Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
      En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
      Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 318)
      • k dacht dat vanaf volgend jaar biv en jaarlijkse verkeersbelasting stijgt voor nieuwe en tweedehands wagens die je vanaf dan inschrijft. Bij een her-inschrijving is er geen biv en eenzelfde verkeersbelasting als de vorige jaren…

F

De regering kennende zullen ze beide opties wel nemen : én hogere taksen én hogere brandstofprijzen :popcorn:
          (ben eigenlijk al verwonderd dat ze minder accijnzen gaan heffen op benzine)

Ik denk dat de 996 snel uit het straatbeeld gaat verdwijnen als we daarvoor 3000 per jaar taks mogen voor betalen.
            Een hogere belasting op vervuilende auto’s moet wel vrees ik.
            Maar dan wel graag belasting op gebruik en niet enkel op het bezit aub :puke:
            Iemand die met een 300 gr co2 wagen 3000 km per jaar rijd is toch nog altijd minder vervuiler
            dan iemand met een 100 gr co2 wagen met 30000 km per jaar alle ja zo zie ik dat toch :think:
            Voor mij graag alle taksen afschaffen en de brandstof duurder maken, aan elke liter brandstof hangt toch een vast co2 getal 💡

PB

Omdat ik nogal schrok van de vernoemde bedragen ben ik even in mijn papieren gaan kijken.
              Inschrijving September ’14 van de 996 Turbo bouwjaar ’00, koste mij toen in totaal 3403,75€

Waarvan:
              1913,47 BIV
              0135,48 Opdeciem gemeente Beveren
              1354,80 Verkeersbelasting Vlaams gewest 18PK

3403,75€ totaal

Aanvulling: Verkeersbelasting September ’15 was 1.498,60€

F

@Wim: Ga jij maar lekker Nederland vervuilen met die milieu-onvriendelijke Ferrari :mrgreen:

P.S. Het merendeel van je tussenkomsten kunnen bezwaarlijk ‘vervuilend’ genoemd worden dus blijf maar lekker veel posten :drink:

[hide]Er gaat gewoon een moment komen dat bepaalde liefhebbers zich een trailer aanschaffen en alleen nog op circuit rijden met hun porsche ![/hide]

Wim

[quote=”Johan991″ post=219070]
                    Zie wel niet in wat vluchtelingen hier mee te maken hebben?[/quote]

Omdat Porsche911lover vroeg waar dat geld allemaal in geïnvesteerd is, en ik als grap dat schreef.
                    Kijk ook even naar icoontje wat ik erbij zette. 😉 😉 😉 😉 😉

Maar ik weet mijn plek nu :mrgreen: als er in België over belasting betalen/gesproken wordt, dan liefst geen grappen tussen door, want is altijd gevoelig onderwerp. :engeltje:
                    Vandaar de 100de draadjes hier al op het forum over belasting op auto’s 😉

Zo ook waar deepee over schreef, wist ik ook, staat erbij op de link waar je overal naar toe kan klikken.
                    Maar zit wel wat van waarheid in. 💡 😉

Maar ik zal niet meer vervuilen in een draadje. 😆

Wallonië, Brussel of Vlaanderen : auto = en blijft melkkoe en ik kots ervan. De liefhebber (en doorsneeverdiener) heeft een vet stuk extrabudget nodig om met zn hobby te mogen rijden.
                      Met die ecomalus kun je een nieuwe SSI uitlaat aanschaffen…;-))

Ter info voor degenen die denken dat ze in Vlaanderen veel moeten betalen: in Wallonië slaan ze er ook niet naast hoor met de BIV.

Ik woon over de taalgrens en heb in september mijn afrekening gekregen voor de betaling van de BIV en de rijbelasting van mijn 12 jaar oude 996 4S. Gezamenlijk bedrag: 4990,00€ 😯
                        Uitgesplitst Rijbelasting 1500€ jaarlijks (zoals in Vlaanderen) en BIV 3500€ (in verkeer brengen 991€ + Eco Malus 2500€)

Eco Malus is een bijkomende vervuilingsbelasting die ze begin vorig jaar in Wallonië uitgevonden hebben.

Ik denk dat er in Vlaanderen daartegen niet mag geklaagd worden.

[quote=”cabrio wim” post=219052][quote=”deepee” post=219043]
                          indien ze ecbter een permanente verblijfsvergunning krijgen en dan via gezinshereniging en huwelijk met partners uit het thuisland hun aantal in vijf jaar vertienvoudigen, dan krijgen we een heel ander verhaal.[/quote]

Als ik nog even mag vervuilen. 😳

Dat is al te laat, is nu al aan de gang. 😉
                          https://ejbron.wordpress.com/2013/09/20/demografische-bom-aantal-moslims-in-europa-explodeert/%5B/quote%5D

@Wim
                          , even googelen leert ons dit;

E.J. Bron is een paranoïde en radicale haatblog gehost op de WordPress.com website. De inhoud van hun artikels focust voornamelijk op extreemrechtse onderwerpen zoals vreemdelingenhaat, islamofobie en eurofobie, maar ook op een overdreven nadruk op “vrijheid”. Verder publiceert de website paranoïde complottheorieën over de fictieve Illuminati en New World Order, alsook de ontkenning van klimaatverandering en de promotie van kwakzalverij. Hoewel de website zich omschrijft als een verzameling uit het Duits vertaalde artikels, bevat de blog ook verschillende zelfgeschreven artikels, van extreemrechtse auteurs zoals Martien Penninck, die zich in 2012 nog associeerde met Anders Breivik en een aantal politici de dood toewenste omwille van hun politieke voorkeur.

Meer info KLIK

Toch allemaal niet zo’n fraaie geschriften, doet me denken aan een Duitser van 65 jaar geleden, mijn mening. :think:

@William, indien je de wagen terug op jouw naam inschrijft moet je geen BIV meer betalen, dit moet je maar één keer, ook als je je plaat binnenstuurt en later terug inschrijft . Enkel indien de wagen van eigenaar wisselt dient er terug BIV betaald te worden. :coolness:

Deadline is 01/01/2016.
                              Dus wie nog een bedrijfswagen privé wil inschrijven doet dit beter voor 01/01/2016.
                              In Wallonie moeten alle wagens jonger dan 30 jaar bovendien vanaf 01/01/2016 normale jaarlijkse rijtaks betalen. Zal niet lang duren voor dit ook in VL zo is vermoed ik gezien de federale regering de minimum oldtimerleeftijd naar 30 jaar verhoogt.

Zie wel niet in wat vluchtelingen hier mee te maken hebben?

Wim

[quote=”deepee” post=219043]
                                indien ze ecbter een permanente verblijfsvergunning krijgen en dan via gezinshereniging en huwelijk met partners uit het thuisland hun aantal in vijf jaar vertienvoudigen, dan krijgen we een heel ander verhaal.[/quote]

Als ik nog even mag vervuilen. 😳

Dat is al te laat, is nu al aan de gang. 😉

Demografische bom: aantal moslims in Europa explodeert

@ S2 is dat al zeker dat het zo gaat zijn vanaf 1 januari?
                                  Waar vind ik de info?
                                  Anders kan ik mijn GT3 beter terug inschrijven voor nieuwjaar aan de oude regeling :engeltje:
                                  Als ie niet verkocht is daartegen tenminste.

Ik denk dat ik eens ga kijken om over de grens te gaan huizen,
                                    al die auto-haterij begint me hier royaal mijn keelgat uit te hangen. :puke:

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 318)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.