Grote mensen in een Porsche

Home Forum Porsche Talk Grote mensen in een Porsche

• Maker
    Discussie

• PM
    Deelnemer

Hallo hallo! Zijn er nog mensen die wat problemen ondervinden om echt comfortabel in een Porsche te zitten? Ik ben 1m90. Het lukt wel maar ik heb weinig speelruimte. Is dat op te lossen met bv de zetelrails naar achter te monteren of stuur wat hoger/verder? Iemand ervaring met dit “kleine probleem?”

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • 1m90 in een carrera 3.2 zonder problemen. Gaat zelfs met een helm op.

1,89m hier… een 996 zou idd geen probleem mogen geven. Daar heb ik ook heel wat ‘overschot’ in.
          De 964 turbo daarintegen… beetje wringen maar ik zit ‘nog net’ comfortabel.

PM

Weet ondertussen al wat mijn probleem was. Ik ben vorige week naar een 996 gaan kijken en ik heb vandaag gemerkt (ben een andere gaan bekijken) dat de zetelverstelling kapot was! Vandaag inderdaad geen probleem en plaats genoeg!

917

1m96 en meer dan ruimte genoeg in m’n 997. (zelfs meer hoofdruimte dan m’n Mercedes E serie).

Jamaar dan is er nog die legende dat de voorruit van de 911 zo rechtop staat , omdat Ferry met zijne hoed op moest kunnen instappen :happy:

Ik ben 1m94 en pas juist in de 964 met open dak zonder dat ik het plafond raak.
                  In de SC zat geen open dak en de plaatswinst was niet zo groot.
                  Helm opzetten in de 964 gaat niet lukken denk ik, al zal het ook afhangen van de zit (of voor sommigen lig) positie in de wagen. Ik zit vrij rechtop 💡

Vergeet niet dat die familie Porsche allemaal klein mannekes waren he 😛

Wim

Op wie lijkt die Hans, hahahaha
                    Bijna angstig die gelijkenis. 💡

DSC01106.jpg
                      Ander kleurtje gekregen :salut:
                      [quote=”shaggy” post=186778]Het valt me tegen dat er nog niemand om een foto gevraagd heeft van de blondine van 32? 😀
                      Met 1m83 geen ruimte probleem in de 964 met schuifdak.[/quote]

Het valt me tegen dat er nog niemand om een foto gevraagd heeft van de blondine van 32? 😀
                        Met 1m83 geen ruimte probleem in de 964 met schuifdak.

PDS

Ik ben 1m93 en pas perfect in alle porsches. Zonder ooit iets aan te passen.
                          De ferrari gaat ook nog net.
                          Ben destijds gaan kijken naar Lambo Superleggera en daaar kon ik niet deftig in rechtzitten :bounce:

Wat zouden jullie denken van een basketbalploegske :happy: :respekt:

[quote=”Mart” post=186720]En, is het huis al af? :mrgreen:[/quote]

Stond in Helmond bij het station.
                              Keek naar een partij spoorbiels, deden we in die jaren heel veel handel mee.
                              Ging ook heel veel vrachten richting Belgie voor de mijnen.

En, is het huis al af? :mrgreen:

1,85 en geen probleem, stoel staat wel helemaal naar achter

Ben 1.94 en mijn zoon 1.98, heb van de 993 de stoel eruit gehaald en hem zover mogelijk naar achteren verplaatst en ook bij mijn vorige 911’s gedaan.
                                    Met de jaren werden de stoelen groter en beter maar ook hield je minder ruimte over.
                                    Mijn eerste was een 911 van 1976 en die zat het beste kwa ruimte.
                                    Heeft ook weer met verhoudingen te maken lange of korte benen.
                                    De huidige GT3 is werkelijk een droom voor lange mensen, heerlijk die hoofd en beenruimte en kan probleemloos met helm op een rondje rijden :up:
                                    SaskiaenSonja1985.jpg
                                    Dochter is nu 32 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.