Graag tips of ervaring.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Graag tips of ervaring.

• Dit onderwerp bevat 20 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Bert.
  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,
    ik ben Erwin uit Leuven.
    Ik ben al een tijdje aan het overwegen en (ook het forum aan het bestuderen) om mijn huidige Saab 9-3 cabrio te vervangen voor een Porsche 911 met een budget tot ong.45000€.
    Mijn huidige auto is 4 jaar en heeft 25000km, veel rijd ik dus niet.
    Ik heb het meest interesse in een (liefst zwarte) c4 of c4s, 993 of 996, 997 zal wel niet kunnen in dit budget.
    Wat voor mij prioritair is dat het een wagen moet zijn zonder al te veel risico’s/problemen, liefst geen…Ook het waardebehoud is van belang aangezien ik toch graag om de 4 jaar eens wat anders wil en geen tijd heb om veel te rijden.
    Zelf ken ik niet veel van mechaniek, daarom ben ik geneigd eentje te kopen bij een dealer ivm garantie.
    Iemand tips ivm een nette wagen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Hey,

De deze lijkt me wel wat. Hij staat in Straatsburg, en hij wil zakken tot app 38,000 euro

http://flat6mag.com/site_flat6/popUp/index.php?id=2481

Ik zou ,m zo halen, maar ga eerst de mijne in orde zetten. Dan zien we wel,

B

ben ze ook eens gaan bekijken op de site. Heeft mooi materiaal staan maar mooie prijzen ook. Toch wel aan de hogere kant. Maarja, voor kwaliteit betaal je altijd iets meer.

Je bedoeld Olaf ?
          Want ikzelf zie persoonlijk niks fout aan die wagen (al vind ik ze wel aan de prijs)

Jammer van het blauwe interieur – en de “standaard” klokkenwinkel … 😐

klikhier4S van de eerste eigenaar.

De (2) S heeft inderdaad alleen de brede koets .. verder niks van de Tujboo … vaak ook standaard de Cup II velgen …

Tevens zijn veel 993S’en Tiptronic 😐

Anoniem

Volgens mij heeft de 993S niet de ophanging en de remmen van de turbo.
                  Het enige dat hem speciaal maakt zijn het beperkt aantal gemaakte wagens,
                  de brede kas en de dubbele rooster .

Klopt , maar is als hobbywagen leuk daar het een tweewielaangedreven wagen is , en zijn behoorlijk zeldzamer dan een 4S.
                    Hebben die dan de ophanging en remmen ook niet van de Turbo ?

‘n 993 2S heeft dan weer alleen de body – en het “gespleten” rooster in de spoiler, verder niets 😐

Van harte welkom hier en een goede keuze om over te gaan naar Porsche.
                        Veel nieuws kan ik hier niet melden . Dat hebben mijn voorgangers al gedaan .
                        Mijn persoonlijke keuze zou ook een 993 4S ( of liefst 2S) zijn .

als je van de saab afwil, zit in een garage me oa Saab, een cabje met weinig km kunnen we wel mee weg. Stuur anders de data es door via pm.
                          Kan mss helpen.

Omdat dit toch wat veiliger is, ik weet het, misschien niet puur genoeg voor de echte Porchist…

Waarom de voorkeur voor 4 wielaandrijving ❓ ❓ ❓

Hallo allemaal,
                                ik verschiet van de vele reacties, dat is plezant om lezen.
                                Als ik puur naar het geld kijk begrijp ik dat een 993 de beste keuze is.
                                Waarom zou die qua verzekering minder kosten, kost de verzekering voor een voertuig van bijv. 1995 minder dan van bijv. 2005 met gelijk vermogen?
                                Ergens heb ik wel iets in me dat zegt dat ik niet wil inleveren qua modern comfort tov m’n huidige Saab, maar anderzijds rij ik zo weinig dat een grote afschrijving van een nieuwe zo absurd is.
                                Huidige wagen kostte 52000€ + 4 jaar omnium en met 25000km op teller en een absolute nieuwstaat zal hij waarschijnlijk nog de helft opbrengen.
                                Van 1999 tot 2003 reed ik met een Boxster, met veel spijt deed ik die weg wegens de 2 zitplaatsen, ondertussen zit ik wel terug met 2 babietjes :-), maar zijn we ook nog voorzien van een Volvo xc60.
                                Ik weet het dus nog niet, maar kriebelen doet het al sinds 2003…
                                Die 45000 is ook maar een indicatie, liever minder, maar indien meer verantwoord is zou ik het ook doen.
                                Maar samengevat: hij moet liefst zwart zijn,op 4 wielen aangedreven zijn, een brede kont hebben, een onberispelijke staat hebben, een volledig oh-boekje en origineel, dus geen petjes gehalte.

Anoniem

Hallo Erwin,
                                  993 4S geeft meer Porsche fun dan de 997 4S (uit ervaring), ook ons Madam stuurt liever de 993 dan de 997! Maar alles blijft natuurlijk weer voor een groot stuk persoonlijke voorkeur.
                                  Restwaarde 993 4S kiezen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.