Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

  • Maker
    Discussie
  • Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
    En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
    Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 318)
    • Is er echt niemand die op de barricades gaat staan voor de oldies. Enfin, ik moet niks zeggen want een 911 in de toekomst zal nog meer vergen van mensen met beperkt budget (waar ik deel van uitmaak).
      canstock11469762-2.jpg

        dat lukte vroeger maar nu niet meer. oplossing nu, als het niet teveel blz. zijn, is via “prt scrn” omzetten naar een afbeelding en dan hosten of rechtstreeks posten.
        als je assistentie wil, stuur me het document maar per email en ik doe verder het nodige :salut:

          Voor de deskundige onder jullie :popcorn:
          :bounce: iemand een idee hoe ik hier een Word document kan plaatsen??

            Het is weeral hetzelfde verhaal; ze wijzigen de regels TIJDENS het spel zodat je met de rug tegen de muur staat :bounce:

            Dit is pure willekeur en op het bfov hoef je blijkbaar ook al niet veel te rekenen :what:

              Deepee ik zou toch Wim meenemen als je gaat smurfen :popcorn:

                [quote=”993″ post=219891]Allemaal goed en wel heren, maar waar vind je daar nu duidelijkheid over.
                We hebben nog maar twee maanden om te beslissen wat te doen.
                [/quote]

                http://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-dossiers-lobbying/wallonie-aanpassing-fiscaliteit-vanaf-01-01-2016-11-10-2015/

                De walen hebben prijs..

                Als ik het goed begrijp heeft inschrijven onder O-plaat voor deze groep dan nog weinig zin.
                Heb toch nog enkele bedenkingen:
                – Hoeveel zou de Ecomalus zijn bij het inschrijven bij deze voertuigen? Ik weet niet of er hier mensen zijn met een wagen van 1986-1991 die de Co-waarde kennen??
                – zouden ze de de VB terug omhoog trekken?

                Dit zou dus gelden voor het zuiden des lands..

                Gelukkig doen ze allemaal hun best aan de top en hebben we dit nog: http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/2504503/2015/10/27/Eindelijk-is-het-zover-afschaffing-roamingkosten-definitief-goedgekeurd.dhtml Pfffff

                PB

                  Die 356 Smurf staat bij een bevriend autohandelaar vlak achter mijne hoek. 😉

                    Een 964 targa?

                    • :engeltje:

                      :think: wanneer straks de kuipstoelen geïnstalleerd zijn, komt mijn 993 projectje in de eindfase. mss moet ik ook maar eens overwegen om de RS replica in te ruilen op een oudere targa of 356 smurfje van een goed bouwjaar?

                        Ja :engeltje:

                          Allemaal goed en wel heren, maar waar vind je daar nu duidelijkheid over.
                          We hebben nog maar twee maanden om te beslissen wat te doen.
                          Ik heb de 993 en de 968 die ik beide voor zes maanden inschrijf.
                          Ga ik nu profijt doen met ze voor een vol jaar in te schrijven aan de oude taks of ben ik beter met een half jaar aan de nieuwe taks.
                          Ik rijd er toch maar alleen in de zomer mee.
                          En wat is de definitie tussen herinschrijving en nieuwe inschrijving;
                          En wie zegt dat ook voor de oude inschrijvingen geen nieuwe verkeersbelasting gaat moeten betaald worden.
                          BTW…iemand een mooie 944 of 968 cabrio te koop van voor 1992

                            [quote=”bladerunner” post=219449]Als ze optrekken naar 30 jaar gaat de mijne (11/1986) tot 11/2016 onder een doek en stuur ik mijn plaat binnen. Als ze optrekken naar 40 jaar gaat hij voor goed naar een rijke Chinees. :salut:[/quote]

                            zelfde verhaal hier met m’n targa (06/1987): nog liever 2 jaar stallen onder een autozeil dan die palj.ssen in brussel geld in hun :ass: te douwen om ze verolgens te laten verspillen. ondertussen met een XKE OTS rondkarren is immers ook geen straf :geek:

                              Ik blijf erbij. Benzine en diesel veel duurder maken.
                              Dat is het eerlijkste en dan betalen niet Belgische wagens ook 💡
                              Als de benzine gebruikt word in een oude of nieuwe wagen maakt toch niks uit buiten dat die nieuwe er verder mee geraakt.
                              Dat is dan toch de keuze van de gebruiker.

                                Als de regering toch schermt met vervuiling en Co² mogen ze van mij direct een kilometertaks invoeren. Wie veel rijd vervuilt veel en betaald veel, wie weinig rijd vervuilt weinig en betaald weinig. Lijkt mij het eerlijkst, toch?
                                Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat om de kassa en voor de rest niets. :puke:

                                  @bladerunner de periode van 29- 30j zal ik de volle pot wel betalen, ik ga er geen doek overleggen.
                                  Maar als ze het optrekken naar 40j dan weet ik het ook niet goed…..

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 318)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.