofd wou schieten… :mrgreen:
                              [/quote]

Klopt , maar in welke categorie plaats je iemand waarbij het één keer toch teveel is geworden en er wel degelijk een zelfmoordpoging geweest is . Mislukt (GZD) en naderhand (gelukkig) ingezien dat dit toch geen optie is ?
                              Een mens kan soms erg diep gedreven worden .

Categorie A nooit gedacht aan een zelfmoord of Categorie D steeds denken aan zelfmoord ?

trouwens, woe denkt dat het meten van veerkracht enkel aan de patiëntenzijde van de behandeltafel handig is… think again!! Bij een studie bij 400 verpleegkundigen met de vorige versie (RS-nl) bleek veerkracht de enige statitisch betrouwbare voorspel op absenteïsme op het werk te zijn! Meer zelfs: de personen die het meest afwezig waren op het werk scoorden op de veerkrachtlijst binnen waarden die doorgaans normatief gezien eerder bij psychiatrische patiënten hoorden! En meer nog, veerkracht bleek ook de beste voorspeller op ‘intention to leave the job’ the zijn, met een positieve coorelatie! Dat wil zeggen: hoe hoger het één, hoe hoger het ander, dus hoe meer veerkracht, hoe sneller men geneigd is de job te durven verlaten voor een andere job. En op die manier klopt de puzzel weer: diegene die de laagste veerkracht hebben, durven vaak niet veranderen van job als ze er niet meer tevreden zijn, en blijven dus zitten op een werkplek die ze ongelukkig maakt… wat meteen ook de torenhoge positieve correlatie verklaart tussen veerkacht en het risico op een … burnout!!!
                                Het is soms fascinant om te zien hoe je zwart op wit de ‘bewijzen’/verklaringen kan vinden van zaken die je zo vaak in de praktijk ziet gebeuren… Maar men mag NOOIT vergeten dat achter veel van die statistische cijfers, die dan eens de krant of een poster op een wetenschappelijk congres halen, zeer tragische menselijke verhalen schuilen!!! Laten we nooit vergeten dat er zo iets bestaat als ‘MENSWETENSCHAPPEN’… iets wat sommigen soms wat lijken te vergeten along the way vrees ik…

😀 sommige van de antwoorden bevestigen wat ik al jaren zeg: humor is een typisch kenmerk van veerkrachtige mensen! Het stelt je in staat te relativeren en de mindere momenten draaglijker te maken!! Vandaar dat voor mij ook media zoals FP of Porsche Forum ook luchtig en amusant moeten blijven… Dank aan allen die hiertoe bijdragen om iets zoals dit forum een aangename plaats te maken!!
                                  Wat enkele vraagjes betreft: inderdaad Koen, bij de vraag of men ooit reeds een zelfmoordpoging ondernam, zijn er slechts twee antwoordmogelijkheden, want je kan moeilijk ‘een beetje akkoord zijn’… tenzij je je met een losse flodder door het hoofd wou schieten… :mrgreen:
                                  En inderdaad, veel vraagjes verwijzen naar de mindere kantjes die het leven soms, voor sommigen, kan bieden. Deze vragenlijsten dienen de mentale veerkracht van iedereen te kunnen inschatten, zowel bij diegene die eerder hoog scoren en veel van deze mindere zaken minder zullen herkennen, maar ook diegenen die aan het onderste scala score, en die ik dagdagelijks professioneel over de vloer krijg… Mensen die bij de minste tegenslag de moed kwijt zijn, die meteen de zin van alles dan in vraag beginnen te treken, en zeer snel naar zwart-wit denken zullen overgaan… met vaak minder leuke ‘conclusies’… Elke keer als ik het zeg op een voordracht verschieten mensen hiervan, maar in Vlaanderen sterven elk jaar meer mensen door zelfmoord dan door kanker EN het verkeer SAMEN!!! Vandaag zullen 7 mensen het geprobeerd hebben, bij 3 zal het ‘gelukt’ zijn… Bij 50% van diegenen waar het vandaag niet lukte zal het alsnog binnen de 10 jaar effectief gebeuren… En meer dan 50% van diegenen die vandaag door zelfmoord sterven, zal nooit enige vorm van professionele hulp gezocht hebben… Harde cijfers… en daarom is het ‘opsporen’ van diegenen die ‘at risk’ zijn, zooo nodig… Jullie hebben door jullie medewerking bijgedragen aan het verder verfijnen van instrumenten die wij dagdagelijks gebruiken om deze screening, deze ‘zoektocht’ naar diegenen die het meest kwetsbaar zijn te verbeteren… Het is dus een understatement als ik zeg: OPRECHTE DANK! Wie weet heb je onrechtstreeks iemand zijn leven mee helpen redden… die je nooit zal kennen, en je zal het nooit geweten hebben… zelfs misschien niet als het je eigen kind/broer/zus/ouder/… blijkt te zijn…

:happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.