grille van de tweeters

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 grille van de tweeters

• Maker
    Discussie
  • hey allemaal,

ik heb me – na lang dromen – sinds een maandje een mooie 911 SC van 82 aangeschaft. ben er zeer content mee, ware het niet dat het interieur een beetje ontsiert wordt door het ontbreken van de ‘grilles’ van de tweeters in de deuren vooraan. weten jullie waar ik deze kan vinden ? heb al gezocht op pelicanparts en mittelmotor maar geraak er niet echt wijs uit.

verder nog een kleine vraag mbt olieverbruik. hoeveel mag de motor ‘verbruiken’ per 1000 km. Ik heb er tot nu toe een 8000 gereden (vakantie naar corsica) en heb in totaal toch een drie a vier liter moeten bijvullen. ze hebben me verteld dat een beetje olieverbruik normaal is, maar wat is een beetje ? Er komt geen grijze of zwarte rook uit de uitlaat …

het klopt toch dat de oliemeter pas juist indiceert als de motor op temperatuur is en in ralenti ?

dank op voorhand.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • [quote=”RSR”:25na4y5r]Heb je dan nergens geen olie verlies ? aan de motor[/quote]

wel, op de plaats waar ik hem parkeer liggen inderdaad enkele vlekjes, maar ‘t is geen plas. Heb ook even onderaan gekeken en die is niet echt proper. Thv de uitlaat is wel wat olie te zien. Kan ik als ik de onderkant afspuit en proper maak uiteindelijk te zien krijgen waar er een eventuele lek is ? Ik heb hier op het forum al veel gelezen over retourleidingen …

Als ie effectief te veel olie verbruikt zou ik liefst eerst enkele zaken proberen waarvoor de blok er niet uit moet. Ik meen te hebben ogevangen dat als hij echt olie verbruikt er nieuwe dichtingstringen moeten gestoken worden en daarvoor moet de motor eruit.

Heb je dan nergens geen olie verlies ? aan de motor

Ook van deze kant allereerst van harte welkom geheten hier en proficiat met de aanschaf van je P.
          En die roosertjes kan je normaal gezien idd los kopen in carhifi winkels

Proficat met je aanschaf!

Informeer eens bij een ATAF of soortgelijke zaak voor je grillekes.

Idd, de oliemeter geeft pas een “correcte” meting als de motor op bedrijfstemperatuur is en je even op ralenti draait. tijdens hte rijden kan die wegens het droge karter systeem onmogelijk een correcte meting geven.

Maar een goede raad: controleer regelmatig via je peilstok!

Succes!

Eerst en vooral proficiat met je Porsche
              Volgens mijn boekje (911sc ’83 )mag je max 1.5l / 1000km verbruiken.
              En dat is al behoorlijk hoor 😯
              Wat je oliemeter betreft de mijne tekent ook pas na een 5 tal minuten vol
              En zakt een beetje bij het acceleren , wat volkomen normaal is .
              Voor je grilles informeer maar eens bij Joma Parts.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.