grootste kost Porsche is donatie aan vadertje staat

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen grootste kost Porsche is donatie aan vadertje staat

  • Maker
    Discussie
  • Wel ik dacht (hoopte 😉 ) dat ik em nooit zou krijgen maar 42dagen na het inschrijven van mijn wagen heb ik dan toch mijn briefje van FOD Financiën dienst belastingen voertuigen ontvangen.

    Moet zeggen ze zijn wel correct, ik dacht dat ze moeilijk gingen doen want mijn inschrijving heb ik exact tot op de dag berekend zodat ik hem 132maanden na de eerste inschrijving in Frankrijk hier in België op de baan wilde hebben. Dat is dus perfect verlopen 🙂

    Wel leuk is dat ik nog tot 10 augustus 2005 mag wachten om dit bedrag te betalen, ik wist niet dat je dit zo lang mocht uitstellen maar is wel mooi meegenomen natuurlijk, en zoals ik mezelf ken betalen we dat natuurlijk geen dag vroeger, de intrestjes zijn lekker voor mij 😀

    Nu weet ik ook wat voor fiscale PKs en KW ik officieel heb. (niet echt naar gekeken op dat roze formuliertje)

    Een 993 3,6l van 272PK en 200KW heeft dus 18 (fiscale) PKs

    Welke fiscale pks hebben jullie wagens eigenlijk (ik ben vooral benieuwd naar die van de 964 3,6l)

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • Dan wordt het tijd dat we mekaar eens tegenkomen hé 😉

      Anoniem

        ik steek altijd mijn polleke op zenne 🙂 ) maar reactie is niet altijd vanzelfsprekend.

          Is dat een gewoonte; je hand opsteken ?

          Ben al een paar maal een 996 tegengekomen, stond onlangs naast ene aan het licht, hij met een 996 en ik met mijn elver.
          Die stak zijn neus in de lucht en deed alsof hij mij niet zag staan.
          Misschien is een oudere elver niet goed genoeg ?
          Gisteren net hetzelfde met een zilveren boxter…

          Met de motor kan je je hand soms beter omhoog houden in de zomer in de ardennen…

            Het is vooral dit wat de geïnteresseerde Porscherijders afschrikt denk ik. Minder dan de onderhoudskosten of de aankoop van zo’n wagen.

            Misschien is dit vooral de reden waarom er niet teveel Porsches rondrijden. OK, je rijdt dan wel met een ‘exclusievere’ wagen rond maar ik heb nu al 2000km afgelegd met mijn wagen en ben nog maar 1x een andere Porsche tegengekomen en dat was in de Ardennen, een 964. Toch wel jammer, ik heb dus nog maar 1x mijn hand kunnen opsteken 🙁 cry:

              Destijds moest ik voor mijn elver 62,5 euro BIV betalen (toen was die grens nog 10 jaar).
              Voor mijn 968CS mocht ik de hoogste pot betalen 1239,23€ omdat hij meer dan 155kW heeft ipv de 309,75€ voor zijn 15 fiscale PK’s (het viervoud dus)

              De wegentaks zit idd anders in elkaar. Hier gaat het enkel om cilinderinhoud en wel of geen diesel.
              Die is voor mijn 968CS 629,24€ per jaar en even ter vergelijking voor mijn 2500 dieseltje 729,79€ per jaar (jawel 100€ meer dan voor de Porsche)

                [quote=”911-lover”:2qbq13xs]Dat klopt Johan doch de wegentaks houdt daar geen rekening mee (dankzij hun nieuwe regeling).
                Vroeger was elke wagen ouder dan 10 jaar 62,50€ maakte niet uit hoeveel CC of PK ❗
                Dat is helaas verandert.
                Volgens fiscale PK’s zou ik iets meer dan 600€ wegentaks moeten betalen maar daar de wagen meer dan 155kW heeft val ik in de hoogste schijf en moet ik meer dan het dubbel betalen. (Dus hetzelfde als ik nu bvb een Viper 8 liter V10 zou hebben).
                Normaal is dit toch niet 👿 [/quote]

                Ze kijken in eerste instantie naar de fiscale pk’s maar als je een wagen hebt met een “kleine motor” die veel pk’s levert wordt er gekeken naar de kw… is ook de reden waarom je veel moet betalen voor bijv. een Subaru WRX of Focus RS enz… terwijl deze maar 2000cc hebben
                Inschrijvingstaks was vroeger voor auto’s ouder dan 10jaar inderdaad 62,50 euro, nu hebben ze dat opgeschoven naar 15jaar… Dus als de 993’s binnen enkele jaren 15 jaar zijn of ouder betaal je 62,50 BIV, verkeersbelasting blijft gewoon hetzelfde als ervoor… is trouwens altijd zo geweest…

                  blijkbaar moet iedere wagen 25j zijn om bijna geen wegentaks meer te moeten betalen. Van 1215€ naar 28€ is wel een heel groot verschil…

                  Wagens dus heel goed verzorgen is de boodschap en genieten van elke meter die je kan rijden 😉

                    ah, ik wist wel dat het pakske meer zou zijn dan voor mijn 2l diesel… ‘t Is zelfs nog een beetje meer dan voor mijn vaders 3l diesel, ongeveer 200€, maar het is een oude 3l die heeft zelfs maar 150PK 😕

                    Ik zie dat mijn gemeente 110€ ervan krijgt, hopelijk investeren ze dat in wegenrenovatie want ik zit net op een hobbelpaard als ik hier rondrij 😀

                      Dat klopt Johan doch de wegentaks houdt daar geen rekening mee (dankzij hun nieuwe regeling).
                      Vroeger was elke wagen ouder dan 10 jaar 62,50€ maakte niet uit hoeveel CC of PK ❗
                      Dat is helaas verandert.
                      Volgens fiscale PK’s zou ik iets meer dan 600€ wegentaks moeten betalen maar daar de wagen meer dan 155kW heeft val ik in de hoogste schijf en moet ik meer dan het dubbel betalen. (Dus hetzelfde als ik nu bvb een Viper 8 liter V10 zou hebben).
                      Normaal is dit toch niet 👿

                        [quote=”911-lover”:1i2ge37z]Welke 3liter heeft nu minder dan 155kW ❓ [/quote]

                        Daarvoor moet je al iets Amerikaans gaan zoeken denk ik 😛

                          @ setakira

                          Iedere 3.6 heeft dezelfde fiscale pk’s, dus een 964 heeft ook 18 fiscale pk’s
                          fiscale pk’s gaat per schijf en is afhankelijk van de cilinderinhoud, dus niet van de kW…
                          bijv. 3450 tot 3650cc is 18 fiscale pk

                          nuttige link: http://www.febiac.be/nl/content/default … 10&FID=309

                            Jikj betaalt net zoveel wegentaks als elke wagen van dezelfde leeftijd die meer dan 155kW heeft.
                            Een nieuw trukje van de staat.
                            Ik betaal bij mijne ook niet op zijn 3 liter inhoud , maar daar hij (vlot) meer heeft dan 155kw betaal ik de hoogste schijf.
                            Welke 3liter heeft nu minder dan 155kW ❓ De afzetters 👿

                              Verdekke zeg, ik heb exact vandaag ook mijn briefke van de FOD Financien gekregen voor de jaarlijkse taks :-S
                              824,21 Euro te betalen voor 10/8/2005…
                              Ach jah, volgende keer dat ik nog eens goed doortrek zal ik daar eens aan denken en dan zal’t al minder erg lijken denk ik 😈 😉

                              Greetz,

                              SidewindR.

                                Ik denk niet dat dit veel uitmaakt.
                                Voor de inverkeerstelling zijn er 7 categorien en vanaf 17 PK zit je in de hoogste: Cat 7 ! 😥

                                Nuttige link:

                                http://www.automagazine.be/NL/page.cfm? … ices_Taxes

                                Leuk bedragje dat je daar mag ophoesten hé

                              14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.