Grote mensen in een Porsche

Home Forum Porsche Talk Grote mensen in een Porsche

• Maker
    Discussie

• PM
    Deelnemer

Hallo hallo! Zijn er nog mensen die wat problemen ondervinden om echt comfortabel in een Porsche te zitten? Ik ben 1m90. Het lukt wel maar ik heb weinig speelruimte. Is dat op te lossen met bv de zetelrails naar achter te monteren of stuur wat hoger/verder? Iemand ervaring met dit “kleine probleem?”

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
      • Ben ook 1,90m en vind nog de juiste zithouding in mijn 996 cabrio.
        Ook hier moet er niemand meer achter mij komen zitten. De bestuurderszetel raakt nagenoeg de achterbank, doch ik ondervind geen hinder tijdens het rijden. Ook niet na enkele honderden km’s.

Heb vorige week nog met een 987 gereden. Dat ging nog maar net met mijn lange benen. Ik vrees echter voor een lange rit hierin.

1.9m in 997 cab, geen enkel probleem. Achteraan moet dan wel niemand meer zitten natuurlijk 😀

Hier 1.92 meter.
            Tot nog toe geen probleem in: Boxster 986, 964 (mét open dak), 996, 911 impacbumper (Targa), 991, 912 pré-impact.
            Aangenaam verrast eigenlijk want ik vreesde er ook voor.

Dag Philippe,

Ik ben 1.98 meter groot en dat geeft idd problemen. Ik heb een 964 gehad en heb er een sportstuur in gezet met verlengde naaf, zodat mijn knieen tussen het stuur en het dashboard kwamen. Gezien een porsche 964 niet zo groot is zei mijn echtgenote altijd dat het geen zicht was om mij in een 964 te zien omdat ik veel te groot ben. Sedert een 6-tal weken heb ik een 911 2.7 van 1976 die momenteel in de garage staat om één en ander aan te doen. Mijn sportstuur die in mijn 964 zat heb ik nog steeds en ga ik ook in mijn huidige Porsche zetten. Of ik mijn zetel nog moet veranderen zodat hij wat verder naar achter kan zal ik nog bekijken. Ik heb een tijdje geleden in een 997 gezeten met een in hoogte regelbaar stuur. Dat was helemaal geen probleem.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.