Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

• Maker
    Discussie
  • Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
    En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
    Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 318)
    • [quote=”Ive” post=227051]
      Wat mijn zus deed met die oude Opel, had ook niks te maken met belastingen of dergelijke omzeilen.
      [/quote]
      Ik bedoel dat niet hoor :respekt: , ik bedoel van die schemes om met een dure wagen, elders ingeschreven, hier te kunnen rondrijden. Uw zus gaat wel moeten opletten, want haar goeie wil ten spijt, als ik goed lees en de regels zijn daar hetzelfde van hier zou ze daar bij een controle aan de lamp hangen .
      Ik bedoel van die “buitenlandse” spookfirma’s met een postbus als adres, opgericht door bedenkelijke sujets die er hier op een normale manier niet geraken en opgericht om niet al te koosjere dingen te doen :salut:

Als je voor een buitenlands bedrijf werkt dat geen vestiging heeft in België dan is dat niet meer als normaal dat de wagen ingeschreven is in het land van het bedrijf, is ook perfect legaal, je moet dan inderdaad een document in de wagen liggen hebben.
        Wat bij mij dus het geval is.
        Los van de andere voordelen …

en controle, ik kan u verzekeren dat ik al regelmatig aan de kant gezet ben, dus zou er zeker niet op rekenen om door de mazen van het net te kruipen…

Ive

@Mushroom: mijn P is keurig ingeschreven in België en met belgische platen en verzekering. Geen omwegen.
          Wat mijn zus deed met die oude Opel, had ook niks te maken met belastingen of dergelijke omzeilen.
          Zij wou gewoon een auto permanent in Portugal voor wanneer ze daar op vakantie is. Ze kon er evengoed ginder een andere kopen. :salut:

Je mag, als je in België gedomicilieerd bent, hier alleen met Belgische nummerplaten rondrijden. ‘t Zou al hard moeten lukken dat je er op gecontroleerd wordt natuurlijk.
            Anyway, zo’n schemes worden imo alleen maar bedacht door mensen die ‘t zich niet kunnen permitteren (en dus beter een modelletje kleiner of lager zouden gekocht hebben), of mensen die ‘t hier zo hard opgef*ckt hebben dat ze hun heil moeten zoeken in zo’n omwegen. Althans, imo :respekt:

Wagen is van Franse Vennootschap in Frankrijk verzekerd.
              Heel wat voordelen, lagere taksen, geen VAA, verzekering een derde van de prijs,…

Je dient natuurlijk een adres in Frankrijk te hebben maar dat is niet zo moeilijk.

Op privé naam is zo goed als onmogelijk als je in België je domicilie hebt.
              Is ook tegen de wet….

Ive

@ Dirk: daar zat dus hetgeen ik niet meer wist. Het was ook niet de bedoeling dat mijn zus nog ooit met die Opel in België zou rondrijden, maar ik had wel gehoord dat ze dat zelfs niet mocht. Hoe het in mekaar zat, wist ik niet meer exact.
                Ze heeft die een paar jaar geleden naar daar gebracht om daar een auto te hebben wanneer ze met het vliegtuig naar Portugal gaat.
                :salut:

Ive

voor wie denkt dat in het zuiden alles goedkoper is … 🙄

http://www.porsche.com/portugal/models/911/

http://www.porsche.com/belgium/nl/models/911/

De 991 begint in Portugal al vlot 18000 Eurotjes duurder dan in ons Belgenlandje :wtf:

PM

ja zou tof zijn. En wat nadien als er bv Franse platen ophangen, de wagen in Frankrijk is ingeschreven en ik wil hem hier in België terug verkopen? Zijn er dan taxen of dergelijke. Van België naar Frankrijk kan blijkbaar zonder problemen of kosten, omgekeerd vind ik niet direct wat terug.

Ive

Mijn zus heeft een huis in Portugal, maar is Belg en heeft haar domicilie in België
                        (vakantiewoning)
                        Daar hebben ze haar oude opel Astra staan met Portugese nummerplaten.
                        De verzekering en rijtaks is een belachelijke peuleschil van hier, maar om hem op portugese platen te krijgen moesten ze hem naar daar exporteren en de inschrijving in Portugal was dan weer belachelijk duur, voor een auto van 10 jaar.

Het grote probleem om er hier mee te rijden (op portugese platen dus) is dat hij elk jaar naar de keuring moet uiteraard.
                        Dit zou eventueel ook in België kunnen, maar toch mag ze er niet meer permanent mee in Belgie rondrijden

Hoe het nu exact in mekaar zit, weet ik eigenlijk niet, maar kan dat wel eens navragen

PM

Hoe zit dat dan met de verzekering? Ben jij dan eerste bestuurder en met een Franse verzekeraar?

rij zelf ook met Franse nummerplaten op Franse vennootschap… :happydance:

Mijn buurman heeft duits nummerplaat op zijn P gt3 van 2015 hangen. Zal ook niet zijn omdat het mooi is!

PM

Zou het niet mogelijk zijn om een wagen bv op naam te zetten van een familielid die in Frankrijk woont en er hier mee rond te rijden? Heb daarnet even de simulatie gemaakt voor een 4s 3.6. Dat is toch niet meer normaal hoor. :bounce:

Ive, bedankt voor het meerondneuzen… Je bevestigt waarvoor ik vreesde… :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 318)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.