GROTE TELEURSTELLING

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 GROTE TELEURSTELLING

  • Maker
    Discussie

  • philip911
    Deelnemer

      Dag Iedereen,

      Inderdaad, Wim Cario gaat nog overschot van gelijk krijgen toen ik mij in de eerste dagen dat ik mij 911 met G50 kocht bij Willems in Olsene, wat euforisch gedroeg.
      Na het volledig herschilderen en vervangen van velgen, bijna alle rubbers, stuur opnieuw bekleed, nieuwe voorruit enz…. kom ik al aan de soms van 24.000 euro. Aankoopbedrag 19.000 euro.
      Maar goed, als alles daarmee opgelost is, is er geen vuiltje aan de lucht…. figuurlijk dan..letterlijk is dat een ander paar mouwen.
      Vorige week besloot ik om even een vermogentest te gaan doen…… uit achterdocht ????? ik weet het niet…..
      Groot was mijn verbazing toen de motor meer dan 10% minder vermogen gaf. 152 Kw ipv 170 Kw.
      Compressie-test gedaan….op alle cylinders meer dan 15 Bar…… OK dus…
      Lekage-test gedaan ….. cylinder 4 en 6 geeft een 35% verlies…..en da’s een ander verhaal……
      Olieverbruik gecontroleerd……. verbruikt ongeveer 1 liter per 1000 km……..
      Gaan praten bij Willems….commentaar….ik hoef me geen zorgen te maken, olieverbruik 1 liter op 1000 km da’s normaal….. we zullen het eens onderling met elkaar bespreken….(ze zijn met 2)
      Affaire à suivre….

      Wat is er hier aan de hand…. graag uw gewaardeerde mening ???? Ben benieuwd en vooral…..ik heb één jaar garantie op uurloon en stukken…..is dit garantie ??
      Dank voor uw reactie !!!
      Mvg Philip911 🙂 cry: 🙂

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • olie verbruik ? denk eerder aan verlies na de termostaat of of de buisjes onder de motor.
        Vermogen zou kunnen liggen aan te grote speling van de kleppen of de zittingen die versleten.
        Is de druk op de toevoer van de feul goed ? Is de ontsteking goed ? gaat de lucht meter nog goed ?

          Oei! Is het revisie-tijd ?

            Wat er mij te doen staat…..vooral luisteren naar mensen die er daadwerkelijk iets van kennen, met de nadruk op “daad”. Boeken- en internetwijsheid zullen de problemen helaas niet oplossen…
            Wat er werkelijk te doen is zullen we straks weten als de motor opengaat……
            Philip911

              En wat staat er U te doen Philip911? (Dit is een forum)

              Waar hebt U deze vermogenstest laten doen? (Vermogen aan de wielen terug gebracht naar motorvermogen zoals opgegeven in de fabriek?)
              Wat bedoelt U juist met lekage op de cilinders (olie via de kleppen? = koprevisie)?

              mvg
              Jack-in-the-box

                Dag iedereen,

                Ondertussen heb ik van een paar leden hier op het forum een uitvoerige uitleg ontvangen van wat er mij te doen staat.
                Hartelijk dank daarvoor !!!! Kan nu weer rustig slapen……
                Mvg Philip911 🙂 ) )

                Wim

                  De limiet bij Porsche is 1 op 500km. 😯
                  Alles wat daarboven zit is volgens hun normaal verbruik van olie. 😕

                    Wat geeft Porsche aan als te verwachten olie verbruik ? Misschien kan je dat als argument gebruiken ?

                    Mijn SC verbruikt zo weinig olie (hout vasthouden) dat ik tussen beurten (10 000km) niets moet bijvullen. Ik zou denken dat dat bij een 3.2 hetzelfde is ?

                    Anderzijds, ‘slechts’ 10% vermogensverlies bij een wagen van +-25 jaar oud is echt niet slecht.

                    Wim

                      Tsja Philip, in de wereld van Porsche bestaan nu eenmaal geen sprookjes, en een perfecte, ik weet niet of je die ooit wel vind. 💡 😉
                      Aan de mijne zal ook nog wel wat zijn. 💡

                      Garantie, die krijg je pas als er werkelijk iets kapot gaat, dus zolang je motor loopt en niks stukgaat valt dit inderdaad niet onder garantie.
                      Maar een goed gesprek met de jongens daar kan wel eens een oplossing zijn. 💡

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.