Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
      En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
      Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 318)
      • Is het nu al zeker en beslist?

Heb nog een Targa G50 waar ik nog wat digentjes aan moet doen voor ik hem kan inschrijven, zal me dus best maar haasten dan?

ik heb mijn zomerstoof, A4 cabrio 2.5tdi, ook terug ingeschreven na het leuke nieuws. Stond al op winterstop..

herinschrijving is idd nieuwe inschrijving blijkbaar.. :'(

voor zover ik het begrepen heb vallen alle inschrijvingen, ook herinschrijvingen onder de nwe wet….. dus beter in december inschrijven…..

Wat met auto’s die je inschrijft in de zomer en uitschrijft in de winter? Wat is het verschil in rijtaks voor een 993 in 2015 en in 2016? Weet iemande hier een antwoord? Moet ik mijn 993 toch nog opnieuw op nrplaa zetten voor eind 2015? BIV heb ik al eens betaald , dus die valt weg.

Voor moto’s verandert er niets:reden:er zijn geen Europees gehomologeerde data inzake milieuprestaties beschikbaar voor motorfietsen…

Ik heb lang gezocht maar vind het niet. 😳

De nieuwe BIV en VKB vanaf 2016, maar dan voor moto’s? Schrijf ik mijn Ducati 2002 beter dit jaar nog in of maakt het niet veel uit? Sorry, niet Porsche gerelateerd. :respect2:

voor de verkeersbelasting is een reductie van slechts 100 euro voorzien voor wagens op LPG, alleen een volledige vrijstelling voor wagens op aardgas :sarcastisch

Hmmmm voor de rest zijn wij VERPLICHT om te gaan stemmen…Ben benieuwd wanneer het bont verkozen gezelschap over de brug zal komen met kilometer rijtaks (ipv jaarlijkse rijtaks) als dit nieuwe systeem opnieuw onvoldoende zal blijken om de staatskas te vullen. Welke fucking politieke bastard zei dat er geen belastingsverhogingen gingen komen?
                      Ben ook benieuwd hoe de diesel en benzineprijzen zullen evolueren in de komende jaren (quid nieuwe accijnzen?), en zal als mn Mondeooken versleten is, ns uitpluizen of het nog echt loont om een dieselke te kopen. T zou misschien wel lonend kunnen zijn om een benzinewagen te laten voorzien van een lpg installatie….

[quote=”deepee” post=220256]vervolg: pag 3 van 3

[/quote]

Hierna mijn mail die ik naar verschillende instanties zal rondsturen. Ik hoop echter dat een collega forummer daar mss meer over weet.

Overgangsmaatregel:

Ik las dat voor nieuwe voertuigen, waarvan bestelbon ten laatste op 30 oktober werd opgemaakt, een overgangsmaatregel geldt, en zij dus niet belast worden volgens de nieuwe tarieven van BIV en VB, maar via de oude regeling. Waarom geldt dit enkel voor nieuwe wagens en worden tweedehandswagens gediscrimineerd? Zo kocht ik in juli van dit jaar een tweedehandswagen in de VS en krijg ik hem dit jaar niet meer ingeschreven door de trage homologatiemolen van de overheid. Is zoiets rechtvaardig of speelt rechtvaardigheid geen rol voor de overheid?

check! ik was dus fout

Klopt niet. Nieuwe VKB vanaf 1/1/2016 geldt voor nieuw ingeschreven wagens vanaf.1/1/2016
                            Een herinschrijving na 1/12016 valt hieronder. Voor ingeschreven wagens voor 1/1/2016 wijzigt de VKB niet

[quote=”Ollie” post=220381]Dacht ook eind oktober ( gisteren dus)

de nummerplaat van de 964 te schorsen, maar heb dit dus ook maar niet gedaan.
                              .[/quote]

Waarom niet schorsen? Hij blijft op je naam, dus je moet toch geen nieuwe BIV betalen..
                              En VB zal aangepast worden, of hij nu ingeschreven is of niet.

Wim

Vandaar dat de instroom van Belgen naar Nederland nog steeds toeneemt om zich hier te vestigen/wonen.
                                Lijken wel vluchtelingen. :mrgreen:

Is omgekeerde wereld geworden, ruim 30 jaar terug was het de Nederlander die naar België trok vanwege het gunstige belasting tarief en andere voordelen 😉

ben ik blij dat ik hier zit….. appartement op naam, auto erop inschrijven en biv…. pffff :popcorn: en rijtaks :happy: ….. de boel verhuren en er nog op verdienen…. :first: :engeltje:
                                  je bent precies een crimi dat je in belgie tegenwoordig jezelf iets wil gunnen, al diegene die het kunnen dragen dan nog dubbel en dik af op loon en bedrijf etc. Nu ga je nog een extra straf ondergaan omdat de maatregel VAA niet lukt als gepland gaan ze dit nog maar es doen om hun eigen idiote geklungel en gekl**t op te lossen…. kort door de bocht mss maar das de essentie…..

Dan had ik misschien toch maar beter een wagen gekocht die al oldtimer was i.p.v. de 968 (neen, ik heb er helemaal geen spijt van!). Achja, dan zullen we de staatskas maar weer eens spijzen zeker? Al een geluk dat we er veel voor terug krijgen de laatste tijd :think:

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 318)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.