Graveren ruiten, helpt dat?

Home Forum Gestolen Porsches Graveren ruiten, helpt dat?

• Maker
    Discussie
  • Wat denken jullie van het graveren van je nummerplaat en/of chassisnummer in je autoruiten. Vinden boeven dat vervelend? Als ze hem gebruiken voor de onderdelen misschien niet, maar als ze hem zo door willen schuiven zou het extra werk/tijd/kosten mee zich mee kunnen brengen. Mogelijk zijn ze uit op de snelle deal en zitten ze daar dan weer niet op te wachten.

Kortom, is het volgens jullie de moeite om je ramen te laten graveren, helpt het, laten ze een klassieker dan eerder staan?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Anoniem

Op mijn p staat de oude, italiaanse nrplaat gegraveerd. Hij is natuurlijk niet gestolen maar in die 10 jaar heeftnog geen mens mij daarover aangesproken wat het is oid. Dus als ze zich in pakweg rusland vragen gaan stellen bij die gravure ???
      Maar ja, zoals gezegd. Alle beetjes helpen en het heeft U wel de mogelijkheid om een auto te identificeren van aan de buitenkant. Ook als hij herspoten is bijv. …
      Ik weet waarop te letten mocht het mij ooit overkomen maar de wereld is groot hé.
      Ik vrees dat veel gestolen wagens redelijk rap op een ander continent zitten, compleet of in onderdelen en probeer dat dan maar eens terug te vinden. 🙁

Als alle high tech systemen niet helpen dan zal graveren ook niet helpen.
        Dat is een pleister op een gebroken been, helpt ook niet.
        Opruimen zo zooi is de enigste manier.
        Maar dat komt er nooit van conclusie: we blijven er mee zitten

Is zoals mijn fietsen vroeger. Allen gegraveerd, moest voor de veiligheid!
          Allen gepikt, gene ene ooit terug gezien… 🙄

Ik heb de P laten graveren bij Carglass ifv glasbreukverzekering: dan wordt er gewoon een code opgezet, los van nalaat of chassisnummer. Of het helpt tegen diefstal…

hééél eerlijk….maakt geen …… uit!!! Het enige waar de gravering echt voor gebruikt gaat worden is zéér snel het bouwjaar te achterhalen! Jaja, staat nr op etc maar heb nog nooit een handelaar etc dit weten controleren, enkel naar gekeken voor snel te weten welk bwj dit is! Ikzelf gebruik de gravering ook eigenlijk enkel voor dit en niet voor iets anders…

Inderdaad, niet doen – of de laatste 4 cijfers van het carrosserie nummer (meldcode, zoals Wim zegt).

Dank! :salut:

Wim

Dat is weer het probleem in België, bij ons blijft de nummerplaat bij de auto, dus niet waarde verminderend.
                    Het beste is dan om de meldcode van chassisnummer in de glazen te graveren, dat blijft er ook altijd bij. 😉

Werkt het niet waarde verminderend bij verkoop?

Of stel je verkoopt ooit internationaal, is het dan wijzer om het chassisnummer erin te zetten ipv het kenteken, of maakt dat voor de koper niet uit?

Wim

Wij krijgen dit van de verzekeringen in Nederland gratis voor nummerbord graveren in alle ramen, dus krijgt adressen waar je het kunt laten doen.

En alle beetjes helpen tegen diefstal. 💡

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.