grrrrr…

Home Forum Zeverhoekje grrrrr…

• Maker
    Discussie

• ironpatje
    Deelnemer

6 jaar geleden kochten we een fiat multipla, 2e hands, van een koppel dat een fiat garage had, en op pensioen ging, de multipla was nog goed, 5 jaar oud, 115.000 km, perfect onderhouden….
      ze deden hem weg omdat ze voor hun pensioen nog wilden profiteren van een serieuze korting als fiat dealer…..

een tijdje geleden had ik een ongeval(letje) waarbij ik in m’n recht was, voorbumper stuk, gardebou, niks echt erg, maar omdat de schade (3000 euro volgens experts 🙄 ) meer was dan de eigenlijke marktwaarde van de wagen, moest ik die laten keuren bij een speciale keuring: keuring na ongeval:

resultaat: vooraan ok, maar achteraan ❗

serieus ongeval gehad, chassis achter serieus geraakt blijkbaar, want er was aan gelast, maar stond niet recht meer ❗

ik (of m’n teerbeminde…) heb nooit iets ernstigs voorgehad, dus het moet wel van de vorige eigenaar komen…..

👿 👿 👿

maar bewijs zoiets maar eens….
      het ergst vind ik nog wel dat we jaren onze kinderen hebben vervoerd in die scheve bak, ook op reis naar spanje, op autostrade…..

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • rjf

Vriend van me heeft sinds kort ook ene als firma wagen. Al eens meegereden en dat ding ziet er goed uit vanbinnen, gaat echt wel lekker en nauwelijks fout te krijgen 😯

vandaag voor m’n teerbeminde een auto gekocht,
          ‘t is geen luchtgekoelde geworden,
          ze wilde per se een nieuwe 🙄
          ne mercedes C klasse, 200 CDI, (bijna full option, behalve navigatie….)

ik heb helaas hetzelfde voorgehad met mijn eerste 525i: het eerste jaar dat ik zelf naar de keuring ging werd hij plots afgekeurd voor chassisschade, en ik had niks tegengekomen! Bleek dat de vorige verkoper ook weer via-via een gefoefelde keuring had kunnen laten gebeuren… Valt inderdaad zo goed als niks tegen te doen als de termijn dat je hem hebt lang genoeg is om zelf een ongeval gehad te kunnen hebben in die tussentijd (mocht je de dag na aankoop bvb hetzelfde al zien, dan zou dat wat anders kunnen zijn)…

Als het je interesseert; door de geboorte van ons tweede kind doet mijn vriendin haar zilverkleurig Smartje Cabrio weg! Het is een (als we Mercedes België mogen geloven) zeer zeldzame versie qua opties, want er zouden maar 3 cabrio’s met volautomaat en side-airbags geleverd geweest zijn (?) in België. Verder CD-speler, verwarmde zetels enz enz. Dat gevalletje heeft 17.500 euro gekost (!), is nu iets meer dan 4 jaar (moest in jan voor eerste keer naar de keuring), staat zeer mooi, heeft (ik denk) iets rond de 60.000 km, en ze vraagt er maar 5000 euro voor om het snel te laten gaan, want ze wil met dat geld het voorschot betalen op een ander wagentje… Laat maar weten als het iets is voor je vrouwtje… Voor iemand die korte afstanden doet is het ideaal, ook gezien de rijtax van … 65 euro! 😯 😀

funny schrijft:

…. confronteerde die persoon ermee ….
              Puur bedrog :evil 👿 👿 👿 :

puur bedrog: ja,
              garagist is op pensioen, en dus niet meer in de garage, woont ergens anders, waarschijnlijk zou ik die kunnen opsporen, maar wat ben ik daarmee???
              gaat toch alles ontkennen, ik heb geen bewijs….

‘k ga morgen kijken voor een nieuwe ( occassie) auto voor m’n vrouwke….
              (een kleintje, want we hebben de grand voyager, en haar auto moet enkel dienen voor woon/werk verkeer, (5,5 km) en nog een beetje korte afstanden….)
              (een luchtgekoelde 😀 …..)

Anoniem

Amai ,als je zo iets durft doen dan zullen ze nog wel meer oneerlijke praktijken hebben toegepast.
                Al was het 10 jaar geleden dat ik die auto gekocht had ik confronteerde die persoon ermee .
                Puur bedrog :evil 👿 👿 👿 :

In normale gevallen wel…. Maar hier is het 6 jaar geleden…. Ik denk niet dat je dan nog moet dreigen met een advocaat….
                  Maar is wel een smerige streek….

Is inderdaad balen…
                    Maar bij een tweedehandswagen ALTIJD vragen of hij ongevalvrij is, indien de verkoper dit zegt, laten op de factuur plaatsen.
                    Heb dit altijd al zo gedaan.
                    Zo heb je dit op papier voor bijvoorbeeld zo’n situaties.

Kennis heeft dit eens voorgehad bij verkoper van recente Duitse wagens.
                    Bleek ook ongeval gehad te hebben, door deze vermelding was dit vlug opgelost.
                    Eens dreigen met rechtzaak en…

Een goeie tip van Tante Kaat 🙂

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.